וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן התריע בשיחה סגורה: "הבסיסים לא בנויים למלחמה מודרנית"

3.9.2019 / 9:43

שר הביטחון לשעבר הגדיר את העיכוב במעבר צה"ל לנגב כ"דבר בלתי סביר בעליל" במפגש עם בכירי התעשיינים והקבלנים. הוא הזהיר כי בסיסי המודיעין "לא יכולים להישאר איפה שהם נמצאים". על התנאי של כוכבי להקמת רכבת מהירה אמר ליברמן: "מי שמחליט זו הממשלה"

עריכה: אביעד בללי

שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן הזהיר בשיחה סגורה כי בסיסי המודיעין כיום אינם ערוכים למלחמה מודרנית ולכן עליהם לעבור למקום אחר. הדברים נאמרו במהלך מפגש שקיים עם בכירי התעשיינים והקבלנים בתל אביב לפני כשבוע וחצי שבמהלכו הועלתה סוגיית מעבר קריית המודיעין לצומת ליקית בנגב.

אלי אביסרור, ממלא מקום נשיא בוני הארץ ויו"ר התאחדות הקבלנים בנגב, שאל את ליברמן בנוגע לתנאי שהציב הרמטכ"ל אביב כוכבי ליישום המעבר. "בתקופתך כשר ביטחון לחצת ואישרו את העתקת בסיס המודיעין לצומת ליקית בנגב", הזכיר אביסרור. "לאחרונה אנחנו שומעים את אביב כוכבי הרמטכ"ל שהוא מודיע שללא העתקת רכבת עד לכניסה לבסיס התכנית הזו לא תצא אל הפועל. מה דעתך?".

ליברמן השיב לכך באופן נחרץ ואמר כי "קודם כל מי שמחליט זו הממשלה. עם כל ההערכה לרמטכ"ל ולמטה הכללי, הם כפופים לדרג מדיני".

ליברמן בשבתברבות בחדרה, 27 ביולי 2019. שלומי גבאי, אתר רשמי
"בסיסי המודיעין לא יכולים להישאר איפה שהם נמצאים". ליברמן/אתר רשמי, שלומי גבאי

אביסרור הוסיף כי המכרז לבניית קריית המודיעין בצומת ליקית כבר יצא לדרך, ולכן לא ברור כיצד הוא מתעכב. לכך השיב ליברמן כי "יש הרבה מכרזים שיצאו לדרך והקפיאו אותם בדרך . כרגע אני מסכים איתך. זה דבר בלתי סביר בעליל".

לדברי שר הביטחון לשעבר, "גם מבחינת המיקום של היום והתשתית של בסיסי המודיעין רגישים. הם לא ערוכים ולא בנויים למלחמה מודרנית. אז קודם כל מבחינתם הם לא יכולים להישאר איפה שהם נמצאים". דבריו נאמרו על רקע הגדרתו של פרויקט דיוק הטילים בלבנון, סוריה ועיראק לאחרונה כאתגר השני בחשיבותו למערכת הביטחון, וזאת מחשש מפגיעה ביעדים אסטרטגיים בעורף מדינת ישראל.

עוד בוואלה!

התנאי של כוכבי והחשש מ"מכה אנושה לנגב": מדוע מתעכב מעבר אמ"ן לדרום?

לכתבה המלאה
קריית המודיעין. ללא, אתר רשמי
הדמייה של קריית המודיעין בנגב/אתר רשמי, ללא

עוד אמר ליברמן כי שיקול נוסף של הממשלה למעבר קריית המודיעין לנגב היה פיתוח ותרומה לנגב. "זה לא במקרה שבחרנו בלקיה (צומת ליקית, א"ב), כי זה גם עוצר שם את הרצף ויש לזה משמעות טכנולוגית".

"אין ספק שדיברנו על פיתוח הנגב כמרכז סייבר וטכנולוגיה", הוסיף. "בלי שהמודיעין יעברו ברור לי שהכול יהיה חלומות באספמיה. חייבים לדחוף את זה לשם. אתם גם צריכים לקחת חלק בזה. עזבתי וזה הוקפא".

הרמטכ"ל אביב כוכבי, טקס התייחדות לחללי חטיבת הנח"ל, פרדס חנה, 12 ביוני 2019. שלומי גבאי
ליברמן אמר עליו כי "עם כל ההערכה למטה הכללי - הם כפופים לדרג המדיני". כוכבי/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully