וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: הלוחמים לא הסתערו על המחבל שחדר מעזה - ויודחו

19.8.2019 / 14:26

לוואלה! NEWS נודע כי בתום תחקיר שערך מח"ט גולני, הוחלט להדיח סמל מחלקה ושני לוחמים ונהג, שלא חתרו למגע עם המחבל שחדר לישראל מרצועת עזה בתחילת החודש. התקרית הסתיימה בפציעת קצין ושני לוחמים

צילום: דו"צ ו-"שואגים לימין", עריכה: עמית שמחה

חדירת המחבל מעזה - עיקרי התחקיר:

  • מפקד המחלקה שהוביל את הסיור הראשון שנתקל במחבל ביצע איגוף עם שני לוחמים נוספים
  • לאזור התקרית הגיע כוח סיור שני בפיקוד סמל מחלקה, ולצדו שני לוחמים ונהג
  • נהג הכוח השני סירב להיכנס לאזור התקרית, סמל המחלקה לא פקד עליו להמשיך לנסוע
  • מח"ט גולני קבע כי סמל המחלקה, שני הלוחמים והנהג יודחו בשל אי חתירה למגע

סמל מחלקה, שני לוחמים ונהג מחטיבת גולני יודחו בעקבות תפקודם בתקרית במהלכה הצליח מחבל פלסטיני לחדור מרצועת עזה לשטח ישראל בתחילת חודש אוגוסט - כך נודע לוואלה! NEWS. ההחלטה התקבלה בתום תחקיר של מפקד חטיבת גולני, אלוף משנה שי קפלר, בו עלה כי השניים לא חתרו למגע בפיגוע בו נפצעו מפקד מחלקה בחטיבה ושני לוחמים.

בשבוע שעבר הסתיים תחקיר האירוע, והוא הוצג למפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אליעזר טולדנו ולמפקד אוגדה 36, תת-אלוף אבי גיל. מהתחקיר התברר כי לאחר שהמחבל החמוש חדר לשטח ישראל, הגיע ראשון למקום סיור בפיקוד מפקד מחלקה. התחקיר קובע שהקצין חתר למגע, וביצע איגוף עם שני לוחמים אך ברגע שנפצע באורח בינוני מאש המחבל החל לסגת לאחור. יחד איתו נסוגו שני הלוחמים. אחד נפגע מאש המחבל והשני נפצע בעור התוף של אוזנו כתוצאה מירי עצמי. בתחקיר אמר מפקד המחלקה כי ברגע שהבחין בסיור נוסף, החליט לסגת לאחור בשל הפציעה. התחקיר לא מצא פגם בהתנהלות מפקד המחלקה והלוחמים.

חיילים בגבור רצועת עזה לאחר תקרית בגדר שבה חדר מחבל. דובר צה"ל, אתר רשמי
סמל מחלקה ושני לוחמים יודחו. כוחות צה"ל בליל האירוע בעוטף עזה/אתר רשמי, דובר צה"ל

בהמשך, כך על פי התחקיר, הגיע למקום סיור נוסף בפיקוד סמל המחלקה, ועמו שני לוחמים ונהג. ברגע שהנהג הבחין בחילופי האש בין המחבל למפקד המחלקה אמר לסמל המחלקה - "אני לכאן לא נכנס". סמל המחלקה לא פקד על הנהג להמשיך בנסיעה ולא החליט לפרוק מהג'יפ כדי להסתער על המחבל אלא נסע מהמקום. מאוחר יותר הגיעו כוחות נוספים, ביניהם מפקדים מהפלוגה ומהגדוד, שהסתערו אחרי שעות על המחבל עד שהרגו אותו.

מח"ט גולני החליט על רקע ממצאי התחקיר להדיח את סמל המחלקה מפיקוד ולחימה ואת הלוחמים מתפקידי לחימה על רקע ההחלטה לא לחתור למגע ולא להסתער על המחבל. גם הנהג הודח.

עוד בוואלה!

צבא אסד נכנס לעיר אסטרטגית באידליב; שיירה טורקית הותקפה מהאוויר

לכתבה המלאה
חייל צה"ל בתקרית בגבול הרצועה 1.8.2019. דובר צה"ל, אתר רשמי
לוחם צה"ל בגבול הרצועה בליל התקרית/אתר רשמי, דובר צה"ל

גורמים המצויים בתחקיר מתחו ביקורת חריפה על הכוח. לדבריהם הלוחמים היו צריכים לסיים את האירוע מיידית ולא לאפשר למחבל לשהות שעות ארוכות בשטח למרות שהמרחב נסגר על ידי כוחות גדולים מהקרקע ומהאוויר. עוד נטען על ידי הגורמים כי המחבל הצליח לאחר הקרב עם מפקד המחלקה לזחול מערבה מאות מטרים כדי לחזור לשטח הפלסטיני באופן שהפגין רמת חיילות גבוהה מצדו. הגורמים הדגישו כי התנהלות הלוחמים לא עומדת בקנה אחד עם ערכי חטיבת גולני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully