וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל ממשיך במצוד אחר רוצחי רנה שנרב; "שני פלסטינים נעצרו"

יפעת רוזנברג, טל שלו, יקי אדמקר ומאיה הורודניצ'אנו

26.8.2019 / 10:49

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי שני צעירים נעצרו ממערב לרמאללה במסגרת פעילות כוחות הביטחון. הצעירים, תושבי הכפר עין קיניא, נעצרו יומיים לאחר שצה"ל פשט על בתים באזור. המצוד אחרי החשודים בפיגוע בדולב נמשך. שב"כ: הפרסומים על לכידתם אינם על דעתנו

קרדיט: דובר צה"ל

שני פלסטינים נעצרו הלילה (שני) מערבית לרמאללה בחשד לעבירות טרור - כך דווח במרכז המידע הפלסטיני. העצורים, תושבי הכפר עין קיניא, נעצרו יומיים לאחר שצה"ל פשט על בתים ובתי עסק באזור במסגרת המצוד אחר מבצעי הפיגוע שבו נרצחה רינה שנרב בת ה-17 ביום שישי במעין בסמוך לדולב ונפצעו אחיה דביר באורח קשה ואביה איתן באורח בינוני.

ביום שבת דווח בכלי תקשורת פלסטיניים כי במהלך סריקות נרחבות שערכו כוחות צה"ל ביו"ש לאיתור חשודים במעשה, בהן החרימו הכוחות מצלמות אבטחה ממפעל בביתוניא, נעצרו שלושה פלסטינים, שניים מעין עריכ ואחד מעין קיניא.

לא נמסר אם יש לעצורים קשר לביצוע הפיגוע. בפעילות משתתף גם שב"כ, ובצבא חוששים שאותו תא טרור ינסה להוציא לפועל פיגועים נוספים. במסגרת המצוד הקים צה"ל מחסומים בפאתי רמאללה ותמבצעים חיפושים בכלי רכב. צה"ל ושב"כ הקימו צוותי משימה ייעודיים במסגרת המצוד אחר תשתית הטרור של הפיגוע במעין, ומאז הפיגוע ביצע צה"ל סריקות בכפרים שעוטפים את צפון ומערב רמאללה.

בשעות הבוקר צייץ ח"כ אביגדור ליברמן כי הוא מברך על תפיסת המחבלים - אך הוא מיהר למחוק את הציוץ. מאוחר יותר צייצה הדוברת שלו כי היא זו שמסרה לו את הידיעה אף על פי שלא אושרה. גם ח"כ שלמה קרעי (ליכוד) ויו"ר ימינה איילת שקד צייצו בעניינם של החשודים ברצח, אולם לאחר מכן גם שקד תיקנה את הציוץ.

סריקות לוחמי צה"ל באזור יהודה ושומרון. 23 באוגוסט 2019. AP
המצוד נמשך. סריקות לוחמי צה"ל ביהודה ושומרון, שבוע שעבר/AP

עם זאת, משב"כ נמסר כי "הפרסומים בנושא תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע בדולב אינם על דעת או באישור שב"כ אשר אמון על החקירה. חקירת הפיגוע נמצאת בעיצומה ויש להמתין לסיומה ולהודעות רשמיות ומוסמכות בנושא תוצאותיה".


נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקר היום את משפחתה של רינה שנרב שם מאושפזים אביה איתן ואחיה דביר. ריבלין נפגש עם המשפחה בבית החולים הדסה עין כרם בהואמר: "אנחנו בוכים, ומגיע לה לרינה שנבכה, אבל אנחנו גם קמים. וחשוב לנו ביותר להמשיך את קול רנה. לבחור בחיים ולהמשיך חזקים".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את מנכ"ל משרד ראש הממשלה להביא לאישור בוועדת התכנון הקרובה הקמה של שכונה חדשה בדולב, בה יוקמו כ-300 יחידות דיור חדשות. נתניהו אמר כי :"נעמיק שורש ונכה באויבינו. נמשיך לחזק ולפתח את ההתיישבות".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
נשיא המדינה ניחם היום בבית החולים הדסה עין כרם את משפחתה של רנה שנרב ז"ל, 26 באוגוסט 2019. מארק ניימן/ לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין בבית החולים לצד דביר ואיתן שנרב, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן/ לע"מ

גורמים ביהודה ושומרון העריכו כי מדובר בחוליית טרור ממוסדת, שקיבלה סיוע והכוונה להוצאת הפיגוע לפועל, ולא ביוזמה מקומית. הגורמים הדגישו כי אופן ביצע הפיגוע מעיד על תכנון מקדים, בדיקה ומעקב בשטח, וכמו כן על תזמון שלא הסתמך על מזל, אלא על העובדה שהכירו את צירי התנועה במרחב ואת רמת האבטחה סביב המעין. כתוצאה מכך, הצליחו לחמוק מהאזור ללא פגע. מתחקיר ראשוני עולה כי חוליית מחבלים הגיעה אל המעין, הטמינה מטען חבלה על ציר הגישה למקום והפעילה אותו ממרחק של עשרות מטרים. ככל הנראה, לאחר הפיצוץ נמלטו חברי החוליה ומאז נפתחו סריקות נרחבות אחריהם.

מאות בני משפחה וחברים הגיעו ביום שישי אחר הצהריים לבית העלמין החדש בלוד, וליוו למנוחות את רינה בת ה-17. אחותה, תמר לבנוני, ספדה לה: "זכינו להיות לצידך כמעט 17 שנה, ליהנות מהטוב שלך. זכינו ללמוד ממך איך תמיד לחפש תשובות גדולות. החלל שנפער אינו רק במשפחת שנרב, הוא חור שנפער בלב האומה".

רינה שנרב. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
"תמיד ביקשה לברר ולדעת עוד דברים". רינה שנרב/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully