וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נמאס מההפקר": הורי מפגינים נגד ההחלטה על שחרור הגננת המתעללת

19.9.2019 / 21:04

ההורים מפגינים בראש העין ובירושלים בתגובה להחלטת העליון לקבל את ערעורה של כרמל מעודה המואשמת בהתעללות בגן שבו הועסקה בראש העין, ולשחררה למעצר בית. השופט עמית כתב בהחלטתו: "חומרת העבירות אינה מהווה עילת מעצר"

צילום: לירן לוי

הורים לילדים בגנים ובפעוטונים מפגינים הערב (חמישי) במחאה על החלטת בית המשפט העליון שקיבל הבוקר את ערעורה של הגננת כרמל מעודה, שהואשמה בהתעללות בפעוטות בגן בו הועסקה, וקבע כי תשוחרר למעצר בית. כמה עשרות הורים הגיעו מחוץ לביתה של מעודה בראש העין, כשם מחזיקים בשלטי מחאה ועליהם הכיתוב "די לפגיעה בילדינו", "דורשים מהפכה בחינוך לגיל הרך", "מכות ואיומים זה לא משחק ילדים" ו-"נמאס ממהפקר".במקביל נערכת הפגנה ברחוב צונדק בירושלים, שם תהיה מעודה בחלופת המעצר.

יוליה אהרון, מפגינה ששני ילדיה היו בגן של כרמל מעודה, אמרה: "הילדים שלי היו אצלה כשהיו בגיל חצי שנה ובגיל 3 וחצי. היא גם עשתה בייביסיטר על הילדים שלי. אני מזועזעת שככה המדינה שלנו מפקירה את הילדים. צריכים למצות איתה את הדין. אסור לה להיות רגע בחוץ. איבדתי אמון בבית המשפט ובפרקליטות שמסוגלים לשחרר מפלצת שהתעללה בילדים".

מפגינה נוספת ומייסדת עמותת "דור איתן", ליטל לביאן, אמרה: "אנחנו מלווים את המשפחות מגן הזוועות בראש העין. מדובר בדורות של ילדים שנפגעו ממנה שעד היו נמצאים בשיקום. מנגד, שכניה של מעודה זעמו על ההפגנה. אחד מהם אמר: "ההורים שלה לא פה, הם מפגינים מול דירה ריקה וגורמים לרעש לשכנים שלא עשו דבר רע. שילכו להפגין מול המשטרה".

הפגנת הורים מול ביתה של כרמל מעודה בראש העין בדרישה לעצור אותה עד תום ההליכים ולהחמרת הענישה על המתעללים בילדים' 19.09.19. לירן לוי, אתר רשמי
"די לפגיעה בילדינו". הורים מפגינים בראש העין, הערב/אתר רשמי, לירן לוי

בהחלטתו נימק השופט עמית כי "אין לכחד כי העבירות המיוחסות לעוררת הן חמורות, והלב נכמר למקרא התיאורים המפורטים". עוד כתב שופט העליון כי "מכתב האישום עולה תמונה קשה של התעללות בילדי הגן, מה שמעורר בלב כל הורה חלחלה ורצון מיידי לחוש ולחבק ולגונן על ילדו-הקט. עם זאת, לא נלאה מלחזור ולהסביר לקורא, וגם לציבור ולהורים הזועמים והכואבים, כי מעצר לחוד ומאסר לחוד, כי המעצר אינו מקדמה על חשבון העונש, וכי חומרת העבירות אינה מהווה עילת מעצר".

הוריהם של ילדי הגן בו הועסקה מעודה מתחו ביקורת חריפה על החלטת בית המשפט. "אין לי מילים לתאר את מה שאני מרגישה כרגע", אמרה ניקול דניאל חג'בי שילדיה עברו התעללות בגן. "החלטת בית המשפט הזויה ומקוממת. איך משחררים למעצר בית אדם שעשה את המעשים החמורים ביותר נגד פעוטות שהיו פה? שהפרקליטות הגדירה כי מאופיינים כסדיסטיים? איפה נשמע דבר כזה? מערכת המשפט יורקת לנו בפנים ומעבירה מסר מאוד ברור שלקורבנות אין שום הגנה".

לפני כחודשיים הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד מעודה בגין 18 מקרי התעללות ותקיפת כמה מהפעוטות והתינוקות. פרסום תיעוד ההתעללות, כפי שנקלט במצלמות שהוצבו בפעוטון, חשף מעשים קשים ואף הצית מחאת ענק ברחבי הארץ. כתב האישום מייחס למעודה פגיעה ב-11 תינוקות ופעוטות בגן הילדים, בכך שכיסתה את ראשם בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה את ידיו של אחד הפעוטות באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, אחזה כמה מהם בכוח והרימה אותם באוויר והכל עד להטחתם ברצפה.

ערעורה של כרמל מעודה , הגננת החשודה בהתעללות, על ההחלטה לעצור אותה עד תום ההליכים, בית משפט העליון, ירושלים , 16 בספטמבר 2019. רוני כנפו
תשוחרר למעצר בית. מעודה בבית המשפט, שני/רוני כנפו

נוסף על כך, מעודה הואשמה בטלטול תינוקות, העמדתם עם הפנים אל הקיר, לעתים, למשך כמה שעות, הצליפה בהם באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה את ראשם לאחור תוך חסימת אפם ופיהם, עד שהתגלעו קשיי נשימה. באחד המקרים הכריחה קטין לאכול את תכולת הצלחת לתוכה הקיא.

במקביל, כתב אישום הוגש נגד אדיר רצון בגין הצתת ביתה של המטפלת בראש העין. מכתב האישום עולה כי בת מקורב של הנאשם טופלה בגן של מעודה, ובעקבות זאת, על פי החשד, הצית את המקום.

(עדכון ראשון: 19:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully