וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמרתי לרנה שלא נעזוב אותה לעולם": אב הנרצחת בפיגוע השתחרר מבי"ח

איתן שנרב, אביה של רנה שנרצחה בפיגוע ליד דולב, הודה לרופאיו. בנו דביר-חיים שנפצע קשה מוסיף להתאשפז לאחר שנותח בבטנו. "אמרתי שנמשיך להפיץ אור בשבילה רנה, ובימים האחרונים לא ייאמן כמה אור מופץ". בינתיים המצוד נמשך, ועיקר המעמסה מונח על כתפי גורמי המודיעין

עריכה: רענן פוגל

איתן שנרב, שנפצע באורח בינוני ביום שישי בפיגוע במעין סמוך לדולב, השתחרר היום (רביעי) מבית החולים הדסה עין כרם. בתו של שנרב, רנה, נרצחה בפיגוע, ובנו דביר-חיים נפצע באורח קשה וממשיך להיות מאושפז בבית החולים לאחר שנותח בבטנו.

איתן שנרב שנפצע בפיגוע ליד דולב, משתחרר מבית החולים הדסה. מאיה הורודניצ'אנו
איתן שנרב משתחרר מבית החולים, היום/מאיה הורודניצ'אנו

"רוצה להגיד תודה לרופאים המקסימים והמדהימים שיש פה שעשו עבודת קודש, וגם לכוחות הביטחון שעושים יום ולילה גם להציל אותנו וגם כדי לתפוס את כל הרוצחים. אין כמו עם ישראל", אמר שנרב בצאתו מבית החולים. "לא חשבתי שזה יהיה בצורה כזאת, זה היה פי מיליון ממה שחשבתי. השתנה השיח הציבורי, היו אצלי המון כתבים ודיברתי איתם אם אפשר לשנות את השיח יותר לאחדות. אם אפשר להתעסק יותר בתורה בארץ ישראל ובעם ישראל".

"אמרתי לרינה בפיגוע: לא נעזוב אותך לעולם. ידעתי שהיא נהרגה אבל אמרתי שנמשיך בשבילך להפיץ אור ובארבעה ימים האחרונים לא ייאמן כמה אור מופץ. אני חושב שזה יימשך שנים ומשיח ממש בפתח".

רינה שנרב שרצחה בפיגוע בעין דני ליד דולב. באדיבות המצולמים
רינה שנרב, שנרצחה בפיגוע ליד דולב/באדיבות המצולמים

עוד הוסיף האב כי בנו "מתקדם מאוד מאוד יפה. הוא ילד חכם, מתוק עם המון כיבוד הורים. תמיד בנחת, תמיד עוצמה פנימית. ילד מתוק מדבש. הוא אמר לי היום: אנחנו נתגבר בעזרת השם. הוא מרגיש הרבה יותר טוב".

פרופ' אלון פיקרסקי, מנהל האגף לכירורגיה בהדסה, אמר כי שנרב "סבל מרסיס שפגע לו באחת העצמות מצד ימין. הוא משתקם יפה וימשיך להיות אצלנו במעקב. דביר עדיין מאושפז הייתה לו פגיעה בבטן ובחזה, הוא מחלים יפה".

השאלה הגדולה: האם יש תשתית טרור נוספת?

בתוך כך, נמשך המצוד של כוחות הביטחון אחר מבצעי הפיגוע. שעות ספורות לאחר הפיגוע הקטלני, בחטיבה המרחבית אפרים, בפיקודו של אל"מ יפתח נורקין, הבינו שתשתית הטרור שהפעילה את מטען החבלה נעלמה כלא הייתה. כוחות אוגדת יהודה ושומרון התפרסו בשטח, ניהלו חיכוך בשטח גם כדי לגרום לחשודים לבצע טעויות ופעלו לנהל מצוד אחריהם - אך עיקר המעמסה נופל בשלב הזה על כתפיהם של גורמי המודיעין.

השב"כ וקציני המודיעין של צה"ל משלבים כוחות, מרכזים כל פיסת מידע, מקיימים הערכות מצב ומנסים להפוך כל אבן כדי לגלות את כלל הגורמים שהיו חברים בתשתית הטרור. לאחר שהמידע מנותח ולאחר חשיבה מעמיקה הוא מתורגם למשימות מבצעיות בשטח כמו הקמת מחסומים, סריקות בבתים ובכלי רכב באזורים חשודים, מעקבים אחר דמויות קיצוניות במרחב, מעצרים ולאחר מכן חקירות. כבר באותו היום פרסמו הפלסטינים ידיעות על מעצר של חשודים. ביום שבת התגברו הפרסומים הפלסטיניים ונוצר הרושם שיש התקדמות בחקירה.

עם זאת, למרות הפרסומים האחרונים בכלי התקשורת הפלסטינים וההודעה שפורסמה ונמחקה לאחר מכן על ידי אנשי שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, בשב"כ לא מיהרו לרמוז או לפרסם על התקדמות בחקירה אלא דווקא העבירו מסר ברור כי נדרש עוד זמן לחקירה יסודית.

מצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע ביום ו׳ במעיין דני סמוך ליישוב דולב 25 באוגוסט 2019. דובר צה"ל
המידע מתורגם למשימות מבצעיות בשטח/דובר צה"ל

כעת, בחלוף חמישה ימים מאז הפיגוע, יידרשו חוקרי השב"כ להבין האם העצורים קשורים לתשתית הטרור, ואם כן - מה היה חלקם, להבין ולפצח כיצד בוצע הפיגוע, מי עוד לקח בפיגוע חלק ועד כמה רחבה הייתה התשתית. עוד ייבחנו שאלות כמו מי עמד בראש התשתית, מי מימן אותה, מי תכנן את הפיגוע והכווין, מי סייע לה וכיצד חמקו כל אלו מזרועות הביטחון מרגע ההקמה, בשלב הביצוע ולאחר מכן - גם לאחר סיכול מאות פיגועים ואיתור מאות ק"ג של חומרי נפץ ברחבי יהודה ושומרון בשנתיים האחרונות.

לרוב, תשתיות טרור צבאיות - בניגוד למחבלים בודדים שקיבלו החלטה אקראית לבצע פיגוע סכין, דריסה או ירי מנשק מאולתר - עוברות הכשרה כיצד לשמור על מידור וחשאיות הפעולות ואיך לא ליפול למלכודות שטומנים חוקרי השב"כ בחדרי החקירות. לחקירה תידרש סבלנות, גם כשמחוץ לחדרי החקירות הולך ומתגבר לחץ ציבורי ופוליטי. במערכת הביטחון בעיקר רוצים לדעת האם פרט לתשתית הזאת, ממתינה תשתית נוספת שמכינה וערוכה לביצוע פיגוע נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully