וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ברוסיה: מגבירים פעילות לאור תקיפות איראן משטח סוריה

טל שלו, עם פמליית רה"מ ברוסיה

12.9.2019 / 20:08

ראש הממשלה נועד עם פוטין והבהיר כי בחודש האחרון חלה עלייה במספר והיקף הניסיונות של טהראן לפגוע בישראל. השניים שוחחו על התיאום הצבאי באזור בעקבות התקריות האחרונות. נשיא רוסיה ברקע הבחירות לכנסת: "מקווה שמי שייבחר ישמור על הידידות בין המדינות"

חמישה ימים לבחירות: - נתניהו נפגש עם נשיא רוסיה פוטין במהלך ביקור מדיני/קרדיט צילום : רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (חמישי) בפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי "בחודש האחרון חלה עלייה מאוד חמורה במספר והיקף הניסיונות של איראן לפגוע בישראל משטח סוריה וגם לשים בה טילים מדויקים נגדנו". במפגש במהלך ביקורו המדיני בסוצ'י הדגיש נתניהו כי "זה איום בלתי נסבל מבחינתנו, אנחנו פועלים ולכן חייבים לוודא שלא יהיה חיכוך בינינו".

"היחסים בינינו מעולם לא היו חזקים יותר", אמר נתניהו לפוטין בפתח פגישתם, שהחלה באיחור של כשעתיים וחצי. "הידוק היחסים בינינו זה תוצאה גם של מדיניות הדדית מושכלת של שנינו, ושל הקשר האישי בינינו. הקשר הזה מנע חיכוכים מיותרים ומסוכנים בין הצבאות, ואני אומר בפה מלא שזה מרכיב יסודי ביציבות האזור. אני מעריך את האמירה שלך שביטחון ישראל חשוב לך".

גם הנשיא הרוסי שיבח את היחסים בין המדינות וכינה אותם "סדירים וטובים". פוטין בירך את נתניהו ואמר כי "הודות למעשים שלך יש התפתחות ביחסים בביטחון ואתה כמובן יודע שעדיין נשמרת סכנה מטרור בינלאומי". הנשיא אף התייחס לבחירות לכנסת והבהיר כי "חשוב לנו מאוד מי ייבחר לכנסת, ואני מקווה שמי שייכנס לכנסת ישמור על הקו של הידידות בין המדינות שלנו ויחזקו את היחסים שלנו הלאה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוצ'י, 12 בספטמבר 2019. רויטרס
פוטין ונתניהו, הערב/רויטרס

מוקדם יותר נועד נתניהו עם שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו. במהלך פגישתם, שוחח נתניהו ושויגו על המתיחות הביטחונית בגבול סוריה. "הפעילות הישראלית גוברת בתקופה האחרונה משום שאיראן מגבירה את הניסיונות שלה לתקוף את ישראל משטח סוריה, ועל כן יש צורך בהגברת התיאום הצבאי", הבהיר ראש הממשלה. בפמלייתו אמרו כי הפגישה הייתה "מאוד מפורטת בענייני הביטחון, גם ברמה המבצעית", ועסקה בעיקר בהידוק התיאום הצבאי בין צה"ל והכוחות הרוסיים באזור.

תמונות מהפגישה של נתניהו ושר ההגנה הרוסי שויגו, רוסיה 12 בספטמבר 2019. צילום:עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ושויגו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום:עמוס בן גרשום

ביקורו המדיני של ראש הממשלה ברוסיה נערך ברקע ההסלמה הביטחונית והצהרתו לפיה יחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן עם הקמת ממשלה בראשותו. משרד החוץ הרוסי גינה אתמול את ההכרזה, ומסר כי יישומה עלול להוביל ל"הסלמת המתיחות באזור וערעור התקווה לביסוס השלום המיוחל בין ישראל ושכנותיה הערביות". במענה לשאלת וואלה! NEWS בנושא אמר נתניהו: "מה חשבתם שהם יגידו? קיבלנו גינויים ממדינות ערב, זה לא היה צונאמי של גינויים, הם צריכים להגיד את זה, תמיד יגידו את זה".

טרם נסיעתו נשאל נתניהו לגבי עיתוי הנסיעה לנוכח הבחירות הקרבות, אך לטענתו מדובר בביקור תקופתי שנעשה מדי פעם. "אני לא מפסיק את הטיפול בביטחון ישראל בגלל הבחירות - וגם איראן לא מפסיקה את הניסיונות שלה לפגוע בנו. אני קשוב לצרכים הביטחוניים של ישראל גם בתקופת בחירות".

(עדכון ראשון: 18:36)

תמונות מהפגישה של נתניהו ושר ההגנה הרוסי שויגו, רוסיה 12 בספטמבר 2019. צילום:עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישתם של נתניהו ושויגו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום:עמוס בן גרשום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully