וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הודיעה: נטיל סנקציות נוספות נגד חמאס ומשמרות המהפכה

פומפאו הבהיר כי הסנקציות יושתו על 15 מנהיגי ארגונים, אישים, גופים ומתקני טרור. מוקדם יותר אמר שר החוץ האמריקני כי חוסר שיתוף הפעולה של המשטר עם הפקחים מעלה שאלות על פעילות סודית. "מתאים לתבנית השקרים בת 40 השנה של איראן", ציין בעקבות ההפרות שחשף נתניהו

צילום: רוני כנפו, עריכה: רענן פוגל

ארצות הברית הטילה הערב (שלישי) סנקציות נוספות על ארגוני טרור ותומכיהם, בהם חמאס ומשמרות המהפכה באיראן. שר החוץ מייק פומפאו ציין בתדרוך לעיתונאים כי הסנקציות יושתו נגד 15 מנהיגי ארגונים, אישים, גופים ומתקנים. מלבד חמאס ומשמרות המהפכה, יוטלו סנקציות גם על אל-קאעדה וארגון המדינה האסלאמית (דאעש).

ההכרזה על הסנקציות החדשות מגיעה לאחר הצהרתו של פומפאו, לפיה וושינגטון תמנע מאיראן את כל הנתיבים לפיתוח נשק גרעיני. זאת אחרי שאתמול הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל חשפה אתרים סודיים נוספים של טהראן, שאחד מהם שימש לפיתוח נשק גרעיני.

עוד על האיום האיראני
נתניהו: חשפנו אתרים סודיים נוספים לפיתוח נשק גרעיני באיראן
זריף מגיב להצהרת נתניהו: "הוא רק רוצה מלחמה"

מייק פומפאו, 10 בספטמבר 2019. רויטרס
וושינגטון תמנע מאיראן את כל הנתיבים לפיתוח נשק גרעיני. פומפאו, היום/רויטרס

"חוסר שיתוף הפעולה המלא של המשטר עם סבא"א מעלה שאלות לגבי פעילות או חומרים גרעיניים לא מוכרזים", מסר פומפאו. "זה תואם לתבנית השקרים של איראן ב-40 השנה האחרונות. העולם לא ייפול בהם. אנחנו נמנע מהמשטר את כל הדרכים להשיג נשק גרעיני". איראן דחתה את הדברים שהעלה נתניהו, ושר החוץ שלה מוחמד ג'וואד זריף האשים אותה בניסיון להצית מלחמה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פרש בשנה שעברה מהסכם הגרעין שנחתם בין איראן לבין המעצמות ב-2015, בטענה שהוא לא מקיף דיו ולא מטפל בכל האיומים הנשקפים מטהראן. הוא רוצה לפתוח במשא ומתן חדש עם המשטר, ואתמול, שעות אחרי דברי נתניהו, אמר כי "אין לו בעיה" להיפגש עם נשיא איראן חסן רוחאני. לפי הדיווחים, תיתכן פגישה שכזו בשולי עצרת האו"ם שתתקיים בהמשך החודש בניו יורק.

(עדכון אחרון: 16:24)

עוד בוואלה!

שלף מוקדם מהרגיל: התרגיל האיראני הנואש של נתניהו

לכתבה המלאה
הצהרת בנימין נתניהו במשרד החוץ בירושלים, 09.09.19. ראובן קסטרו
נתניהו מציג את אתרי הגרעין הסודיים, אתמול/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully