וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתעללות בפעוטון בראש העין: הגננת כרמל מעודה שוחררה למעצר בית

בית המשפט העליון קיבל את ערעורה של הגננת שהואשמה בהתעללות בפעוטות בגן. השופט עמית: "המעצר אינו מקדמה על חשבון העונש, חומרת העבירות אינה מהווה עילת מעצר". הורי הפעוטות זועמים: "החלטה הזויה ומקוממת"

צילום: רוני כנפו, עריכה: אביב אירגז

בית המשפט העליון קיבל הבוקר (חמישי) את ערעורה של הגננת כרמל מעודה, שהואשמה בהתעללות בפעוטות בגן בו הועסקה. בעקבות ההחלטה, מעודה תשוחרר למעצר בית.

"אין לכחד כי העבירות המיוחסות לעוררת הן חמורות, והלב נכמר למקרא התיאורים המפורטים", נימק השופט יצחק עמית את החלטתו. "מכתב האישום עולה תמונה קשה של התעללות בילדי הגן, מה שמעורר בלב כל הורה חלחלה ורצון מיידי לחוש ולחבק ולגונן על ילדו-הקט. עם זאת, לא נלאה מלחזור ולהסביר לקורא, וגם לציבור ולהורים הזועמים והכואבים, כי מעצר לחוד ומאסר לחוד, כי המעצר אינו מקדמה על חשבון העונש, וכי חומרת העבירות אינה מהווה עילת מעצר".

הוריהם של ילדי הגן בו הועסקה מעודה מתחו ביקורת חריפה על החלטת בית המשפט. "אין לי מילים לתאר את מה שאני מרגישה כרגע", אמרה ניקול דניאל חג'בי שילדיה עברו התעללות בגן. "החלטת בית המשפט הזויה ומקוממת. איך משחררים למעצר בית אדם שעשה את המעשים החמורים ביותר נגד פעוטות שהיו פה? שהפרקליטות הגדירה כי מאופיינים כסדיסטיים? איפה נשמע דבר כזה? מערכת המשפט יורקת לנו בפנים ומעבירה מסר מאוד ברור שלקורבנות אין שום הגנה".

ערעורה של כרמל מעודה , הגננת החשודה בהתעללות, על ההחלטה לעצור אותה עד תום ההליכים, בית משפט העליון, ירושלים , 16 בספטמבר 2019. רוני כנפו
מעודה בדיון בערעורה בבית המשפט העליון לפני יומיים/רוני כנפו

"כרמל תישן במיטה חמה בבית שלה ככל הנראה עם האנשים שראו הכל ולא עשו כלום לכאורה", הוסיפה חג'בי. "אנחנו לא נשתוק ומבטיחים כי לכרמל מעודה לא יהיה רגע של שקט".

יוליה אהרון, אמא לאביהו ואביאל שאף הם טופלו בגן, טענה כי אין הרתעה כלל כלפי מבצעי עבירות מסוג זה. "היא יכולה לפתוח גן ילדים חדש ולהמשיך להתעלל בילדים", אמרה. " זה פשוט הלם ואכזבה ממערכת בתי המשפט, שככה הילדים שלנו מופקרים. כולם בהלם טוטאלי, חלק מהאימהות רועדות, חלקן בוכות. ממש לא ציפינו לזה שהיא תשוחרר".

עוד בוואלה!

נתניהו קורא לאחדות עם גנץ: "העם מצפה שנגלה אחריות"

לכתבה המלאה
גן הילדים "בייבי לאב" בראש העין נשרף, 6 ביולי 2019. אבי כהן
הפעוטון של מעודה שהוצת בראש העין/אבי כהן

לפני כחודשיים הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד מעודה בגין 18 מקרי התעללות ותקיפת כמה מהפעוטות והתינוקות. פרסום תיעוד ההתעללות, כפי שנקלט במצלמות שהוצבו בפעוטון, חשף מעשים קשים ואף הצית מחאת ענק ברחבי הארץ. כתב האישום מייחס למעודה פגיעה ב-11 תינוקות ופעוטות בגן הילדים, בכך שכיסתה את ראשם בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה את ידיו של אחד הפעוטות באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, אחזה כמה מהם בכוח והרימה אותם באוויר והכל עד להטחתם ברצפה.

נוסף על כך, מעודה הואשמה בטלטול תינוקות, העמדתם עם הפנים אל הקיר, לעתים, למשך כמה שעות, הצליפה בהם באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה את ראשם לאחור תוך חסימת אפם ופיהם, עד שהתגלעו קשיי נשימה. באחד המקרים הכריחה קטין לאכול את תכולת הצלחת לתוכה הקיא.

במקביל, כתב אישום הוגש נגד אדיר רצון בגין הצתת ביתה של המטפלת בראש העין. מכתב האישום עולה כי בת מקורב של הנאשם טופלה בגן של מעודה, ובעקבות זאת, על פי החשד, הצית את המקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully