וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגעים לפני הנחיתה: נותק הקשר עם החללית ההודית לירח

החללית "צ'אנדריאן-2" הייתה אמורה להפוך את הודו למדינה הרביעית לנחות על הירח, אך כשהגיעה לגובה של 2 ק"מ - הקשר עם תחנת הקרקע אבד. המדענים, שעקבו אחר כל צעד במשימה ההיסטורית, קיבלו בדממה את הבשורה על כישלון הנחיתה. מודי בירך אותם: "בחיים יש עליות ומורדות"

צילום: רויטרס, עריכה: רענן פוגל

סוכנות החלל של הודו איבדה הלילה (שבת) את הקשר עם חללית רגעים ספורים לפני שהיא הייתה אמורה לנחות באזור הקוטב הדרומי של הירח. יו"ר סוכנות מחקר החלל, המקבילה ההודית לנאס"א, הודיע מחדר הבקרה בדרום העיר בנגלור כי "הנחתת הראתה ביצועים נורמליים וכמתוכנן עד לגובה של 2.1 ק"מ. לאחר מכן הקשר בינה לבין תחנת הקרקע אבד".

ניתוק הקשר מבשר על כישלונה של התכנית ההיסטורית להנחית את הכלי על הירח. הודו תכננה להפוך למדינה הרביעית - אחרי ארצות הברית, רוסיה וסין - לנחות בהצלחה על הירח. עוד קיוותה המדינה להיות הראשונה שמצליחה לנחות בסמוך לקוטב הדרומי, שאותו הגדירו בסוכנות כאזור ש"לא נחקר בכלל".

סטודנט עובר ליד מסך המשדר את ניסיון הנחיתה של החללית ההודית "צ'אנדריאן-2" במומבי ב-7 בספטמבר 2019. רויטרס
מסך המשדר את ניסיון הנחיתה של החללית "צ'אנדריאן-2" במומבאי, הלילה/רויטרס

המדענים בחדר הבקרה עקבו בדריכות אחר החללית "צ'אנדריאן-2", וחגגו כל צעד קטן בהתקדמות שלה, אך עם ההתקרבות לנחיתה - השתררה בדממה בחדר. סוכנות החלל, ISRO, הודיעה מראש כי הנחיתה שהייתה צפויה להתרחש ב-1:55 (שעון ניו דלהי), דורשת תמרון מורכב שיקדמו לו "15 דקות של אימה".

ראש הממשלה נרנדרה מודי, שנסע למרכז החלל בבנגלור כדי לצפות בנחיתה, בירך את המדענים אחרי ההודעה על כישלון המשימה ואמר להם: "מה שעשיתם איננו הישג קטן בפני עצמו. בחיים יש עליות ומורדות. העבודה הקשה שלכם לימדה אותנו הרבה והמדינה כולה גאה בכם". מודי הוסיף כי "אם התקשורת מתחדשת... נקווה לטוב ביותר. המסע שלנו ימשיך".

עוד בוואלה!

"ריח של מוות": חשש לחיי אלפים באיי בהאמה אחרי הוריקן דוריאן

לכתבה המלאה
ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי עם יו"ר סוכנות החלל קאילסבדיבו סיוואן אחרי ניסיון שיגור החללית "צ'אנדריאן-2" ב-7 בספטמבר 2019. רויטרס
"המדינה גאה בכם". מודי הלילה לצד יו"ר סוכנות החלל ההודית, קאילסבדיבו סיוואן/רויטרס

ראש ממשלת הודו מברך את המדענים:

בחודש אפריל האחרון התרסקה החללית הישראלית "בראשית" של SpaceIL לפני הנחיתה על הירח, לאחר שאבד עמה הקשר והמנוע הראשי חדל מלפעול. בכך מדינת ישראל נכנסה לרשימה של שבע המדינות שהצליחו להקיף את הירח, אך לא נכנסה לרשימה המצומצת של ארבע המעצמות שהצליחו לנחות עליו בשלום.

סוכנות החלל ההודית מציגה את המדענים בחדר הבקרה, הלילה:

הלוויין הנושא את החללית ההודית "צ'אנדריאן-2" משוגר ממרכז החלל בסריהריקוטה ב-22 ביולי 2019. AP
הלוויין הנושא את החללית "צ'אנדריאן-2" משוגר לחלל בחודש יולי, השנה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully