וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחם ייצור ובקרת איכות: צה"ל חושף אתר חיזבאללה לדיוק טילים בלבנון

הארגון הקים אתר המיועד לייצור והסבת טילים מדויקים סמוך לגבול עם סוריה, בו מתבצע ייצור מנועים וראשי קרב של טילים בעלי יכולת פגיעה בדיוק של כ-10 מטרים. בימים האחרונים עוסקים פעילי הארגון בפינוי ציוד ייחודי ויקר מהמתחם לבניינים אזרחיים בביירות מחשש לתקיפה

עריכה: שאול אדם

אחרי שמזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה טען אתמול כי התקיפה שיוחסה לישראל בדאחייה בביירות כשלה, צה"ל חושף ארגון הטרור הקים אתר המיועד לייצור והסבת טילים מדויקים בלבנון באזור גבול עם סוריה, סמוך לעיירה נבי-שית שבמזרח המדינה. המתקן הוקם בשנים האחרונות כאתר לייצור אמצעי לחימה בהובלת איראן וחיזבאללה.

על פי צה"ל, לאחרונה זוהתה במתקן פעילות נוספת שנועדה להשמישו כאתר ייצור והסבה של טילים מדויקים. במסגרת פעילות זו הוקם פס ייצור לאמצעי לחימה מדויקים והועבר ציוד ייעודי רגיש למתחם.

חיזבאללה הקים אתר המיועד לייצור והסבת טילים מדויקים בבקאע הלבנוני. דובר צה"ל, אמיר בוחבוט
אתר ייצור הטילים במזרח לבנון/אמיר בוחבוט, דובר צה"ל

האתר המדובר, חולק למתחמים המיועדים לייצור מנועים וראשי קרב של טילים בעלי יכולת פגיעה בדיוק של כעשרה מטרים. במתקן קיים גם מתחם לבקרת איכות וכן מתחם לוגיסטי המאפשר את המשך הפעילות במתקן. לצורך ייצור הטילים, איראן מספקת מכונות ייחודיות, הדרכות לפעילי הייצור ומלווה באופן שוטף את העבודה באתר.

בצה"ל ציינו כי בחיזבאללה רואים חשיבות עליונה למיזם דיוק הטילים. בשל כך, בימים האחרונים עוסקים פעילי הארגון בפינוי ציוד ייחודי ויקר מהמתחם, מתוך חשש מתקיפה במקום והעבירו אותם לנכסים אזרחיים בלבנון בהם גם נכסים בביירות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס לחשיפת צה"ל את האתר בלבנון. "צה"ל חשף עוד מתקן בלבנון של טילים מדויקים. הטילים המדויקים האלה מכוונים ישר לקריית אתא. אסור לתת להם את זה. אז אני נתתי הנחייה לצה"ל: אנחנו לא ניתן לאויבים שלנו להתחמש בטילים מדויקים, ואנחנו פועלים כל הזמן".

עוד בוואלה!

משרד המשפטים: על נתניהו היה להימנע מלטפל בנושאים המשפיעים על חבריו

לכתבה המלאה
חיזבאללה הקים אתר המיועד לייצור והסבת טילים מדויקים בבקאע הלבנוני. דובר צה"ל, אמיר בוחבוט
חלוקת המתחמים באתר חיזבאללה/אמיר בוחבוט, דובר צה"ל

חשיפת המתקן באה על רקע המתיחות הגוברת בגבול הצפון, סביב מאמצי ישראל לסכל את התעצמות איראן וחיזבאללה באזור. אתמול התייחס מזכ"ל חיזבאללה בפעם הראשונה לתקרית הירי לעבר מושב אביבים וכינה כ"נקמה בכמה חזיתות, כולל צבאית ופסיכולוגית". לדבריו, "המבצע עצמו למרות איומי ישראל הוא הישג. כל העולם ראה את ישראל מפוחדת ומודאגת, זאת השפלה".

בנוסף לכך, נסראללה שיבח את צבא לבנון ואת אזרחי לבנון על תמיכתם ונחישותם. "אני מצדיע ללוחמי ההתנגדות שהיו במוכנות מלאה במשך שמונה ימים כדי לנקום על התוקפנות של ישראל", אמר מזכ"ל חיזבאללה. "אני מודה לכלי התקשורת בלבנון על הכיסוי שלהם ש'הפריך את השקרים' של ישראל. אנחנו מודים ללוחמי ההתנגדות שמשנים את המשוואות באזור בזכות המאמצים שלהם".

(עדכון ראשון: 7:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully