וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחפנים, שיגורים והפגנות: ברצועת עזה יסחטו את הלימון עד הבחירות

13.9.2019 / 11:30

בחמאס לא מרוצים מהאטת תהליך ההסדרה ומוכיחים את רמת תעוזתם באלימות חריגה בהיקפה על הגדר. גם בג'יהאד האסלאמי מנצלים את התקופה הרגישה בידיעה כי ישראל לא מעוניינת בהסלמה. ההידרדרות הביטחונית לא נעצרת וצפויה ללוות את הימים הקרובים עד היציאה לקלפיות

צילום: בני ואינר, עריכה: אביעד בללי

רק לפני חמישה חודשים, במהלך מערכת הבחירות הקודמת, התקבל הרושם כי חמאס ריסן בהדרגה את הטרור ברצועת עזה לאור ההתחייבויות שקיבל מישראל בתיווך מצרים. לעומת זאת, בשבוע האחרון המצב הביטחוני הפוך. הנהגת הארגון הוכיחה את אי שביעות רצונה מתהליך ההסדרה ובהתאם לכך שחררה את הרסן בהפגנות יום השישי על גבול הרצועה.

אמנם ממוצע המפגינים בחמשת המוקדים הקבועים נע סביב 6,500 פלסטינים ודומה בהיקפו לממוצע החודשים האחרונים, אך האלימות והטרור העממי היו חריגים בהיקפם. הרחפן שחדר למרחב האווירי הישראלי ביום שישי האחרון הוכיח את רמת התעוזה של ארגוני הטרור. כלי הטיס הטיל מטען נפץ על ג'יפ של צה"ל, גרם לו נזק ושב ללא פגע לשטח הרצועה.

אחרי השימוש באמצעים לפיזור הפגנות וכתוצאה מהסכנה שנשקפה לחיי החיילים נאלצו בצה"ל להגיב גם באש חיה. כתוצאה מכך שני פלסטינים נהרגו. מיד לאחר מכן החלו הקריאות לנקמה ברשתות החברתיות.

הפגנות בגבול רצועת עזה - 12 יולי 2019. אתר רשמי
ממוצע המפגינים קבוע, אך היקף האלימות חריג. הפגנה בגבול רצועת עזה/אתר רשמי

ואכן, התגובה לא איחרה לבוא. הג'יהאד האסלאמי שיגר מטח רקטות לעבר שטח מדינת ישראל, כחלק מהתעקשותו לענות על כל הרוג פלסטיני בשיגור. צה"ל מצדו הגיב על שיגורי הרקטות בתקיפת יעדים.

אך ההידרדרות הביטחונית לא נעצרה בסוף השבוע. ראש הממשלה בנימין נתניהו עבר חוויה אישית כשנאלץ להתפנות למרחב המוגן לקול אזעקת צבע אדום במהלך נאום באשדוד. צה"ל בתגובה תקף 15 יעדים לאורך רצועת עזה, בהם מנהרה התקפית ומטרה ימית. ישראל העבירה מסרים תקיפים לחמאס באמצעות מצרים וזו החזירה מסרים משלה. לכן, ניתן להעריך כי ממוצע המפגינים הקבוע יישמר היום (שישי), אך הארגון ישחרר את הרסן ויתעלם משמירת טווח מאה המטרים מגדר המערכת - בניגוד להסכם עם ישראל בתיווך מצרים.

עוד בוואלה!

נתניהו ברוסיה: מגבירים פעילות לאור תקיפות איראן משטח סוריה

לכתבה המלאה
להבה ועשן נראים במהלך תקיפה אווירית ישראלית ברצועת עזה, 11.09.19. רויטרס
ההידרדרות הביטחונית לא נעצרה בסוף השבוע. תקיפות צה"ל ברצועת עזה, השבוע/רויטרס

חמאס עשוי לנצל את התקופה הרגישה בישראל וייסחט את הלימון עד הסוף במטרה לזכות בהטבות או התחייבויות להישגים. בהנהגת הארגון יודעים כי ישראל לא מעוניינת בהסלמה, בטח לא בעת הזו, ולכן המחיר שתשלם יהיה מאוד מוגבל. בכל העת, רצועת עזה רותחת והביקורת נגד חמאס לא דועכת.
ארגון הטרור השני שמנצל את הימים עד יציאתם של אזרחי ישראל לקלפיות הוא הג'יהאד האסלאמי.

הנהגת הארגון בעזה מקבלת עידוד ממנהיגה היושב בדמשק זיאד נחאלה, דחיפה ומימון מאיראן וקריצות עיניים מחמאס, שחושש לרסן בכל מחיר כדי לא לספוג ביקורת מטהראן. הג'יהאד האסלאמי גם מנצל את המדיניות הישראלית, שלרוב מטילה את האחריות על חמאס ותוקפת רק את תשתיותיו.

גבול רצועת עזה הצפוני, עבודת הביצורים והמכשול, שריון בגבול, מוצבי חמאס. ראובן קסטרו
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, השבוע/ראובן קסטרו

לכן, עד היום האחרון של מערכת הבחירות הנוכחית ארגוני הטרור ינצלו את המצב כדי לשחרר לחץ, לגרוף הישגים ולזכות בתמיכת דעת הקהל הפלסטינית. לא ניתן לפסול גם את האפשרות כי ארגוני הטרור משלבים מאמץ להשפיע על תהליכי ההצבעה בישראל, שכן נפילת רקטות ופיגועים על הגדר לא בהכרח משרתים את הממשלה הנוכחית.

בהתאם להערכות, כוחות צה"ל יפעלו היום בהיקף הקבוע לאורך הגדר כדי למנוע פגיעה בתשתיות וחדירה לשטח מדינת ישראל תוך צמצום פגיעה במעורבים עד כמה שניתן. ברור לכולם שהרג פלסטינים יגרור אחריו תגובה, ומשם לא ידוע לאן המצב יכול להידרדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully