וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההרס בבהאמה וארה"ב: דוריאן הגיעה לקנדה

הסופה, שכבר אינה מוגדרת הוריקן אך עדיין משתוללת בעוצמה עם רוחות במהירות של 160 קמ"ש, פגעה בפרובינציית נובה סקוטיה. כחצי מיליון בתים נותרו ללא חשמל, והצבא נערך לסייע

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הסופה דוריאן פגעה הלילה (ראשון) בקנדה, אחרי שנחלשה לסופת ציקלון פוסט-טרופית. היא הכתה בהליפקס, שבפרובינציית נובה סקוטיה, עם רוחות במהירות של 160 קמ"ש, אחרי שהותירה כחצי מיליון בתים ללא חשמל.

השר לביטחון הציבור של קנדה, ראלף גודייל, אמר כי הצבא יסייע לשירותי החירום. הרשויות אמרו כי הסופה הביאה עמה כעשרה ס"מ של גשם, כמות שעל פי הערכות תוכפל עד לשעות הבוקר. בסרטון שצולם בהליפקס נראה מנוף קורס על אחד המבנים.

הסופה דוריאן פגעה בקנדה, נובה סקוטיה 8 בספטמבר 2019. רויטרס
יותר מעשרה ס"מ של גשם. דוריאן מכה בנובה סקוטיה/רויטרס

דוריאן הגיעה לקנדה אחרי שזרעה הרס רב באיי בהאמה, שבהם נהרגו לפחות 43 בני אדם, אולם המספר צפוי להסתכם בכמה מאות קורבנות, לכל הפחות. משם המשיכה הסופה, שהייתה בתחילה הוריקן בעוצמה 5 המקסימלית, אל החוף המזרחי בארצות הברית. היא צפויה לחלוף על ניופאונלנד ועל לברדור בהמשך היום, והתושבים הגרים בסמיכות לחוף נקראו להתפנות מבעוד מועד.

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו תודרך על הסופה. "ביטחונם של אזרחי קנדה הוא בעדיפות עליונה עבורה ואנחנו מוכנים לעזור לתושבי החוף האטלנטי של קנדה כדי לצלוח את הסופה הזו", כתב בטוויטר.

עוד בוואלה!

"ריח של מוות": חשש לחיי אלפים באיי בהאמה אחרי הוריקן דוריאן

לכתבה המלאה
הסופה דוריאן פגעה בקנדה, נובה סקוטיה 8 בספטמבר 2019. רויטרס
הסופה דוריאן פגעה בקנדה, נובה סקוטיה 8 בספטמבר 2019/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully