וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ אישר: בנו של בן לאדן חוסל במבצע של ארה"ב

טראמפ אישר כי חמזה בן לאדן, שבחודש יולי דווח על מותו בתקיפה אווירית, נהרג במבצע אמריקני באזור אפגניסטן ופקיסטן. זאת, ימים אחדים אחרי ציון יום השנה לפיגועי 11 בספטמבר. בן לאדן, בנו של מנהיג אל-קאעדה לשעבר, היה בכיר בארגון בעצמו ומעורב בתכנון מתקפות טרור

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אישר היום (שבת) את מותו של חמזה בן לאדן, בנו של מנהיג ארגון אל-קאעדה לשעבר אוסמה בן לאדן. זאת, אחרי הדיווחים על מותו בתקיפה אווירית בחודש יולי השנה.

על פי הודעת הבית הלבן, חמזה בן לאדן נהרג "במבצע אמריקני נהרג טרור באזור אפגניסטן או פקיסטן" - מבלי לציין מתי אירע המבצע. עוד נמסר כי מותו לא רק ערער את מנהיגות הארגון ואת הקשר הסימבולי עם אביו, אלא ערער את פעילותו המבצעית של אל-קאעדה, נוכח אחריותו של בן לאדן הבן לתכנון מתקפות טרור ומעורבותו עם כמה ארגוני טרור.

בנו של אוסמה בן לאדן, חמזה בן לאדן, בחתונתו 2017. AP
תכנון מתקפות טרור ונחשב למנהיג הבא של אל-קאעדה. חמזה בן לאדן/AP

חמזה, שככל הידוע נולד בסביבות 1989, נחשב למנהיג הבא של אל-קאעדה. בפברואר הכריזה מחלקת המדינה על פרס של עד מיליון דולר למי שימסור מידע על מקום הימצאותו. ההודעה הפומבית האחרונה של חמזה בן לאדן שוחררה על ידי זרוע התקשורת של אל-קאעדה ב-2018. אז, הוא איים על ערב הסעודית וקרא לתושבי חצי האי ערב להתקומם.

אביו, אדריכל פיגועי 11 בספטמבר שיום השנה ה-18 להם צוין לפני ימים אחדים, חוסל בפעולה של כוחות אמריקניים מיוחדים בפקיסטן ב-2011. אוסמה בן לאדן עבר לאפגניסטן ב-1996 והכריז מלחמה נגד ארצות הברית, כשבנו הופיע לצדו בסרטי תעמולה של אל-קאעדה, שבסוף שנות ה-90 ובתחילת העשור הקודם הוציא לפועל שורת פיגועים נגד מטרות מערביות ברחבי העולם.

עוד בוואלה!

אדום של ערב במערב

לכתבה המלאה
תצלומים של אוסמה בן לאדן במחבואו ההררי באזור טורה בורה - אפגניסטן, 1996. משרד המשפטים האמריקני, מערכת וואלה! NEWS
חוסל בפעולה מיוחדת של ארה"ב בשנת 2016. אוסמה בן לאדן/מערכת וואלה! NEWS, משרד המשפטים האמריקני

המחלקה לטרור תיארה את חמזה בן לאדן בחשבון הטוויטר שלהם כ"מנהיג אל-קאעידה המתעורר שאיים במתקפות על ארצות הברית ובנות בריתיה". במאמר בספטמבר 2017 אמר מומחה הטרור וסוכן ה- FBI לשעבר עלי סופאן כי "חמזה נערך לתפקיד מנהיגות בארגון שאביו הקים וכנראה שהוא נתפס לטובה על ידי דרגת הג'יהאדי. 'הח'ליפות' של המדינה האסלאמית ככל הנראה על סף התמוטטות, חמזה הוא כיום הדמות הטובה ביותר לאיחוד התנועה הג'יהאדית העולמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully