וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש: לא ניתן לקדם כעת החלטה על הקמת יישוב חדש בבקעת הירדן

במסגרת חוות דעתו הביע מנדלבליט את התנגדותו להצעה להקים את היישוב מבואות יריחו, לאחר הצהרת נתניהו על החלת הריבונות באזור. לטענתו, "לא הוצג כל צורך חיוני או דחוף באישור ההצעה יומיים לפני הבחירות". היועמ"ש צפוי להשתתף בישיבת הממשלה בפעם השנייה ברציפות

צילום: רויטרס

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הביע הערב (חמישי) את התנגדותו להחלטת הממשלה להקים יישוב חדש בבקעת הירדן בעיתוי הנוכחי. במסגרת חוות דעתו לקראת ישיבת הממשלה בנושא שנקבעה ליום ראשון הקרוב, הבהיר מנדלבליט כי "לא הוצג כל צורך חיוני או דחוף באישורה של הצעת ההחלטה יומיים לפני הבחירות". הממשלה תבקש בישיבתה הבאה לאשר את היישוב מבואות יריחו שבו מתגוררות כיום כ-30 משפחות.

היועמ"ש הדגיש כי הקמת היישוב נמצאת בסמכות הממשלה, ועל כן אין מניעה משפטית לקידום ההצעה. עם זאת, הבהיר כי הוא אינו ממליץ לקדם את הנושא בשל הסמיכות למועד הבחירות. "לנוכח אופיה של ההחלטה ומהותה, קבלתה בעיתוי הנוכחי - יומיים בלבד לפני מועד הבחירות - מבלי שהוצגה ונדונה לעומק עבודת מטה שקדמה לה ומבלי שהוצגה כל תשתית המבססת דחיפות או חיוניות בקבלתה בעיתוי הנוכחי דווקא, מתעורר חשש כי ההצעה מונעת או למצער תיראה כמונעת משיקולים של התמודדות בבחירות הקרובות". עוד הוסיף כי "לא למותר לציין כי מדובר בהחלטה המעוררת רגישות של ממש גם במישור הבינלאומי".

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט בישיבת הממשלה, 8 בספטמבר 2019. AP
"חשש כי ההצעה מונעת או למצער תיראה כמונעת משיקולים של התמודדות בבחירות". מנדלבליט/AP

"בתוך כך, בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון, במהלך תקופת בחירות, חובה על הממשלה היוצאת לנהוג בריסון ובאיפוק בכל הנוגע להחלטות המתקבלות ולהקצאת משאבים", הוסיף היועמ"ש. "הטעם לכך הוא כפול - ראשית, על הממשלה להימנע, כשהדבר לא נדרש, מהכרעות בלתי הפיכות שיקשו על הממשלה החדשה שתכהן מכוח אמון הכנסת הבאה לממש את מדיניותה לפי רצון הבוחר; שנית, יש להיזהר מפני עירוב של שיקולי בחירות מפלגתיים או מראית עין שכזו ביחס לנקיטת פעולות שלטוניות ושימוש במשאבי המדינה".

עוד בוואלה!

נתניהו: ייתכן שנצטרך לצאת למערכה בעזה, אך יש לפעול בשיקול דעת

לכתבה המלאה
הכרזה מיוחדת של רה"מ נתניהו בדבר החלת ריבונות על יישובים בבקעת הירדן בכפר המכביה, 9 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
נתניהו בנאומו על ההתחייבות להחלת הריבונות בבקעת הירדן, השבוע/ראובן קסטרו

מנדלבליט צפוי להגיע לישיבת הממשלה הקרובה שתתכנס לאישור הסדרת היישוב, בהמשך להבטחת ראש הממשלה בנימין נתניהו להחיל את החוק הישראלי בבקעה אחרי הבחירות. מדובר בפעם השנייה ברציפות שהיועמ"ש יהיה נוכח בישיבת הממשלה. ביום ראשון אישרה הממשלה פה אחד את חוק המצלמות, חרף התנגדותו של מנדלבליט.

ראש המועצה האזורית בקעת הירדן, דויד אלחייני אמר כי "היועץ המשפטי לממשלה יודע היטב שבמשך שנים מי שמנע ובלם את הסדרת הישוב מבואות יריחו היו אלה היועצים המשפטיים, ההתיישבות בחלקי ארץ ישראל היא זכות היסטורית. הייתי מצפה מהיועמ"ש לגבות את החלטת ראש הממשלה. מנדלבליט, זו הזדמנות היסטורית וזכות גדולה, אל תוותר עליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully