וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני סטודנטים הותקפו בוורשה: "שאלו אם אנחנו מישראל - והרביצו"

8.9.2019 / 17:15

במסגרת התקרית שהתרחשה לפנות בוקר בבירת פולין, נפגע אחד מהם עד אובדן הכרה לאחר שהוכו בידי דוברי ערבית. "ניסו להשתיק את האירוע, השגרירות שלחה אותם להתמודד עם המשטרה לבד, אף נציג ממדינת ישראל לא סייע", האשים אחיו

יותם קשפיצקי, שנפצע במהלך משלחת לוורשה, 08.09.19. באדיבות המשפחה
"האירוע הסתיים בשברים מרובים באף ובשבר בארובת העין", יותם קשפיצקי/באדיבות המשפחה

יותם קשפיצקי, סטודנט למשפטים שנסע כחלק ממשלחת לסמסטר קיץ אחד בבית ספר בוורשה, הותקף לפנות בוקר יחד עם חבריו כשיצא ממועדון לילה בוורשה על ידי תיירים זרים במועדון לילה. אחיו טוען כי מדובר בתקיפה על רקע לאומני, שנעשתה לכאורה על ידי חבורה של ערבים רק מפני שהוא וחבריו יהודים.

"היות והוא חבר במשלחת, אשר הותקפה באירוע על רקע לאומני, הרשו לי לקרוא לזה פיגוע - פיגוע שבאופן פלא החליטו להשתיק במקום לדאוג ולאבטח את אזרחי ישראל, ולמצוא את החבורה שגרמה לו לאבד הכרה, וכנראה גם אמונה. יותם הותקף לפנות בוקר על ידי חבורת ערבים. לא כי הוא התגרה בהם, לא כי הוא פנה אליהם, לא כי הם הגיעו לעימות. הערבים החלו להכות אותו ואת חבריו רק מפני שהם יהודים", סיפר אחיו ברק קשפיצקי בעמוד הפייסבוק שלו. לדבריו, האירוע קרה סביב השעה 04:00 לפנות בוקר, בעת שרוב חברי המשלחת החלו לנוע לכיוון המלון. "חבורה דוברת ערבית התקרבה אליהם ושאלה אותם אם הם מישראל. כשענו בחיוב, הותקפו ללא רחמים, בליווי צעקות 'Fuck Israel'. יותם עצר את המונית שלו ויצא ממנה לכיוון חבריו במטרה להפריד ולהרגיע את הרוחות. בחור ערבי, שככל הנראה החזיק בידו אגרופן, נתן לו אגרוף ויותם איבד את ההכרה. לאחר מכן, ממונית אחרת, יצא חבר נוסף שניסה לעזור, והוא הושלך לעבר השני על מכונית דוממת. למשמע צווחות הבנות, החבורה הערבית הסתלקה מהמקום".

יותם קשפיצקי, שנפצע במהלך משלחת לוורשה, 08.09.19. באדיבות המשפחה
"הסטודנטים הותקפו ללא רחמים". יותם קשפיצקי/באדיבות המשפחה

לדבריו אף לא אחד ממאות הבליינים הפולנים שהיו במקום ניגש להציע עזרה ואף לא הזמין משטרה. "אפילו מאבטחי המועדון שנקראו לעזרה לא הושיטו יד. לבית החולים פונה במונית על ידי חברו, נסיעה שלקחה כשעה היות ונהג המונית לא השכיל להגיד להם שהכתובת אליה ביקשו להגיע באפליקציה היא בית חולים לנשים ולא בית חולים כללי", המשיך. "כן, 2019, וורשה-פולין, והמציאות חוזרת על עצמה. פולנים עומדים בצד וצופים, בעוד אנשים 'לא מהעם שלהם' מכים עד אובדן הכרה יהודים. היום זה אחי התאום. מחר זה קרוב משפחה שלכם".

על פי קשפיצקי, משרד החוץ ונציגים ממדינת ישראל לא סייעו לאותה חבורה ושלחו אותם להתמודד עם המשטרה באופן עצמאי, "במזלנו האירוע הסתיים בשברים מרובים באף ובשבר בארובת העין. יותם יגיע לארץ לטיפול בשברים באופן פרטי ועצמאי. שגירות ישראל בפולין ומשרד החוץ שלחו אותנו להתמודד עם המשטרה הפולנית. אין אפילו נציג אחד מטעם מדינת ישראל שהגיע לסייע. למזלו, ולמזלנו, עמדו לצדו וטיפלו בו במסירות לאורך כל הדרך המכללה למנהל, ראש המשלחת והסגן שלו. מסירות ששגרירות ישראל לא השכילה לעשות. אני מספר את הסיפור כי אני רוצה שישראלים ידעו. שישראלים יזהרו. כנראה שהסיפור הזה לא מעניין את משרד החוץ, אבל אני בטוח שאת עם ישראל הוא מאוד מעניין. לאחי היה מזל, מי יודע מה יקרה להבא בתור".

עוד בוואלה!

אנטישמיות בברלין: תייר אמריקני סיפר כי הוא יהודי - והותקף

לכתבה המלאה
ככר שלושת הצלבים, ורשה, פולין, 13 יולי 2019. אורן נהרי, עיבוד תמונה
הסטודנטים הגיעו לעיר במסגרת משלחת סטודנטים לסמסטר קיץ. ורשה/עיבוד תמונה, אורן נהרי

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "המקרה מוכר ומטופל הן במטה משרד החוץ בירושלים והן בשגרירות ישראל בוורשה, עוד מרגע קבלת הדיווח הראשוני לקונסול ישראל בוורשה, מר מני קאמרה, ביום שבת בשעה 8:00 בבוקר. אז נמסר לקונסול כי שני צעירים ישראלים מאושפזים בבית חולים לאחר שהותקפו על ידי תיירים זרים במועדון לילה מקומי, מספר שעות קודם לכן".

"במהלך השיחה הראשונה, הקונסול התעניין בשלומם של הפצועים, הציע כל עזרה שתידרש והעמיד עצמו לרשותם, ככל שידרשו לכך. בנוסף, המליץ הקונסול על הגשת תלונה בתחנת המשטרה המקומית. חשוב לציין כי גם לאחר שחרור הפצועים מבית החולים אתמול הם ממשיכים לעמוד בקשר עם הקונסול ועם גורמים נוספים בשגרירות. משרד החוץ בוחן את האירוע ובהתאם תתקבל החלטה על צעדים נוספים מול הגורמים המקומיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully