וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרוואל והפוסט "הפרובוקטיבי": מדוע פוטרה מורה מתכנית חינוך אסירים?

9.9.2019 / 12:53

מורה בכלא גלבוע פוטרה לאחר שפרסמה פוסט שבו תיארה כי התהלכה בבית הסוהר במכנסים שקופים ללא ידיעתה, דבר הגרם לה למבוכה גדולה. לאחר ששב"ס דרש כי הפוסט יוסר, המורה פוטרה בטענה כי "פעלה בניגוד לנהלים". כעת היא תובעת את שב"ס ואת רשת החינוך המפעילה את התכנית

בית הסוהר גלבוע. אתר רשמי
בית הכלא גלבוע/אתר רשמי

מורה לאסירים בכלא גלבוע פוטרה מתפקידה לאחר שהעלתה פוסט בעמוד קומי ברשת הפייסבוק, שבו תיארה אירוע מביך שעברה במקום עבודתה. המורה הלינה על כך שבשעה שהסתובבה בלבוש שחשף את אחוריה ללא ידיעתה - אף לא אחד מאנשי צוות בית הכלא הסב את תשומת ליבה לדבר.

בפוסט תיארה המורה כיצד התהלכה במכנסיים שחורים ושקופים ברחבי המתקן, וגילתה על העניין רק לאחר שאסיר יידע את הסוהר שליווה אותה בפעילותה באותו היום.

"אני מורה בכלא, כן יש גם כאלו. אתמול לבשתי לעבודה שרוואל שחור ואלוהים יודע איך אבל מסתבר שהוא היה שקוף. כמובן שהייתי בתחתון מנומר ולא הבנתי למה כל היום האסירים בפרצופים מחייכים", תיארה המורה בפוסט. "מסתבר שכל האסירים ראו לי את התחת, הכי גרוע שבמשך יום שלם הייתי ככה, וגיליתי את זה כיוון שאחד האסירים החליט להיות טוב ולגלות את זה לסוהר שאמור 'לשמור' עליי. הדביל התבייש להגיד לי וכשהגעתי למשרד הקצינה השנייה אמרה לי שהמכנס שלי שקוף! מסתבר שכולם ידעו חוץ ממני! לתת להם עונש קולקטיבי או שעד יום ראשון הם ישכחו?!".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לתת להם עונש קולקטיבי או שעד יום ראשון הם ישכחו?", מתוך הפוסט שפירסמה המורה. בית ההכלא גלבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפוסט, שהגיע לידיעתם של בכירים בשירות בתי הסוהר, התקשרו אל המורה ודרשו ממנה להסירו באופן מיידי. הפוסט הוסר לאחר מספר דקות אך הדבר לא סיפק את שירות בתי הסוהר, ומיד לאחר מכן קיבלה המורה מכתב מרשת החינוך "עתיד", המפעילה את תכנית ההשכלה בשירות בתי הסוהר ועל ידיה מועסקת המורה, בו נכתב: "התקבל עדכון דחוף בהוראה טלפונית וכתובה במייל מגורמי שב"ס בעקבות התנהלות לא תקינה הקשורה בפרסום פוסט פרובוקטיבי ברשת החברתית. גורמי המודיעין והפיקוד של שב"ס אסרו כניסתך החל מרגע זה למתקני השב"ס".

בהמשך המכתב נמסר למורה כי תזומן לשיחת שימוע. חרף מכתב ההתרעה ששלח מטעמה עו"ד יריב ואקנין, בו הפציר בשב"ס לחזור מהחלטתם, המורה פוטרה. כששחזרה את המקרה לוואלה! NEWS, אמרה המורה כי "העליתי את הפוסט בצחוק בקבוצה סגורה של נשים המעלות חוויות וכל מיני דברים מצחיקים שקרו להן בעבודה ובחיים". המורה סיפרה כי היא לא חשבה שהפוסט יגרום לכל כך הרבה רעש, וכי לא התכוונה להכפיש את שב"ס.

עוד בוואלה!

עודד קטינים לשימוש בסמים: כתב אישום הוגש נגד מייסד טלגראס

לכתבה המלאה
תגובת עתיד למורה שפוטרה משב"ס. עיבוד תמונה
המכתב מרשת "עתיד" אותו קיבלה המורה/עיבוד תמונה

"אם הייתי יודעת שכך זה ייגמר לא הייתי מעלה את הפוסט הזה", אמרה. "מה שקרה היה מביך, זה היה שרוואל חדש ובאמת שלא שמתי לב שהוא שקוף, בשביל כל זה לפטר אותי?". כעת מתכוונת המורה להגיש תביעה משפטית נגד רשת החינוך "עתיד" ושב"ס.

"לא יתכן שחבריה לעבודה של מרשתי הפקירו אותה להפוך ללעג ואובייקט מיני בעיני האסירים וכמו להוסיף חטא על פשע בחרו הממונים עליה לפטר אותה במקום לגבות אותה", מסר עו"ד ואקנין. "זהו המשך ישיר למסורת הטיוח עליו אנו קוראים חדשות לבקרים כשמתייחסים לשירותי הביטחון. היה מצופה כי שירות בתי הסוהר יתקדם ברמה הערכית והמוסרית".

עו"ד יריב ואקנין המייצג את המורה מכלא גלבוע שפוטרה מתפקידה. יח"צ, אתר רשמי
"חבריה לעבודה של מרשתי הפקירו אותה להפוך ללעג ואובייקט מיני". עו"ד יריב ואקנין המייצג את המורה/אתר רשמי, יח"צ

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה: "כל אזרח ואזרחית המגיעים לעבוד בשירות בתי הסוהר בין אם תוך העסקה ישירה או כמו במקרה זה העסקה על ידי גורם חיצוני, עובר תדרוך מפורט בנוגע לנהלי שב"ס. המורה פעלה בניגוד לנהלים אלה ועל כן הופסקה העסקתה. במידה ותוגש תביעה לבית המשפט נתייחס כמקובל"

ברשת החינוך "עתיד" מסרו בתגובה כי "אנו עובדים עבור שירות בתי הסוהר, שם גובשו לאורך השנים כללים ותקנות, וכל עובד חייב לעמוד בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully