וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי-דיוקים והשמטות יישובים: מפת הסיפוח רצופת הטעויות של נתניהו

11.9.2019 / 8:00

הכרזת רה"מ על החלת הריבונות בבקעת הירדן נאמרה אולי בשטף ובביטחון, אך כלי העזר שלו - המפה - עליה הדגים בעת שדיבר על "שעת הכושר החד פעמית", הייתה שגויה ברובה. בעוד שכמה יישובים סומנו במקומות שאינם נכונים, שמות אחרים הוחלפו וכמה נשכחו לחלוטין

צילום: רויטרס

מפת יישובי בקעת הירדן שהציג אמש (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך הצהרתו, הייתה מלאה בטעויות. חלק מהיישובים סומנו במקומות שגויים וכמה יישובים לא סומנו כלל על המפה.

לדוגמה, היישוב אבנת השוכן סמוך לים המלח שבדרום הבקעה, הוסט לגוש היישובים שבצפון בקעת הירדן. קיבוץ גילגל סומן במקום בו שוכן מושב גיתית, וגיתית סומן במקום בו עומד וניצב גילגל. היישוב ורד יריחו לא מופיע על המפה וייתכן כי המלה "יריחו" הודבקה מעליו. בנוסף, היישוב תומר סומן במקום היישוב רותם.

נתניהו הכריז אמש כי עם הקמת הממשלה הבאה הוא יחיל את הריבונות בבקעת הירדן ובצפון ים המלח. ראש הממשלה התייחס לתכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הצפויה להתפרסם לאחר הבחירות. "זה מציב בפנינו אתגר גדול והזדמנות גדולה", הדגיש. "זו שעת כושר חד פעמית להחיל את הריבונות הישראלית על יישובינו ביהודה שומרון וגם על אזורים נוספים. מתוך כבוד לנשיא טראמפ אמתין עם החלת הריבונות על כל היישובים עד להצגת התכנית".

עוד בוואלה!

צה"ל: מטוסי חיל האוויר תקפו 15 מטרות חמאס ברצועה

לכתבה המלאה
הכרזה מיוחדת של רה"מ נתניהו בדבר החלת ריבונות על יישובים בבקעת הירדן בכפר המכביה, 9 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
המפה שהוצגה על ידי נתניהו במסיבת העיתונאים/ראובן קסטרו

"בכוונתי להחיל את הריבונות בתיאום מרבי עם ארצות הברית", הצהיר ראש הממשלה. "הדבר יחייב הקמת קואליציה שמחויבת למדיניות ולעקרונות הללו והיערכות ביטחונית מתאימה. עם הקמת הממשלה הבאה, אחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן וצפון ים המלח. זה הגבול המזרחי של מדינת ישראל. יחד עם רמת הגולן זוהי חגורת הביטחון החיונית שלנו במזרח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully