וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עד לקו הצוואר בלבד": רופאי שיניים יוכלו להמשיך לבצע טיפולי בוטוקס

10.9.2019 / 23:28

משרד הבריאות הכריע כי הרופאים יורשו לבצע טיפולים אסתטיים עד לקו הצוואר בלבד, ובכלל זה בשפתיים ובחיבור שבין הצוואר ללסת. בהסתדרות לרפואת שיניים בירכו, אך רופאי האסתטיקה מתנגדים: "לאישה שזקוקה לפיסול עדיף לפנות למומחה ולא למי שעבר קורס מסחרי בן כמה שעות"

ד"ר סגל מיכאל סבסטיאן. ShutterStock
הרופאים יורשו לבצע טיפולים אסתטיים עד לקו הצוואר בלבד./ShutterStock

רופאי שיניים יוכלו להמשיך לבצע טיפולי בוטוקס ללקוחותיהם - כך הודיע היום (שלישי) משרד הבריאות. על פי ההחלטה, הרופאים יורשו לבצע טיפולים אסתטיים עד לקו הצוואר בלבד, ובכלל זה בשפתיים ובחיבור שבין הצוואר ללסת. "רופא שיניים יכול לתת למטופלו כל סם חוקי שנדרש לעבודתו המקצועית, ובכלל זה הזרקת בוטולינום טוקסין וחומר מילוי אחר לצרכים אסתטיים כחלק מעיסוקו בריפוי השיניים ובריאות הפה", נכתב בחוזר שהוציא המשרד.

החלטת משרד הבריאות נתקלת בהתנגדות של ארגוני רופאי האסתטיקה. לדברי האיגוד לכירורגיה פלסטית, "לאישה שזקוקה לפיסול אף או החלקת קמטי צוואר, יותר בריא, חוקי והגיוני לפנות לרופא מומחה שמכיר את האנטומיה של האף והצוואר ולא לרופא שיניים בקיא בעקירות וסתימות שעשה קורס מסחרי בן כמה שעות, על איך להזריק בוטוקס".

חרף זאת, נכתב בהודעת המשרד כי "מטבע הדברים, מדי פעם קיימת השקה ואף חפיפה עם מקצוע הרפואה באזורים אנטומיים... השקה וחפיפה זאת לא צריכה להפריע לשני המקצועות למלא את ייעודם זה ליד זה". עוד הובהר כי "אין בהנחיות משום מתן היתר לרופא השיניים לחרוג מגבולות עיסוקו ולעסוק בטיפולים אסתטיים מעבר לאזור בו הוא מטפל".

אילוסטרציה. ShutterStock
"העיסוק המקצועי של רופאי השיניים הוא בין היתר טיפול במרכיב האסתטי"/ShutterStock

בהסתדרות לרפואת שיניים הגדירו את ההחלטה כ"ניצחון". "ההסתדרות לרפואת שיניים מברכת על החלטת משרד הבריאות, המתירה באופן מפורש ורשמי לרופאי השיניים להזריק בוטוקס ולבצע שאר טיפולים אסתטיים כחלק מעיסוקם המקצועי. החלטה זו מאשררת למעשה את המצב הקיים ואף מרחיבה וקובעת כי העיסוק המקצועי של רופאי השיניים הוא בין היתר טיפול במרכיב האסתטי הקשור ביכולת לדבר, לחייך ולהביע טווח של רגשות דרך הבעות פנים".

יו"ר ההסתדרות לרפואת שיניים בישראל, ד"ר ליאור קצפ, מסר כי "רופאי השיניים מוכשרים במסגרת לימודיהם האקדמיים בהזרקות בחלל הפה בפנים ובצוואר והם למעשה הרופאים המיומנים ביותר בהזרקות אסתטיות. ההסתדרות לרפואת שיניים תמשיך להיאבק ולפעול למען זכויות רופאי השיניים בישראל בכל תחומי עיסוקם".

עוד בוואלה!

בערב המבוכות של נתניהו, הבריחה מהבמה לקול האזעקה הייתה השיא

לכתבה המלאה

לא מלחמה על כסף

באיגוד לכירורגיה פלסטית הדגישו כי "אל לרופא השיניים לחרוג מגבולות מקצועו ולהזריק באזורים אנטומיים שלא קשורים לעבודתו כרופא שיניים. הציבור צריך לדעת כי רופא שיניים המציע הזרקה ליישור הקמטים במצח, למילוי שקעים או מתיחת קמטים באזור העיניים, לפיסול האף, להחלקת הקמטים בצוואר, לקרקפת, לבית השחי למניעת הזעה, או לישבן לצורך, חיטוב פועל בניגוד לחוק".

עוד הוסיפו באיגוד כי זהו מאבק על בריאות הציבור, לדבריהם, ולא מלחמה על כסף. "ההזרקות מהוות פחות מחמישית מעבודתנו, אנחנו לא מוטרדים מאובדן הכנסות, השוק בצמיחה אדירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully