וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסמך והפגישה בין נתניהו לאלוביץ': עדות ניר חפץ בתיק 4000 נחשפת

בהקלטות שפורסמו בחדשות 13, מתאר עד המדינה את פגישת רה"מ ובעל השליטה בבזק, אותה נתבקש לארגן ע"י האחרון כדי לזרז את מיזוג בזק-yes. חפץ אמר לחוקר שאלוביץ' טען שמנכ"ל משרד התקשורת ושר התקשורת דאז, סוחטים אותו. "סיפרתי לנתניהו ששאול קרא לי והיה בלחץ עצום"

צילום: מתוך הטוויטר של חדשות 13, המהדורה המרכזית

עדותו של ניר חפץ, עד המדינה בתיק 4000 שהיה מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נחשפה הערב (שלישי) בחדשות 13. בעדותו, סיפר חפץ לחוקרים על מאחורי הקלעים של פגישת נתניהו-אלוביץ', המחזיק בחברת "בזק" ואחד החשודים בפרשה, בעבירות של שוחד, שיבוש מהלכי משפט והדחה לחקירה.

לדבריו, אלוביץ' ביקש ממנו להיפגש בדחיפות עם נתניהו ואף העביר לו מסמך המיועד לראש הממשלה, שבו הוא מתאר את לוחות הזמנים ואת הנחיצות שבמהירות אישור המיזוג. "יצא לי לפגוש את ביבי לא יותר מ-48 שעות אחרי הפגישה עם שאול", סיפר חפץ לחוקרים. "נכנסתי לחדר העבודה של נתניהו והוא ידע שאני בא לפגוש אותו בענייני בחירות. כשאני עם הנייר הזה, התיישבתי מולו מהצד השני של השולחן, סיפרתי לו ששאול קרא לי והיה בלחץ עצום".

שאול אלוביץ וניר חפץ, הארכת מעצר פרשת בזק, מחוזי תל אביב, 27 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
ניר ואלוביץ' בהארכת מעצר בפרשת בזק, פברואר 2018/ראובן קסטרו

חפץ אמר כי הסביר לנתניהו "בקווים כלליים" על אבי ברגר, אז מנכ"ל משרד התקשורת, ועל גלעד ארדן, שר התקשורת הקודם, "ששאול טוען שסוחטים אותו". חפץ המשיך ואמר "אמרתי לו ששאול ביקש שאני אעביר לו את המסמך הזה ונתתי לו אותו ואמרתי לו ששאול מבקש להיפגש אתו בדחיפות בנושא המסמך הזה".

החוקר שאל את חפץ, "הסברת לנתניהו גם מבחינת התוכן ורציונאל הדברים מדוע שאול מעביר אליו את המסמך?". לכך ענה חפץ, "אמרתי לו מאוד בקצרה בשניים או שלושה משפטי פרפרזה של טענות שאול כלפי שעון החול שאוזל באשמת ברגר וארדן - ובזדון, לטענתו של שאול".

במארס 2014 הממונה על ההגבלים העסקיים אישר את עסקת בזק-yes תוך הצבת תנאים. מלבד אישור הממונה היה נחוץ לאישור סופי של העסקה גם אישור של משרד התקשורת. חברת yes פונה ביולי 2014 למשרד התקשורת כדי לקבל את האישור. שר התקשורת דאז, הוא ארדן והאישור טרם ניתן. ב-5 בנובמבר מתמנה נתניהו לשר התקשורת ושלושה שבועות לאחר מכן, ב-28 בנובמבר, חפץ נענה לבקשת אלוביץ' ומסדר לו פגישה דחופה עם ראש הממשלה.

עוד בוואלה!

ליצמן נגד גנץ: נשקול מחדש אם נסכים לשבת איתו גם אם ייפרד מלפיד

לכתבה המלאה
טקס הנחת אבן פינה למרכז הפיתוח העולמי של מובילאיי בירושלים בהשתתפות בנימין נתניהו, 27.08.2019. עמית שאבי, אתר רשמי
"נכנסתי לחדר העבודה של נתניהו והוא ידע שאני בא לפגוש אותו בענייני בחירות". נתניהו/אתר רשמי, עמית שאבי

על פי כתב החשדות, לאלוביץ' היה חשוב לקבל מועד מהיר לאישור העסקה, בין היתר בשל הכספים שיורוקום שבבעלותו עתידה הייתה לקבל מהעסקה ושהיו מיועדים לתשלום חובות עתק של חברות מקבוצת יורוקום לבנקים, חובות שאלוביץ' התקשה לפרוע.

בפברואר האחרון הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי נתניהו יואשם, בכפוף לשימוע, בלקיחת שוחד, במרמה ובהפרת אמונים בתיק 4000, בפרשת בזק-וואלה. התיק נגד רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, ובנם יאיר, נסגר. עורכי דינו של אלוביץ', החשוד במתן שוחד במסגרת הפרשה, הגיעו בחודש שעבר לשימוע במשרדי פרקליטות מיסוי וכלכלה בתל אביב.

על פי כתבי החשדות, דאג נתניהו להטבות רגולטוריות לאלוביץ', בתמורה להטיית הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה אז בשליטתו. סנגוריו של אלוביץ' צפויים לטעון כי אין כל ראיה ישירה שאכן הייתה עסקת שוחד בינו לבין ראש הממשלה, וכי סעיף זה נשען אך ורק על ראיות נסיבתיות. עוד צפויים לטעון הסנגורים כי ההטבות הרגולטוריות שהעניק כביכול ראש הממשלה לאלוביץ', כמו אישור עסקת בזק-יס, עירבו גורמים מקצועיים רבים, ומעורבותו האישית של ראש הממשלה בהם הייתה מינימלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully