וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט: לא לחצנו על עדי מדינה למסור גרסאות שקריות בתיקי נתניהו

10.9.2019 / 15:33

היועמ"ש הכחיש הטענות לפיהן הופעל לחץ על עדי מדינה בתיקי רה"מ למסור גרסאות שקריות וטען כי הן "חסרות שחר". במכתב ששלח מנדלבליט ליו"ר לשכת עורכי הדין כתב כי "הטענות בנוגע לשיחה בין אלוביץ' ובנו התבססו על ציטוט מקוטע". פרקליטי רה"מ: הפרסומים הם רק קצה הקרחון

ללא קרדיט

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הכחיש היום (שלישי) את הטענות לפיהן הופעל לחץ על עדי מדינה בתיקי נתניהו למסור גרסאות שקריות וטען כי הן "חסרות שחר". במכתב ששלח מנדלבליט ליו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי, הוא הוסיף כי "הטענות בנוגע לשיחה בין אלוביץ' ובנו התבססו על ציטוט מקוטע שלא משקף את פני הדברים. קריאה של כלל חומרי החקירה הרלוונטיים מובילה לתמונה שונה לגמרי".

בימים האחרונים פרסם העיתונאי עמית סגל תמלילים של מפגש שנערך בין בעלי בזק שאול אלוביץ' לבנו אור, בזמן שהיו עצורים במסגרת חקירת תיק 4000. מהפרסום עלה כביכול כי החוקרים שלחו את אלוביץ' הבן, כדי שישכנע את אביו להחליף את עורך דינו, ז'ק חן, לכאורה כדי "להקל" על הפיכתו לעד מדינה. השיחה ביו השניים, שהוקלטה, נערכה בחדר המשמש בדרך כלל חשודים לפגישות עם עורך דינם. בנוסף נטען בימים האחרונים כי החוקרים לחצו על עדי המדינה בפרשה לספק גרסאות מפלילות נגד נתניהו - גם אם אינן אמת. בעקבות הפרסומים, שלח יו"ר לשכת עורכי הדין מכתב חמור למנדלבליט ולפרקליט המדינה שי ניצן, בו טען כי "נחצו כל הקווים האדומים".

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט בישיבת הממשלה, 8 בספטמבר 2019. AP
"קריאה של כלל חומרי החקירה הרלוונטיים מובילה לתמונה שונה לגמרי". מנדלבליט/AP

באשר לפרסום לפיו הוקלטה שיחה בין אלוביץ' לבנו בחדר ההיוועצות עם עורכי דין, מנדלבליט אינו מכחיש, אך הדגיש כי "איש לא האזין לשיחת עורך דין עם לקוחו". במסגרת השיחה אמר אור אלוביץ' לחוקרת: "אני לא רוצה שהוא יפרש את זה שאני יד אחת איתכם. הוא פרנואיד". החוקרת ענתה כי "זה חדר היוועצות של עורכי דין. אין עוד הזדמנויות פז כאלה, זו ההזדמנות שלך".

לאחר מכן יצאה החוקרת מהחדר ושאול אלוביץ' נכנס. אור אלוביץ' אמר לאביו: "הם נוטעים בי את היסוד להניח שלך יש משהו שיכול לחלץ אותי. הבנתי שז'ק (חן, פרקליטו של שאול אלוביץ') יש לו בעיה". אביו ענה לו בתגובה: "אני יכול להיוועץ בעוד מאה עורכי דין וזה לא ישתנה. הם ניסו לעשות אותי עד מדינה. הם הרגו אותי. אני צריך לשקר כדי להיות עד מדינה כי אין לי על מה להעיד. כרגע מנסים לגרום לי להודות להודות להודות".

עוד בוואלה!

למרות שלא צפוי רוב: נתניהו הודיע כי חוק המצלמות יובא מחר להצבעה

לכתבה המלאה
שאול אלוביץ בהארכת מעצר, מחוזי תל אביב, 27 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
"איש לא האזין לשיחת עורך דין עם לקוחו". אלוביץ'/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לאלוביץ' כי הוא יועמד לדין בכפוף לשימוע בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, ועבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך. זאת, בשל פרשת "בזק" שנחקרה ברשות לניירות ערך. בהמשך הפכה אותה פרשה לתיק 4000, שבמרכזו חשד לעסקת שוחד בין אלוביץ' לראש הממשלה בנימין נתניהו.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 8 בספטמבר 2019. AP
נתניהו/AP

בעקבות דברי היועמ"ש, פרקליטיו של נתניהו מסרו כי "הפרסומים האחרונים בתקשורת הם רק קצה הקרחון. חומר החקירה המלא חושף הפעלת לחץ אלים וחסר תקדים כלפי עדי מדינה ובני משפחותיהם. מתברר שאיימו על עדי מדינה שהמשפחה שלהם תתפרק ולחצו עליהם להחליף את עורכי הדין שלהם. הודעת היועמ"ש עומדת בסתירה גמורה לעדויות המפורשות בעניינים אלה. כשהאמת תתברר, מי יתן את הדין? היועץ ציין בתגובתו שיש לנהוג משנה זהירות בכל הקשור לפרסומים חלקיים של חומרי חקירה, אשר באופן טבעי עלולים ליצור תמונה שגויה. במשך שלוש שנים, ערב ערב, מפרסמים הדלפות לא חוקיות וחלקיות נגד ראש הממשלה נתניהו - ורק עכשיו נזכר היועמ"ש לצאת נגד הדלפות?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully