וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס והג'יהאד האסלאמי הכחישו מעורבותם בירי הרקטות

יפעת רוזנברג

12.9.2019 / 8:17

גורם בחמאס אמר לאל-אחבאר כי נציגי הארגונים העבירו מסר לישראל באמצעות משלחת מצרית לרצועה, לפיו לא יאפשרו לכלול את עזה במאבקי הבחירות הפנימיים בישראל. מנגד, אנשי המשלחת ביקשו מהארגונים לשמור על איפוק בתמורה לסיוע כלכלי לרצועה

צה"ל תקף מתחם צבאי בצפון הרצועה/עורך אביעד בללי

גורם בחמאס אמר לעיתון הלבנוני אל-אחבאר הבוקר (חמישי) כי ארגונו והג'יהאד האסלאמי אינם אחראים לירי הרקטות לעבר ישראל השבוע. על פי הדיווח, הדברים נאמרו למתווך מטעם המשלחת המצרית שהגיעה לרצועת עזה. הגורם הוסיף כי הארגונים ביקשו להעביר מסר באמצעות המשלחת לישראל, לפיו לא יאפשרו לכלול את הרצועה במאבקי הבחירות הפנימיים בישראל, במיוחד לאחר מותם של שני פלסטינים בהפגנות על גבול הרצועה. מנגד, אנשי המשלחת המצרית ביקשו לשמור על איפוק בתמורה לסיוע כלכלי לרצועה.

המשלחת שהגיעה במהלך השבוע, ערכה סיור ברצועה ועסקה בבעיות הנוגעות לאבטחת מעבר הגבול ברפיח וכן במשבר הכלכלי ממנו סובלים תושביה. המשלחת הבטיחה להקל את המעבר בגבול, וכן להקים מנגנון חדש עבור אזרחים שיציאתם נאסרה ושמספרם מוערך באלפים. כמו כן דווח כי משלחת כלכלית תצא מעזה לקהיר בימים הקרובים כדי לדון בפיתוח קשרי המסחר, מה שיוביל להגדלת כמות הסחורות המועברת ממצרים לרצועה, בדגש על דלקים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביקור המשלחת המצרית בעזה, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

נושא אחר שעלה במהלך ביקור המשלחת הוא סוגיית הסיוע הקטארי, זאת לאחר שהשליח אל-עמאדי טען כי ארגון חמאס גורף רווח פוליטי ממצבה הקשה של הרצועה. לטענת הגורמים, דבריו של השליח העלו סימני שאלה בנוגע לתמיכה הקטארית ברצועה, על רקע החלטתם לצמצם את הסיוע בדלק לתחנת הכוח בעזה בשבוע שעבר. הפלסטינים בעזה אף העלו חשש מפני צעדים קטאריים נוספים כמו הפסקת הסיוע ובכלל זה המענק הקטארי למשפחות עניות ופרוייקטים הומניטריים.

השליח אל-עמאדי אמר את הדברים באל-ג'זירה באנגלית, ובכלי התקשורת הערבים טוענים כי הדברים מעידים על פסימיות בצד הקטארי באשר לאפשרות להסדר עתידי בין ישראל והפלסטינים. עוד ציינו כי ייתכן שחמאס חושש כי דברי השליח הם רמז לכך שקטאר תפסיק לחלוטין את הסיוע, כל עוד מצרים נהנית מהכאוס ברצועה.

לאל-אחבאר נודע כי ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, לא הצליח לפני שבועיים לשכנע את אל-עמאדי לחזור בו מההחלטה להפחית בחצי את הדלק לתחנת הכוח. צעד זה נומק על ידי אל-עמאדי כמחאה על החלטת ישראל להפחית את הדלק מבלי להודיע לקטארים.

עוד בוואלה!

הסמכות מתערערת: הניסיון לחרחר מלחמה בעזה - מתחת לאף של חמאס

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשש מהפסקת הסיוע. מפגש המשלחות, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכחשת חמאס את אחריות ארגונו לירי הרקטות לעבר ישראל באה על רקע ההסלמה בדרום בשבועות האחרונים ולשיגור שלוש הרקטות אתמול מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. שתיים מהן נחתו ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק קל לאחד מהבתים כתוצאה מחדירת רסיס. בתגובה לירי מטוס קרב וכלי טיס של צה"ל, תקפו כמה פעמים מתחם צבאי של חמאס בצפון רצועת עזה, כך על פי דובר צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully