וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התבוסות בפרלמנט: גם אחיו של ג'ונסון נוטש את הממשלה

5.9.2019 / 23:30

ג'ו, אחיו הצעיר של בוריס, אמר כי הוא "נקרע בין הנאמנות למשפחה לאינטרס הלאומי" והודיע על פרישה מהפוליטיקה. זאת בזמן שראש הממשלה נתון במשבר פוליטי סביב הברקזיט

צילום: רויטרס

אחיו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון התפטר היום (חמישי) מתפקידו בממשלה בשל "האינטרס הלאומי", והעמיק עוד יותר את המשבר שבו שרוי אחיו אחרי סדרת ההפסדים שנחל בפרלמנט השבוע. ג'ו, אחיו הצעיר, היה שר במשרד העסקים ועתה הוא החליט לפרוש כחבר המפלגה השמרנית.

"בשבועות האחרונים נקרעתי בין נאמנות למשפחה לבין האינטרס הלאומי - זאת מתיחות בלתי-פתורה, והגיע הזמן שאחרים יקחו את התפקידים שלי", הוא כתב בטוויטר. ג'ו בן ה-47 כיהן בפרלמנט מ-2010, ושימש בכמה תפקידי שר.

כמו משפחות רבות בבריטניה, גם משפחת ג'ונסון מפולגת סביב ברקזיט. ג'ו פעל נמרצות נגד הפרישה ב-2016, בניגוד גמור לאחיו. אחות נוספת, רייצ'ל, והאב, סטנלי, רצו גם להישאר באיחוד האירופי.
סטנלי עבד בנציבות האירופית בשנות ה-70 ואש שימש חבר בפרלמנט האירופי מטעם המפלגה השמרנית. רייצ'ל התמודדה השנה על מושב בבחירות לפרלמנט האירופי מטעם מפלגת "לשנות את בריטניה" המתנגדת לברקזיט.

התפטרותו מגיע במהלך שבוע מוטרף עבור האח הבוגר, שהחל לפעול למען פיזור הפרלמנט וקיום בחירות חדשות. הברקזיט נותרה הסוגיה הבוערת ביותר בממלכה, יותר משלוש שנים אחרי משאל העם על עזיבת הגוש. האפשרויות נעות בין פרישה חד-צדדית מאיחוד ועד נטישת כל המהלך, שאחד ממוביליו היה ג'ונסון עצמו. ביום שני תנסה הממשלה להקדים את הבחירות -15 באוקטובר פעם נוספת, אחרי שנכשלה בכך אתמול.

ג'ו ג'ונסון מגיע לדאונינג 10, לונדון, בריטניה 24 ביולי 2019. רויטרס
ג'ו ג'ונסון מגיע לדאונינג 10, יולי/רויטרס

אתמול נכשל ג'ונסון בהשגת רוב שני השלישים הדרוש לפיזור הפרלמנט. זאת אחרי שהאופוזיציה בהנהגת הלייבור של ג'רמי קורבין, יחד עם מורדים מהמפלגה השמרנית, השתלטה ביום רביעי על סדר היום של הפרלמנט ואתמול העבירה חוק שדורש מראש הממשלה לבקש מהאיחוד האירופי דחיה נוספת של הברקזיט בשלושה חודשים. תאריך הפרישה הנוכחי הוא 31 באוקטובר.

"ראש הממשלה רוצה להודות לג'ו ג'ונסון על שירותיו", אמר דובר מלשכתו של ראש הממשלה. "הוא הי שר מוכשר ומבריק וחבר פרלמנט נפלא. ראש המשלה, בתור פוליטיקאי ואח, מבין שזה לא יהיה נושא פשוט עבור ג'ו".

בלייבור ניצלו את העזיבה של אחיו של ראש הממשלה כדי לתקוף אותו. "פעם נוספת, האנשים שהכי פחות סומכים על בוריס הם מי שמכירים אותו הכי טוב", כתב סגן מנהיג הלייבור, טום ווטסון, בחשבון הטוויטר שלו.

כתב רשת BBC דייוויד קרונוק התבדח: "זהו מקרה נדיר שבו פוליטיקאי פורש כדי לבלות פחות זמן עם המשפחה שלו".

עוד בוואלה!

למתנגדי הברקזיט ללא הסכם יש שתי ברירות: לשנות את הממשלה - או את החוק

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בלונדון, 05.09.19. חיים צח / לע"מ, אתר רשמי
עוד צרות לאוסף. ג'ונסון ונתניהו, היום/אתר רשמי, חיים צח / לע"מ

מאז שנכנס לתפקידו ביולי, מנסה ג'ונסון לגבש את המפלגה השמרנית, המפולגת לגבי הליך הפרישה מהאיחוד, סביב האסטרטגיה שלו לעזוב את הגוש ב-31 באוקטובר בכל מחיר - עם או בלי הסכם. ביום שלישי הוא גירש 21 מחוקקים מהמפלגה על סירובם לתמוך בו, בהם נכדו של ראש הממשלה לשעבר ווינסטון צ'רצ'יל ושני שרי אוצר לשעבר. בנוסף ל-21 חברי הפרלמנט שמרדו, חבר פרלמנט אחר ערק למפלגה הליברלית-דמוקרטית הפרו-אירופית במחאה על המדיניות של ג'ונסון.

מול ג'ונסון יעמוד בבחירות מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין הסוציאליסט, שמבטיח משאל עם חדש עם אפשרות להישאר באיחוד. הלייבור התנגדו להקדמת בחירות לתאריך שהציע ג'ונסון ללא הבטחה שלא תהיה עזיבה חד-צדדית של בריטניה, תרחיש שמדאיג כלכלנים, אנשי עסקים ופוליטיקאים רבים.

למרות הטלטלות הרבות שפקדו את ממשלו הצעיר, ג'ונסון הבהיר בהמשך היום כי הוא מתכוון לעזוב את האיחוד במועד הנוכחי. "אני מעדיף למות בשוחות מאשר לבקש מהאיחוד האירופי דחיה נוספת", הצהיר ג'ונסון במהלך אירוע בפני שוטרים ביורקשיר.

(עדכון ראשון: 14:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully