וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט בדימוס מתח ביקורת על הפרקליטות: "דרוש שידוד מערכות"

8.9.2019 / 11:33

נציב הביקורת על מערך התביעה תקף בחריפות את הפרקליטות בעקבות חקירת מות פועל באתר בנייה של חברת "מידטאון" בתל אביב שנמשכת יותר מ-3 שנים. "אף שהתיק מורכב, לא ניתן 'להשכיבו' לתקופה ארוכה, בניגוד לרוח הנחיות היועץ המשפטי לממשלה", קבע הנציב. המשפחה: סחבת מטורפת

קבלן נפל מבניין בראשון לציון, מאי 2014. דרור עינב
"מחייב שידוד מערכות"/דרור עינב

נציב הביקורת על מערך התביעה, השופט בדימוס דוד רוזן, מתח ביקורת חריפה על הפרקליטות בעקבות חקירת מות פועל באתר בנייה - שנמשכת כבר יותר משלוש שנים וחצי. "ההשתרכות בטיפול בתיק זה מחייבת שידוד מערכות, למען מקרה שכזה לא ישוב ויישנה עוד", כתב רוזן.

מדובר בתאונה שאירעה בנובמבר 2015 באתר בנייה של חברת "מידטאון" בתל אביב, בה נהרגו שני פועלים בנפילה מגובה, ומשפחתו של אחד מהם היא שפנתה לרוזן. המשפחה טענה, באמצעות עו"ד אייל אלפסי-מתן, כי מאז התאונה חלפו שלוש שנים ושבעה חודשים, אך חקירת המשטרה בתיק טרם הסתיימה וכמובן שהפרקליטות טרם הכריעה האם להעמיד לדין את האחראים.

הפרקליטות טענה בפני הנציב כי מדובר בתיק מורכב ובו חומר חקירה רב, ובדיקתו של רוזן העלתה כי התיק נשלח בשלב מסויים להשלמות חקירה שארכו 14 חודשים. לבסוף החליט לדחות את עמדת הפרקליטות, ולקבוע כי התלונה מוצדקת.

השופט בדימוס: "זה לא מגה תיק אך לא ניתן ל'השכיבו' תקופה ארוכה"

"גם כשמדובר בתיק מורכב וסבוך 'ללא תקדים', גם תיק המוגדר כ'מגה-תיק', לא ניתן 'להשכיבו' לתקופה ארוכה, בניגוד לרוח הנחיות היועץ המשפטי לממשלה. הדברים נושאים משנה תוקף וחומרה כשלא מדובר בתיק שכזה", כתב הנציב בהחלטתו. "נראה שההשתרכות בטיפול בתיק זה מחייבת שידוד מערכות, למען מקרה שכזה לא ישוב ויישנה עוד".

לאור תוצאות הבדיקה, המליץ רוזן לפרקליט המדינה, שי ניצן, להעלות את הלקחים שעולים מהמקרה הספציפי בפני הנהלת הפרקליטות. בנוסף, רוזן המליץ ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לבחון אפשרות לתקן את הנחיותיו, כך שיורו לפרקליטות למנות גורם שעליו תוטל האחריות לפנות מדי תקופה במכתב רשמי ומנומק לגורם פיקודי המשטרה, כדי לזרז השלמות חקירה.

דוד רוזן, במהלך כנס לשכת עורכי הדין באילת 27 במאי 2019. אתר רשמי, אתר רשמי
"ההשתרכות בטיפול בתיק זה מחייבת שידוד מערכות". השופט בדימוס רוזן/אתר רשמי, אתר רשמי

עורך הדין אלפסי מתן, שמייצג את משפחת הפועל שנהרג, אמר לוואלה! NEWS: "אנחנו נמצאים אוטוטו ארבע שנים ממועד האירוע. אותה תאונה נחקרה כבר על ידי משרד העבודה, ולא ייתכן שלוקח כל כך הרבה זמן לחקור תאונה ואפילו לא להגיע להגשת כתב אישום. מדובר במכת מדינה של תאונות באתרי בנייה, והפרקליטות לא יכולה להגיע למצב הזה. אנחנו לוחצים ומנסים לקדם את התהליכים, אבל זו סחבת מטורפת".

החלטה זו של רוזן מצטרפת להחלטה אחרת שנתן לפני כחודשיים וחצי. במסגרתה המליץ למנדלבליט לתקן את הנחיותיו כך שלא יאפשר לפרקליטות "לשכוח" מתיק שנשלח להשלמות חקירה. אז דובר על תיק בו נחשדו עורכי דין כי גנבו מיליוני שקלים מלקוחותיהם, וגם שם החקירה נמשכה יותר משלוש שנים, בהן השלמת חקירה שארכו חודשים רבים. רוזן קבע אז כי למרות שבאופן פורמלי הטיפול בתיק לא חרג מסד הזמנים שקבע היועמ"ש, לאחר שישה חודשים היה על פרקליטים בכירים לפנות בכתב לבכירים במערך החקירות במשטרה, ואולי אף לראש אגף החקירות, ולבקש את התערבותם כדי לזרז את השלמות החקירה.

  • עוד באותו נושא:
  • תביעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully