וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב ההפגנות: המשפחה שהסכימה לארח את כרמל מעודה במעצר בית - חזרה בה

19.9.2019 / 21:54

פרסום ראשון: המשפחה המתגוררת בירושלים הודיעה לעורך דינה של הגננת המתעללת מראש העין כי היא חוזרת בה מאירוח מעודה, זאת ברקע הפגנות הורי הפעוטונים והגנים במחאה על החלטת העליון לשחרר את מועדה למעצר בית

צילום: לירן לוי

פרסום ראשון: המשפחה שהסכימה לארח את כרמל מעודה במעצר בית - חזרה בה, והודיעה לעורך דינה של הגננת שהואשמה בהתעללות, אפרים דמרי, כי אינה מעוניינת בשהותה של מעודה. זאת ברקע הפגנות הורי הפעוטונים והגנים במחאה על החלטת בית המשפט העליון לשחרר את מועדה למעצר בית. מעודה תמשיך לבלות את המעצר בכלא נווה תרצה, אלא אם כן יצליח עורך דינה של מעודה לשכנע את משפחתה לקבלה בכל זאת או שלחלופין יימצא מקום שישמש עבור כמעצר בית.

כמה עשרות הורים לילדים בפעוטונים ובגנים שהפגינו הערב נגד החלטת העליון, התאגדו בשני מוקדים מרכזיים - מחוץ לביתה של מעודה בראש העין, וברחוב בית המשפחה שחזרה בה מהענקת חלופת המעצר בירושלים.

בהחלטת העליון נימק השופט עמית: "אין לכחד כי העבירות המיוחסות לעוררת הן חמורות, והלב נכמר למקרא התיאורים המפורטים". עוד כתב שופט העליון כי "מכתב האישום עולה תמונה קשה של התעללות בילדי הגן, מה שמעורר בלב כל הורה חלחלה ורצון מיידי לחוש ולחבק ולגונן על ילדו-הקט. עם זאת, לא נלאה מלחזור ולהסביר לקורא, וגם לציבור ולהורים הזועמים והכואבים, כי מעצר לחוד ומאסר לחוד, כי המעצר אינו מקדמה על חשבון העונש, וכי חומרת העבירות אינה מהווה עילת מעצר".

ערעורה של כרמל מעודה , הגננת החשודה בהתעללות, על ההחלטה לעצור אותה עד תום ההליכים, בית משפט העליון, ירושלים , 16 בספטמבר 2019. רוני כנפו
הוחחלט לשחררה למעצר בית. מעודה בבית המשפט, שני/רוני כנפו

למערכת וואלה! NEWS ישנו מידע על סרטון בו נראה קרוב משפחה של מעודה, שהיה אמור לארח אותה בירושלים, אומר למפגינים כי הוא מתחרט על ההחלטה ולא יארח אותה בביתו.

דניאל ביכלר, מעמותת דור איתן וממובילת המחאה נגד התעללות בגיל הרך, אמרה בתגובה למהלך: "בזכות המפגינים שהגיעו מכל הארץ, איחוד הכוחות בין קבוצות פייסבוק ומובילי המחאה, כל אלו הדואגים לילדים בגיל הרך, קיבלנו עדכון כי המשפחה שחתמה ערבות לכרמל מעודה חזרה בה. אנחנו הוכחנו היום כי הכח נמצא בידיים שלנו ולא כל החלטה של בית משפט היא סופית. אנחנו כאן באופן מוחלט לומר לא לשחרורים ממעצר, לא לעסקאות טעון ולהתחיל להסתכל על הקורבנות ולא על הנאשמים המתעללים".

מפגינה נוספת, ניקול דניאל חגבי, אמרה: "היה לנו קשה מאוד לשמוע את ההחלטה של בית המשפט העליון, האינסטינקט שלנו היה לצאת ולהוציא את כולם לרחובות, המטרה הושגה, הצלחנו לגרום למפקחים שלה לחזור בהם".

עוד בוואלה!

דיווחים בסוריה: פיצוצים נשמעו בפרברי דמשק; "מל"ט הופל"

לכתבה המלאה
הפגנת הורים מול ביתה של כרמל מעודה בראש העין בדרישה לעצור אותה עד תום ההליכים ולהחמרת הענישה על המתעללים בילדים' 19.09.19. לירן לוי, אתר רשמי
הפגנת ההורים מול ביתה של כרמל מעודה בראש העין, הערב/אתר רשמי, לירן לוי

יוסי חברה הזהיר מפני מצב בו משפחה אחרת תסכים לספק למועדה חלופת מעצר ואמר: "ברגעים אלו ממש השגנו את המטרה שלנו, חשוב שכל מי שבעתיד יחשוב לקחת תחת חסותו את כרמל מעודה שיידע שאנחנו נהיה אחריהם ונפגין כמה שצריך ונגיע עם אוהלים".

לפני כחודשיים הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד מעודה בגין 18 מקרי התעללות ותקיפת כמה מהפעוטות והתינוקות. פרסום תיעוד ההתעללות, כפי שנקלט במצלמות שהוצבו בפעוטון, חשף מעשים קשים ואף הצית מחאת ענק ברחבי הארץ. כתב האישום מייחס למעודה פגיעה ב-11 תינוקות ופעוטות בגן הילדים, בכך שכיסתה את ראשם בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה את ידיו של אחד הפעוטות באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, אחזה כמה מהם בכוח והרימה אותם באוויר והכל עד להטחתם ברצפה.

נוסף על כך, מעודה הואשמה בטלטול תינוקות, העמדתם עם הפנים אל הקיר, לעתים, למשך כמה שעות, הצליפה בהם באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה את ראשם לאחור תוך חסימת אפם ופיהם, עד שהתגלעו קשיי נשימה. באחד המקרים הכריחה קטין לאכול את תכולת הצלחת לתוכה הקיא.

במקביל, כתב אישום הוגש נגד אדיר רצון בגין הצתת ביתה של המטפלת בראש העין. מכתב האישום עולה כי בת מקורב של הנאשם טופלה בגן של מעודה, ובעקבות זאת, על פי החשד, הצית את

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully