וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החשד התחזק": הוארך בשישה ימים מעצר החשוד ברצח בנתניה

19.8.2019 / 15:55

פרקליטו של כפיר עטיה, החשוד ברצח דוד אגייב, טען כי הוא היה במצב פסיכוטי בזמן התקרית וקרא לערוך לו הסתכלות פסיכיאטרית. בתו של הנרצח הסתכלה בעיניו לאורך הדיון. "אני רוצה לשמוע על התקדמות החקירה, אין לי מה להגיד לחלאה הזאת", אמרה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

בית משפט השלום בפתח תקוה האריך היום (שני) בשישה ימים את מעצרו של כפיר עטיה, החשוד ברצח דוד אגייב בנתניה. "אני לא קשור לעניין הזה, אין לי קשר לזה", אמר עטיה במהלך הדיון. בתו של אגייב, בר ויכמן, הסתכלה בעיניו לאורך כל הדיון. "אני רוצה לשמוע על התקדמות החקירה, אין לי מה להגיד לחלאה הזאת", אמרה טרם הדיון.

לדברי המשטרה, השארתו של החשוד במעצר היא נדרשת, חרף טענות פרקליטו כי החשוד היה במצב פסיכוטי בעת התקרית. "הפסיכיאטר קבע שלא צריך לאשפז אותו", חרצה הנציגה, דניאל וינרב. "יש לנו פעולות שצריכות להתבצע במעצר במתקן הדרים".

בר ויכמן, בתו של דוד אגייב בהארכת מעצר לחשוד ברצח דוד אגייב בנתניה בית משפט השלום בפתח תקוה, 19 באוגוסט 2019. בועז אפרת, מערכת וואלה
בר ויכמן, בתו של הנרצח, בדיון, היום/מערכת וואלה, בועז אפרת

עורך הדין המייצג את החשוד הדגיש כי יש לבצע הסתכלות לעטיה, מוקדם ככל הניתן סמוך למועד התקרית. "החשוד נמצא ארבעה ימים לפני הרצח במצב פסיכוטי, היה צריך לאשפז אותו, ככה קבע פסיכיאטר בפולג. מתבקשת בקשת אשפוז, והפסיכיאטר המחוזי קבע שהוא לא עומד בקריטריונים".

לדברי נציגת המשטרה בדיון, החשוד אותר בתל אביב כשעל ידיו חתכים וכתמי דם. הוא נחקר ומסר אליבי שהופרך, ולטענתה קיימות ראיות שקושרות את אותו לרצח. "לפנינו פעולות רבות ולכן אנחנו מבקשים להאריך את מעצרו ב-15 ימים", אמרה לשופט. כאמור, מעצרו יוארך לבסוף בשישה ימים, ועל פי החלטת בית המשפט, החשוד ישהה בפיקוח פסיכיאטרי בכלא הדרים עד ה-22.8, ואז יעבור לאשפוז במתקן פסיכיאטרי.

הוריו של עטיה, שנכחו באולם, טענו באוזני השופט כי התוכן של הטלפונים שנלקחו מהם נמחק. "או שהמשטרה לקחה את התוכן, או שהיא מחקה אותו", אמר עורך הדין. נציגת המשטרה טענה כי הדבר לא נעשה. "אני מבקש מהציבור אם הם יכולים לשחזר את ההקלטה שהמשטרה מחקה לי, שהפסיכיאטר המחוזי דחה את האשפוז", אמר אביו של החשוד, אורי עטיה, "הם לא הצליחו להתאים גרסה על הדברים שהוא אמר. אני דאגתי למשפחה שלי, לטפל בבעיה שלו. אין שום סיבה שזה קשור הבעיה הזו לרצח. זו הבעיה של הפסיכיאטר המחוזי. אין לי מה להתנצל למשפחת אגייב, אני לא בטוח שזה הוא", הוסיף.

עוד בוואלה!

פרסום ראשון: הלוחמים לא הסתערו על המחבל שחדר מעזה - ויודחו

לכתבה המלאה
הבת ואביה של הנרצח בנתניה. אתר רשמי
אגייב ובתו/אתר רשמי

עו"ד איתי בן נון, המייצג את החשוד במעשה, מסר: "ראינו התנהלות מאוד תמוהה של המשטרה. אנחנו יודעים שמדובר באדם חולה שנקבע שהוא במצב נפשי שזקוק לאשפוז. המשטרה מתנגדת בכל תוקף לאשפז אדם חולה. הוא יהיה בתנאי אשפוז רק מיום חמישי. אנחנו חושבים שהוא צריך להיות מאושפז כבר לפני כמה ימים, ועוד ארבעה ימים לפני האירוע. פסיכיאטר מחוזי קבע שהוא חייב להיות מאושפז, והפסיכיאטר המחוזי הראשי דחה את זה ואמר שהוא לא עומד בקריטריונים של אשפוז. אם ייקבע חלילה שהוא קשור לאירוע, זה יכל להימנע כי הוא אדם חולה. הוא לא מביע חרטה כי הוא לא קשור לאירוע".

החשוד ברצח חלפן הכספים בנתניה, כפיר עטיה, בן 36 תושב העיר. דוברות המשטרה, אתר רשמי
החשוד ברצח, כפיר עטיה/אתר רשמי, דוברות המשטרה
  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • נתניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully