וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן על האלימות בחברה הערבית: "הנורמות במגזר חייבות להשתנות"

23.9.2019 / 11:44

על רקע מחאת המגזר הערבי, קרא השר לביטחון פנים ל"שינוי פנימי" להפחתת האלימות הגוברת. לדבריו, "המנהיגות אינה מוקיעה אלימות במשפחה ופעמים רבות נותנת לכך לגיטימציה". הוא תקף את הרשימה המשותפת: "איימן עודה וחבריו הם אלה שעיכבו אותנו"

צילום: תאגיד כאן 11, עריכה: עמית שמחה

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר היום (שני) כי דרוש שינוי פנימי במגזר הערבי ו"הנורמות חייבות להשתנות" כדי להפחית את רמת האלימות. במהלך טקס משטרת ישראל לכבוד ראש השנה, יחד עם ממלא מקום מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, תקף ארדן את חברי הכנסת של הרשימה המשותפת וקרא "לשים את הדברים על השולחן" על רקע מחאת החברה הערבית נגד האלימות הגוברת.

בפתח דבריו, טען ארדן כי התכנית לחיזוק שירותי המשטרה במגזר הערבי החלה להוכיח את עצמה וכי יש להסיט כוחות לטובת האכיפה במגזר למרות הקיצוצים. עם זאת, הדגיש ארדן, "חייב להיות שינוי פנימי שיבוא מתוך החברה הערבית, שינוי אמיתי ועמוק. למהפכה הזו שאנו מנסים לחולל במגזר ייקח עוד זמן רב להתממש, וספק אם תקרה, כי הנורמות חייבות להשתנות בהובלה של המנהיגות הערבית שצריכה לשתף פעולה עמנו".

ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
"ספק אם המהפכה שאנחנו מנסים לחולל תקרה". ארדן/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

הוא תקף את הרשימה המשותפת ואמר כי "לצערי הרב, דווקא הח"כים של המשותפות הם אלה שלא רק שלא סייעו לנו ביישום התכנית ביישובים הערביים, אלא התנגדו לה ועיכבו את יישומה. הם התנגדו לתכנית להאצת הקמת תחנות משטרה. במקום זאת, הם מבקרים מחבלים בכלא ובכל מבצע מעצרים, במקום לגבות את המשטרה, הם תוקפים אותה. כך אי אפשר להביא לשינוי עומק שיציל חיים רבים במגזר".

לדבריו, "כל עוד איימן עודה וחבריו לא קוראים לנשים מאוימות ומוכות לעזוב את בני זוגם, והמנהיגות הערבית אינה מוקיעה כל אלימות במשפחה ופעמים רבות נותנת לכך לגיטימציה, השינוי המיוחל לא יגיע".

עוד בוואלה!

החברה הערבית הפגינה בג'סר א-זרקא: "הטיפול באלימות - משימה לאומית"

לכתבה המלאה
ערביי ישראל מפגינים בג'סר א-זרקא בעקבות האלימות הגואה בחברתם. 21 בספטמבר 2019. יואב איתיאל
אלימות גואה. המחאה נגד האלימות בג'סר א-זרקא/יואב איתיאל

דבריו של ארדן מגיעים אחרי עצרת החירום שהתקיימה בסמוך למסגד הגדול של ג'סר א-זרקא בהשתתפות מאות בני אדם נגד האלימות הגואה ואוזלת היד של הרשויות. המפגינים קראו לחברה הערבית להוקיע את האלימות, ובכלל אחזקת נשק ואמצעי לחימה וסחר בהם, אבל בעיקר דרשו מהממשלה, המשרד לביטחון פנים והמשטרה לעשות יותר למיגור התופעה. המשתתפים אף תקפו את המשרד לביטחון פנים ואמרו כי "המשטרה קיבלה חצי מיליארד שקל להילחם באלימות - כלום לא קרה. זאת מדיניות שליטה שמלווה השב"כ". ח"כ יוסף ג'בארין מהרשימה המשותפת, שהיה בין הנואמים, אמר כי "השר לביטחון פנים נהיה לשר לביטחון פנים של היהודים בלבד. במדינה מתוקנת הוא לא היה נשאר בתפקידו יום אחד נוכח כישלון מהדהד זה".

אל ששת הנרצחים בשבוע שעבר, שעמדו במרכז ההפגנה, הצטרף הלילה קורבן נוסף - גבר בן 41 שנורה למוות בסמוך לביתו בשיכון א-ראם שבנצרת. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים העמק, אך לאחר ניסיונות החייאה נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו. כוחות משטרה הוזנקו למקום, אספו ממצאים ופתחו בחקירת האירוע, שהוטלה על היחידה המרכזית. בנוסף אליו, שני צעירים בני 21 נפצעו קשה מדקירה ומירי בשני אירועים שונים במהלך הלילה, אחד מהם בכפר כאבול והשני בשפרעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully