וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיכיתי לזה כל השבת": איתן ובנו דביר נפגשו לראשונה מאז הפיגוע

שירה שנרב, אמה של רנה שנרצחה בפיגוע בדולב, ביקרה בבית החולים הדסה עין כרם את בעלה ובנה שנפצעו אף הם בתקרית, ומאז חל שיפור במצבם. "פחדנו ממש", סיפר האב. חבריה של רנה קיימו ערב לזכרה והבטיחו: "נמשיך ללכת לעין דני"

יממה לאחר הפיגוע בדולב: בני משפחת שנרב נפגשו לראשונה בביה"ח; חבריה של רנה קיימו אירוע לזכרה/צילום: בועז אפרת

"ראיתי אותו אחרי הפיגוע מאבד הכרה ואומר שאינו יכול לנשום, ועכשיו הוא חוזר קצת לעצמו", תיאר אמש (שבת) איתן שנרב את המפגש עם בנו דביר, יממה לאחר שנפגעו ממטען החבלה במעין בדולב. השניים מאושפזים במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, ואתמול הגיע האב לחדר הסמוך בו נמצא הבן יחד עם האם, שירה. היום חל שיפור נוסף במצבם של השניים, והם צפויים לעבור למלחקת האשפוז. "המפגש עם דביר היה מרגש", המשיך האב. "בכינו שנינו אחרי שעות שלא ידעתי מה איתו, ממש פחדתי. חיכיתי לזה כל השבת. הוא איתנו לחלוטין, זוכר הכול".

אחיו של איתן, שמוליק שנרב, סיפר כי דביר כבר מדבר וזוכר את כל מה שאירע אתמול, ויודע על מותה של אחותו רנה. לדבריו, כבר לאחר הפיצוץ במעין הבינו שאינה בחיים. "הוא היה הכי קשור אליה מכל האחים", הוסיף האב. "אמר שהוא לא יכול לראות את העולם בעלי רנה".

האב שחזר את הרגעים אחרי פיצוץ מטען החבלה במעין בו בילה עם ילדיו. "כל פעם חוזר הפלשבק הזה, אבל אני מבין שצריכים להמשיך הלאה. יש אישה וילדים שצריך לחזק. אין פריבילגיה לשקוע בייאוש".

איתן שנרב שנפצע בפיגוע במעין בדולב, 24 באוגוסט 2019. צילום מסך
"צריכים להמשיך הלאה". איתן שנרב בבית החולים, אמש/צילום מסך

אחותה של רנה, תמר לבנוני סיפרה אמש על המפגש של אביה עם אחיה דביר שנפצע בפיגוע. "נסענו עכשיו מאבא ודביר והם מרגישים הרבה יותר טוב", תיארה. היא ביקשה להודות לכל מי שהשתתף בתפילות לשלום הפצועים במהלך סוף השבוע. "זה מחזק אותנו ואותם. צריך להמשיך להתפלל עוד להרבות בטוב ולהמשיך להתחזק. לא נופלים לייאוש. אנחנו מתקדמים הלאה".

"אנחנו מבינים גם לאט לאט את הנס שקרה לנו שאבא ודביר איתנו פה ומדברים איתנו", סיפרה תמר והוסיפה כי את הבשורה על מותה של רנה עוד לא מסוגלים במשפחה לעכל. "היא הייתה ילדה שמחה שחיפשה לעשות טוב, לחזק את עם ישראל, תמיד ביררה את הדרך ושאלה שאלות. היא הסתפקה בדברים הקטנים. היא תמיד דאגה שלכולם יהיה טוב לידה ושכולם ישמחו. היא ביררה כל הזמן איך לעשות טוב לכולם ואיך לחזק". בנוסף לכך, אמרה האחות כי "אנחנו צריכים להמשיך את הדרך שלה ולמלא את החלל שהיא השאירה".

לגבי אחיה והתאוששותו סיפרה תמר כי "דביר מדהים. הוא מחזק אותנו, ברוך השם הוא יצא בסדר". היא סיפרה גם כי "הקהילה תמכה בנו בצורה מטורפת. לא עזבו אותנו לשנייה. תמכו בנו בכל מה שרק אפשר. התפילות חיזקו והשתדלנו תמיד לדבר על דברים שיחזקו אותנו וירוממו אותנו ויעצימו אותנו. ולא ליפול לעצבות". תמר סיכמה את דבריה בכך ש"אנחנו חלק מתהליך כללי שזכינו להיות חלק מתהליך הגאולה השלמה. אנחנו מאמינים שבכל רגע רנה יכולה לחזור אלינו, בכל רגע יכול לבוא המשיח. אנחנו באמת מאמינים בזה".

אירוע לזרכה של רנה שנרב שנרצחה בפיגוע ליד דולב. בועז אפרת, אתר רשמי
אירוע לזכרה של רנה בלוד, אמש/אתר רשמי, בועז אפרת

ברחבת היכל התרבות בלוד, שם מתגוררת משפחת שנרב, התכנסו אמש כמאה מחבריה של רנה לערב שירה לזכרה. מוריה ויצמן, שהדריכה את רנה בבני עקיבא, אמרה כי "אנחנו צריכים להתחזק ביחד. התפקיד שלנו הנוער והחברים של רנה הוא להיות ביחד. אנחנו נלך לעין דני ונמשיך לטייל בכל ארץ ישראל". ויצמן תיארה את חברתה וסיפרה כי "קשה לפספס את החיוך שלה. היה לה לב ענק ומידות טובות. המשפחה הייתה חשובה לה מאוד, גם כשהיא יצאה לפנימייה באולפנת בהרן בגדרה".

הדר אברמוביץ' וקדם פולק, חברותיה הטובות של רנה, סיפרו כי השבוע יקיימו סבב התנדבויות כדי לעזור למשפחה. "אף אחד לא ציפה לזה", אמרה אברמוביץ'. "היא הייתה עם חיוך, הסתכלה על דברים שאנשים לא רואים. היא תמיד מצאה את הטוב בכל אדם". עוד הוסיפה כי "היא רצתה משפחה כמו לכולם, להיות בת שירות לאומי. הלוואי וכולם ימשיכו את הדרך שלה".

פולק תיארה כי רנה "השקיעה מעל ומעבר בבני עקיבא, למרות שלפעמים זה לא היה הכי מספק ומתגמל. היא באה שבת אחרי שבת ועשתה הכול בשביל חניכות שלה".

משפחת שנרב באירוע משפחתי. באדיבות המצולמים
"המשפחה הייתה חשובה לה מאוד". משפחת שנרב, רנה משמאל/באדיבות המצולמים

גיסה של רנה, אביחי לבנוני, התייחס למרדף אחר המחבלים. "אני סומך על צה"ל וכוחות הביטחון שייתפסו את המרצחים ואת שולחים ויעשו להם מה שראוי". עוד הוסיף כי "הרב איתן, דביר ורנה האמינו שכל אדם יכול להתקדם, לא חשוב איפה הוא נמצא. המסר שלנו זה להתקדם שלב אחד מעבר לאיפה שאתם נמצאים עכשיו".

פעילות לוחמי צה"ל במצוד אחר המחבלים מהפיגוע בדולב, 24 באוגוסט 2019. דובר צה"ל
לוחמי צה"ל בפעילות במרחב הפיגוע, היום/דובר צה"ל

בתוך כך, כוחות הביטחון ממשיכים במצוד נרחב אחרי חוליית המחבלים שהטמינה את המטען במעין הסמוך להתנחלות דולב. בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי הכוחות עצרו שלושה פלסטינים, שניים מהכפר עין עריכ ואחד נוסף מהכפר עין קיניא.

החשודים נעצרו במהלך פשיטה על כמה בתים שבמהלכה גם הוחרמו מצלמות אבטחה במקום. לא נמסר אם יש לעצורים קשר לביצוע הפיגוע. בפעילות משתתף גם שב"כ, ובצבא חוששים שאותו תא טרור ינסה להוציא לפועל פיגועים נוספים. משעות הבוקר הקים צה"ל מחסומים בפאתי רמאללה ומבצע חיפוש בכלי רכב במסגרת המצוד. צה"ל ושב"כ הקימו צוותי משימה ייעודיים במסגרת המצוד אחר תשתית הטרור של הפיגוע במעין, ומאז הפיגוע ביצע צה"ל סריקות בכפרים שעוטפים את צפון ומערב רמאללה.

(עדכון ראשון: 24/08/19, 22:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully