וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחובות מלאים בצואה: עיר בספרד תטיל מס על בעלי הכלבים

8.9.2019 / 10:19

בסמורה שבצפון-מערב המדינה בה כמות הכלבים הרשומים עולה על זו של הילדים, החליטו להתמודד עם הצחנה והוצאות הניקיון באמצעות הטלת מסים בגובה 9 אירו לשנה. חבר מועצת העיר: "בעלי הכלבים צריכים לתרום באופן מסוים להתמודדות עם הוצאות הניקיון"

תהלוכה בעיר סמורה שבספרד - 2 אפריל 2015. AP
המס עורר תגובה ציבורית סוערת. סמורה/AP

בעלי כלבים בעיר סמורה שבצפון-מערב ספרד, צפויים לשלם החל מ-2020 הבאה מס בגובה תשעה יורו מדי שנה. הסיבה למהלך: מאמצי העירייה להתגבר על עלויות ניקוי צואת הכלבים בעיר, בה כמות הכלבים עולה על כמות הילדים.

במועצת העיר מודעים להתנגדות התושבים, אולם סברו כי מדובר במהלך נכון להתמודדות עם התופעה. "בעלי כלבים צריכים לתרום באופן כלשהו להתמודדות עם הוצאות העיר", אמר דייגו גרנרדו, חבר מועצת העיר. "המס עורר תגובות סוערות בציבור, חלקו לא מסכים כלל. אחרים פשוט מתכחשים לכך. עם זאת לא כל התגובות שליליות".

העירייה מקווה לגייס באמצעות המהלך 90-50 אלף אירו מדי שנה, שישמש לייצירת מתחמים לכלבים. הכספים אף ישמשו למלאכת הניקוי ולחלק שקיות לפסולת כלבים.

אילוסטרציה כלב מקבל אוכל בספרד. 07 בספטמבר 2019. AP
במדריד ניסו לדחוף לבדיקת DNA של כלבים, אך התוכנית נשמטה/AP

סמורה אינה העיר הראשונה בעולם שמטילה קנס על בעלי כלבים כדי להתמודד עם ההוצאות העירוניות הנלוות. בהאג שבהולנד נגבים 120 אירו עבור כלב אחד. תושבים שמחזיקים כלב נוסף נדרשים לתשלום גבוה יותר.

גם במדריד בירת ספרד ניסו להילחם בצואת כלבים הנערמת ברחובות. ראש העירייה הקודם קידם יוזמה לביצוע בדיקות DNA שיאפשרו זיהוי בעלי הכלבים מהשאריות ברחוב, אולם משהודח - התכנית נזנחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully