וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: שימוש במכשירי אידוי קנאביס - עלול לגרום למוות

9.9.2019 / 17:47

בהודעה ראשונה שפרסם בנושא הזהיר המשרד את הציבור משימוש במכשירי "וופורייזר" לאידוי שמני קנאביס. זאת מחשש למחלה קשה ואף למוות. הרקע לאזהרה הוא מקרה מוות חמישי בעקבות מחלת ריאות מסתורית בארה"ב ככל הנראה בעקבות עישון סיגריה אלקטרונית

צילום: רויטרס, משרד הבריאות; עריכה: רענן פוגל

משרד הבריאות מזהיר היום (שני) את הציבור משימוש במכשירי "וופורייזר" ("עטים" וסוגים נוספים) לצורך אידוי של שמני קנאביס. זאת, מחשש למחלה קשה ואף למוות ובנוסף לאזהרות הרגילות של המשרד בנוגע לעישון סיגריות אלקטרוניות. בהודעה שפרסם המשרד לראשונה הדגיש כי שמן קנאביס מיועד לצריכה רק באמצעות טפטוף מתחת ללשון ואסור להשתמש בו במכשירי אידוי ("וופורייזר"), שימוש לא נכון עלול לגרום למוות.

הרקע לאזהרת המשרד הוא מקרה מוות חמישי בעקבות מחלת ריאות מסתורית שהתרחש ביום שישי האחרון בארצות הברית, וזאת, ככל הנראה בעקבות עישון סיגריה אלקטרונית. רשויות הבריאות האמריקניות דיווחו על חמישה מקרי מוות מתוך 450 אנשים שחלו עד כה במחלת ריאות מסוכנת וחריגה. מחקירה ראשונית של האירוע, עלה כי רוב המקרים קשורים לשימוש ב"וופורייזר" לאידוי שמני קנאביס.

סיגריה אלקטרונית. ShutterStock
סיגריה אלקטרונית/ShutterStock

גורמי רפואה, הורים ומחוקקים במדינה מביעים זה שנים התנגדות לשימוש בסיגריות האלקטרוניות, אולם היעדר מידע רפואי מקיף עליהן ועל השלכות האידוי מונעים את עצירת מגמת השימוש באמצעי - שהולכת ועולה בכל העולם.

ממשרד הבריאות נמסר בנוסף כי פרטים נוספים ניתן למצוא באזהרה המצורפת של רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA). עוד הדגיש כי כל מכשירי הסיגריות האלקטרוניות מבוססות על תהליך של אידוי ( כגון "וופורייזר"). עמדת משרד הבריאות קובעת כי השימוש בסיגריה אלקטרונית מזיק לבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully