וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום ההולדת הכי שמח ועצוב": חבריה של רנה שנרב חגגו לה 17 - בלעדיה

8.9.2019 / 21:46

בני משפחה, חבריה לתנועה ורבים אחרים הגיעו לערב הקהילתי שנערך בלוד לציון יום הולדתה של הנערה שנרצחה בפיגוע במעיין דני בחודש שעבר. באירוע התקיימו בין היתר הופעות לילדים והוקמו עמדות לתרומות דם ודוכנים לתרומות שיער. "אנו בטוחות שזה בדיוק מה שרנה הייתה רוצה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שאול אדם

מאות בני אדם התכנסו הערב (ראשון) בלוד לאירוע יום ההולדת לזכרה של רנה שנרב שנרצחה בפיגוע במעין דני בחודש שעבר. חבריה של רנה, שהייתה אמורה לחגוג היום את יום הולדתה ה-17, ארגנו ערב קהילתי על שמה, אליו הגיעו בני משפחתה, חבריה לתנועת בני עקיבא ואנשי הגרעין התורני בלוד. "זהו יום ההולדת הכי שמח, הכי עצוב והכי מרגש שהייתי בו", אמר ראש העיר יאיר רביבו. "הלב מתרחב מלראות את עם ישראל בעשייה, בשמחה ובחסד - בדיוק כמו שרנה רצתה. פגשתי קודם את שירה שנרב, אמא של רנה, והיא אמרה לי - 'ידענו מהרגע הראשון שהכל יהיה למען עם ישראל', וזה בדיוק מה שקורה פה".

הפנינג לזכרה של רנה שנרב לרגל יום הולדתה ה-17, 08.09.19. ללא קרדיט, אתר רשמי
"אין ספק שזוהי דרכה של רנה". ההפנינג לזכרה של שנרב, היום/אתר רשמי, ללא קרדיט

באירוע שהתקיים בבית ספר בלוד התקיימו הופעות לילדים, הוקמו עמדות לתרומות דם ודוכנים לתרומות שיער. בנוסף, נאספו מוצרי מזון ובגדים עבור נזקקים, ונערך לימוד לעילוי נשמתה. תמר לבנוני, אחות של רנה, הודתה לנוכחים באירוע. "אנחנו נפעמים לראות את העוצמות של הנתינה והחסד, ומודים לנוער המדהים שהרים את האירוע המטורף הזה. אין ספק שזוהי דרכה של רנה. אנחנו מקווים שהאור ימשיך להיות מופץ הלאה", אמרה.

הדר אברמוביץ', חברתה של רנה שארגנה את האירוע סיפרה על התרגשותה. "מדהים שיש פה כל כך הרבה אנשים שבאו להפיץ את האור, החסד והנתינה שכל כך אפיינו את רנה. זה משמח ומרגש, ואנחנו בטוחות שזה בדיוק מה שרנה הייתה רוצה".

עוד בוואלה!

"שמח שאני יוצא מפה": דביר שנפצע בפיגוע בדולב השתחרר מבית החולים

לכתבה המלאה
הפנינג לזכרה של רנה שנרב לרגל יום הולדתה ה-17, 08.09.19. ללא קרדיט, אתר רשמי
"מדהים שיש פה כל כך הרבה אנשים שבאו להפיץ את האור, החסד והנתינה שכל כך אפיינו את רנה"/אתר רשמי, ללא קרדיט

דביר, אחיה של רנה שנפצע באורח קשה בפיגוע, סיים בשבוע שעבר קורס חובשי מד"א בטקס בתחנת מד"א בלוד. שנרב שוחרר יום קודם לכן מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים בו שהה במהלך אשפוזו ואמר: "זה כבוד גדול ואחריות גדולה, והיום אני מבין שזו גם זכות ענקית, זכות ענקית להציל חיים".

לפני כשבועיים, תיאר האב איתן ממיטת אשפוזו את השתלשלות האירועים בבוקר הפיגוע. "אני זוכר שניסינו להיכנס למעין דני", שחזר. "התקשרו למוקד ואמרו שאפשר להיכנס. חנינו בחניון למעלה. התחלנו לרדת למטה, וקרוב למעיין היה מטען צד". לאחר פיצוץ המטען, כשראה שרנה איננה בחיים, התחיל איתן, חובש במקצועו, לטפל בבנו. "עשיתי לו חוסם עורקים עם הציצית", אמר.

"בהתחלה רציתי לחשוב שזה חלום, אבל כשראיתי את רנה הבנתי שצריך לעשות משהו. דביר אמר לי, 'קודם כל נהיה חזקים'. אנחנו נשמור על תורת ישראל וארץ ישראל וביחד נתקדם הלאה. נתתי לרנה נשיקה ואמרתי לה שנדאג שנהיה חזקים".

בתוך כך, כוחות הביטחון ממשיכים במצוד נרחב אחרי חוליית המחבלים שהטמינה את המטען במעין הסמוך להתנחלות דולב. בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי הכוחות עצרו בשבועות האחרונים כמה פלסטינים מהכפרים הסמוכים.

רינה שנרב שרצחה בפיגוע בעין דני ליד דולב. באדיבות המצולמים
"מקווים שהאור ימשיך להיות מופץ הלאה". רנה שנרב/באדיבות המצולמים
  • עוד באותו נושא:
  • פיגוע
  • לוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully