וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסכת של אלימות הטרדות ואיומים: כתב אישום נגד רוצח דוד אגייב בנתניה

5.9.2019 / 14:43

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד עטיה בן ה-36 שדקר למוות את דוד אגייב בן ה-72 בכניסה לבניין מגוריו. הנאשם ניהל מערכת יחסים עם בתו של אגייב ובסופה החל לאיים ולהטריד את המשפחה. הנאשם ארב לנרצח, התנפל עליו ודקר אותו בחפץ חד. "לא הרפה מרצונו האובססיבי במותו"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

עיקרי כתב האישום נגד כפיר עטייה

  • מסכת של אלימות, הטרדות ואיומים כלפי דוד אגייב, בתו, ומשפחתם
  • ארב לאגייב, דקר אותו מחוץ לבניין יותר מ-10 פעמים וגרם למותו
  • לא הרפה מרצונו האובססיבי במותו של המנוח ורצח אותו באכזריות
  • נהג ללא רישיון נהיגה בתוקף בעודו נמלט מזירת הרצח
  • סנגורו של עטייה: "הוא נשלח להסתכלות פסיכאטרית"

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום (חמישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז נגד כפיר עטיה, בן 36 מנתניה, בגין רצח בנסיבות מחמירות של דוד אגייב בן ה-72. עטיה, דקר למוות את אגייב בכניסה לבניין מגורים בשדרות בנימין בנתניה. לאחר מכן נמלט מהזירה, בעת שצוותי מד"א נאלצו לקבוע את מותו של הנדקר. כעבור יומיים הוא אותר בנמל תל אביב.

מכתב האישום עולה כי עטיה הגיע לבניין המגורים של אגייב, וארב לו עד שהגיע אל המקום. לאחר שנכנס אל הבניין, עטיה התנפל על אגייב ודקר אותו, באמצעות החפץ החד, למעלה מ-10 דקירות, לרבות בפניו, בחלק השמאלי של צווארו, בבית החזה, בבטנו ובגבו, וכן בגפיו העליונים, בכוונה לגרום למותו ואז נמלט.

בנוסף, הוא נאשם כי הפר את תנאי מעצר בית במועד ביצוע עבירת הרצח, נהג ללא רישיון נהיגה בתוקף בעודו נמלט, והתנגד למעצר חוקי עם תפיסתו. במהלך החקירה נקבע כי קיימת התאמה בין הנעליים שנעל עטיה לבין טביעות נעליים שנמצאו בזירת הרצח, מה שהקל על אימות זהותו.

בכתב האישום מתוארת מסכת של אלימות מצד עטיה. בשנת 2009 עטיה ארב לעגייב בשעות ערב, בסמוך לביתו, וכאשר הגיע אגייב, תקף אותו הנאשם באמצעות חפץ קהה בראשו, וגרם לו לחבלה חמורה. בגין כך ריצה הנאשם שנות מאסר ממושכות ושוחרר השנה.

החשוד ברצח חלפן הכספים בנתניה, כפיר עטיה, בן 36 תושב העיר. דוברות המשטרה, אתר רשמי
נמלט מהזירה ואותר כעבור יומיים. עטיה/אתר רשמי, דוברות המשטרה

בבקשת המעצר עד לתום ההליכים נכתב כי "עטיה לא הרפה מרצונו האובססיבי במותו של עגייב ובפגיעה בבני משפחתו, ורצח אותו באכזריות, במספר רב של דקירות. תעוזתו של עטיה מתבטאת עוד בכך שהרצח בוצע בשעות ערב, בבניין מגוריו בו מתגוררים תושבים רבים נוספים, ולאחר תכנון קפדני".

לפני כשבועיים הכחיש עטיה את מעורבותו ברצח. בנוסף לכך, פרקליטו טען כי היה במצב פסיכוטי בעת התקרית. עם זאת, נציגת המשטרה דניאל וינרב הבהירה בדיון בעניינו לפני כשבועיים כי "הפסיכיאטר קבע שלא צריך לאשפז אותו". לטענתה, הוא נחקר ומסר אליבי שהופרך, וקיימות ראיות שקושרות אותו לרצח.

שלום, עו"ד איתי בן נון שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את עטייה מסר: "היום הוגש כתב האישום וטרם קיבלנו את חומרי החקירה, אך כבר בשלב זה עולה תמונה קשה ומדאיגה, שבה כפיר, שמתמודד תקופה ארוכה עם בעיות נפשיות, פנה מספר ימים לפני האירוע הטראגי, וביקש להתאשפז לאור ההידרדרות במצבו הנפשי. לצערנו הרב מערכת בריאות הנפש דחתה את בקשתו. בית המשפט קיבל את בקשתנו ושלח את כפיר להסתכלות פסיכאטרית".

(עדכון ראשון: 10:30)

עוד בוואלה!

נקמת קרובי המשפחה: סעיד חסם את דרכה של של תושבת שפרעם - ונרצח

לכתבה המלאה
הבת ואביה של הנרצח בנתניה. אתר רשמי
"קיימות ראיות שקושרות אותו לרצח". אגייב ובתו/אתר רשמי
  • עוד באותו נושא:
  • נתניה
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully