וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זכות ענקית להציל חיים": דביר שנפצע בפיגוע בדולב סיים קורס מד"א

3.9.2019 / 19:35

הצעיר בן ה-19, שנפצע באורח קשה ממטען חבלה במעין ליד דולב ואיבד את אחותו רנה, קיבל את דרגות החובש והודה לכל המעורבים בהצלת חייו. "כולכם נתתם לי מתנה, מתנת חיים - אני מבטיח להשתמש בה הכי טוב שאני יכול", אמר

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שאול אדם

דביר שנרב, שנפצע באורח קשה בפיגוע במעין סמוך לדולב, סיים היום (שלישי) קורס חובשי מד"א בטקס בתחנת מד"א בלוד. בפיגוע, בו התפוצץ מטען חבלה סמוך למעין עין בובין בבנימין, נרצחה אחותו רנה ואביו איתן נפצע בינוני. שנרב שוחרר אמש מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים בו שהה במהלך אשפוזו ואמר: "זה כבוד גדול ואחריות גדולה, והיום אני מבין שזו גם זכות ענקית, זכות ענקית להציל חיים".

הצעיר קיבל את דרגות החובש של הארגון ואמר כי "אני רוצה להודות לאבא שלי, שהציל את החיים שלי בפעם הראשונה, כשעצר לי את הדימום עם הציצית שלו. לצוותי מד"א, שהצילו את החיים שלי בפעם השניה כשנתנו לי טיפול ראשוני מעולה בשטח. ליחידת 669, שהצילו את החיים שלי בפעם השלישית, כשהביאו אותי במהירות לבית החולים. ולצוות הרפואי בהדסה שהציל את החיים שלי בפעם הרביעית, כשניתחו אותי וטיפלו בי במסירות ובאהבה". דביר הוסיף: "כולכם נתתם לי מתנה. מתנת חיים. אני מבטיח להשתמש בה הכי טוב שאני יכול".

בטקס נכח אביו של דביר, איתן, ששוחרר מבית החולים בשבוע שעבר וחובש בעצמו. "למה אנחנו קיימים בעולם? כי הקב"ה רצה להיטיב. כשאנחנו מתנדבים במכבי אש, במד"א, במשמר האזרחי, זה כי אנחנו רוצים להידמות לקב"ה - גם אנחנו רוצים להיטיב עם אחרים. מי שנותן לאחרים שמח בחיים".

טקס סיום קורס חובשי רפואת חירום- בהשתתפות דביר שנרב, כשבועיים לאחר שנפצע קשה בפיגוע סמוך לדולב שבבנימין, תחנת מד"א, לוד. ניב אהרונסון (צילום מסך), ניב אהרונסון
"זה כבוד גדול ואחריות גדולה", דביר בנאומו בטקס קבלת הדרגות, היום/ניב אהרונסון, ניב אהרונסון (צילום מסך)

עם צאתו מבית החולים, הודה הצעיר בן ה-19 לצוות הרפואי שטיפל בו לאורך אשפוזו. "אני שמח על התקופה שהייתי פה, שמח שאני יוצא מפה גם", אמר.

בהמשך נאומו, אמר דביר כי "השבוע למדתי שלהציל חיים, זה לא רק להציל את כל מה שהמטופל שלי היה, אלא גם להציל את כל מה שהוא עוד יהיה. אני מציל את כל החיים שהוא עומד לחיות. את הילדים והנכדים שיהיו לו, את המעשים הטובים שהוא יעשה. עולם שלם. את כל זה אנחנו מצילים".

בסיום דבריו, סיפר דביר כי מד"א החליט להקדיש את הקורס לעילוי נשמת רנה, אחותו. "גם רנה הצילה חיים בדרך משלה. הצילה נפשות - בחינוך, בחסד, בהתנדבות. אני חושב שהחיבור הזה, בין הצלת הגוף להצלת הנפש - זה הדבר שאנחנו, המטפלים, צריכים לקחת איתנו מכאן".

עוד בוואלה!

מתחם ייצור ובקרת איכות: צה"ל חושף אתר חיזבאללה לדיוק טילים בלבנון

לכתבה המלאה
בוגרי קורס חובשים ובניהם דביר שנרב בטקס סיום של הקורס של מד"א. 03 בספטמבר 2019. דוברות מד"א, מד"א
"זכות ענקית להציל חיים", דביר ביחד עם מסיימי הקורס, היום/מד"א, דוברות מד"א

לפני כשבועיים, תיאר האב איתן ממיטת אישפוזו את השתלשלות האירועים בבוקר הפיגוע, "אני זוכר שניסינו להכנס למעין דני. התקשרו למוקד ואמרו שאפשר להכנס. חנינו בחניון למעלה. התחלנו לרדת למטה, וקרוב למעיין היה מטען צד". לאחר פיצוץ המטען כשהוא ראה שרינה איננה בחיים, התחיל איתן, חובש במקצועו, לטפל בבנו, "עשיתי לו חוסם עורקים עם הציצית", אמר.

"בהתחלה רציתי לחשוב שזה חלום, אבל כשראיתי את רינה הבנתי שצריך לעשות משהו. דביר אמר לי, 'קודם כל נהיה חזקים'. אנחנו נשמור על תורת ישראל וארץ ישראל וביחד נתקדם הלאה. נתתי לרינה נשיקה ואמרתי לה שנדאג שנהיה חזקים".

כשבנו אמר לו שהוא מתחיל לאבד הכרה, הבין איתן שהם תלויים בכוחות ההצלה שיגיעו אליהם. "די ידענו את המצב, וקיווינו שאנשי ההצלה יגיעו בזמן. זה הזמן להגיד תודה לכל מי שעזר לנו", אמר שנרב. הוא סיפר כי הוא רצה לטייל במעין, שבו נרצח דני גונן בפיגוע ב-2015, כדי לחזק את הקשר עם ילדיו. "תמיד אנחנו לוקחים את הקטנים, אבל היום אמרתי שניקח את הגדולים".

דביר שנרב מקבל דרגות כתף מאביו הרב איתן שנרב וסבו צבי ויסברט בטקס סיום קורס חובשים של מד"א. 03 בספטמבר 2019. דוברות מד"א, מד"א
דביר מקבל דרגות כתף מאביו הרב איתן שנרב וסבו צבי ויסברט בטקס סיום קורס מד"א, היום/מד"א, דוברות מד"א

בתוך כך, כוחות הביטחון ממשיכים במצוד נרחב אחרי חוליית המחבלים שהטמינה את המטען במעין הסמוך להתנחלות דולב. בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי הכוחות עצרו בשבועות האחרונים כמה פלסטינים מהכפרים הסמוכים. בלילה שני שעבר, נעצרו שני פלסטינים מערבית לרמאללה בחשד לעבירות טרור - כך דווח במרכז המידע הפלסטיני. העצורים, תושבי הכפר עין קיניא, נעצרו יומיים לאחר שצה"ל פשט על בתים ובתי עסק באזור.

מנכ"ל מד"א אלי בין מעניק תעודה לדביר שנרב בטקס סיום קורס חובשים של מד"א. 03 בספטמבר 2019. דוברות מד"א, מד"א
מנכ"ל מד"א אלי בין מעניק תעודה לדביר שנרב בטקס סיום הקורס, היום/מד"א, דוברות מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully