וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה חיילים נפצעו בינוני וקל מירי פלסטיני שחדר מעזה; המחבל חוסל

פעיל חמאס חדר מאזור דרום הרצועה, פתח באש והשליך רימונים לעבר כוח גולני. בתקרית נפצעו קצין באורח בינוני ושני לוחמים נוספים באורח קל. כוח נוסף שהוקפץ למקום ירה לעבר המחבל והרג אותו. בהמשך תקף טנק צה"ל עמדת חמאס ליד חאן יונס. צה"ל: הוא פעל באופן עצמאי

צילום: דו"צ ו-"שואגים לימין", עריכה: עמית שמחה

תקרית בגבול רצועת עזה | כל הפרטים

  • מחבל חצה את גדר המערכת בגבול הרצועה ופתח באש לעבר כוח צה"ל
  • מהאש נפצע קצין באורח בינוני ושני לוחמים באורח קל
  • כוח צה"ל ירה לעבר המחבל וחיסל אותו
  • כוחות תגבור הוקפצו לאזור; כוננות הוכרזה ביישובים סמוכים
  • המחבל זוהה כפעיל חמאס לבוש מדים וחמוש ברובה ורימונים

קצין צה"ל נפצע הלילה (חמישי) באורח בינוני ושני לוחמים נוספים נפצעו באורח קל מירי שבוצע לעברם על ידי פעיל חמאס שחדר את גדר המערכת משטח רצועת עזה לישראל. לוחמי צה"ל איתרו את המחבל שחצה את הגדר באזור דרום הרצועה, פתחו באש לעברו באש והרגו אותו. הלוחמים שנפגעו פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה שבבאר שבע.

התקרית החלה עם זיהוי כוחות צה"ל את החשוד שהתקרב לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. בעקבות הזיהוי במערכות הוקפצו כוחות לאזור והוכרזה כוננות. לאחר שחצה את גדר המערכת לשטח ישראל, ירה המחבל לעבר הלוחמים, השליך רימוני יד ומהאש נפצעו שלושה לוחמים. לאחר הגעת כוחות תגבור של חטיבת גולני, המחבל כותר ונורה למוות. עוד נמסר מדובר צה"ל כי עמדת חמאס באזור חאן יונס, הותקפה על ידי טנק במהלך האירוע. במהלך האירוע נחסמו כמה צירים וכוחות תגבור נוספים אבטחו את הישובים הסמוכים.

מבית החולים סורוקה נמסר כי שלושת החיילים פונו במסוק מאזור רצועת עזה. הקצין שנפצע באורח בינוני עבר ניתוח ונמצא כעת בהתאוששות. שני החיילים הנוספים שנפצעו קל ישוחררו בשעות הקרובות.

חיילים בגבור רצועת עזה לאחר תקרית בגדר שבה חדר מחבל. דובר צה"ל, אתר רשמי
כוחות צה"ל בעוטף עזה, הלילה/אתר רשמי, דובר צה"ל

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס אמר הבוקר כי ''תחקור האירוע עוד לא מלא. מדובר בפרטים ראשוניים''. לדבריו, התקרית החלה סביבות 02:00 בלילה עם זיהוי תצפיתניות בגזרת גדוד כיסופים כי חשוד התקרב לעבר הגדר מאזור פלסטיני שמול כיסופים. עם הזיהוי הוכרזה פקודת ''פרש טורקי'', שמשמעותה חדירה לשטח ישראל, ולטענת מנליס מדובר באירוע שגרתי שמתרחש כמה פעמים ביום.

תא"ל מנליס הוסיף כי כוח צה''ל שאיתר את החשוד שחצה את גדר המערכת ונמצא בשטח ישראל, לא בירר אם הוא חמוש. בשלב זה התפתח ירי בין המחבל לבין הלוחמים, ומהירי נפצע מפקד המחלקה באורח בינוני ושני לוחמים נפצעו באורח קל, אחד מהם נפצע מרסיס והשני נפצע מהדף הירי של עצמו באוזנו, בעור התוף.

לדברי דובר צה''ל הכוחות תקפו את המחבל, תוך שהוא נמצא תחת תצפית. במקביל, כמה יישובים באזור נכנסו לכוננות וצירים נחסמים על מנת למנוע אירוע רחב יותר. המחבל שנהרג לבש מדים, נמצאו עליו רימונים שבחלק מהם עשה שימוש והוא זוהה כפעיל חמאס. עוד הוסיף תא''ל מנליס כי "מדובר בפעולה עצמאית של המחבל, שפעל על דעת עצמו". בעוטף עזה חזרה לשגרה, נמסר כי ישנו תגבור ביישובים על בסיס כוח האדם הקיים באוגדת עזה.

עוד בוואלה!

בני זוג נורו למוות ליד באר שבע; בן 35 חוסל בהרצליה

לכתבה המלאה
חילופי אש ברצועת עזה, 1 לאוגוסט. אתר רשמי
אזור חאן יונס, הלילה/אתר רשמי

גם הפלסטינים דיווחו על חילופי האש וכי צה"ל ירה פצצות תאורה באזור התקרית בחאן יונס. לפי אחד מהדווחים פעיל חמאס שנהרג הוא האני אבו צאלח. תושבי שני קיבוצים באזור המועצה האזורית אשכול הונחו להישאר בבתיהם, אך כעבור זמן קצר בוטלה ההנחייה. מהמועצה האזורית אשכול נמסר: "בשל אירוע ביטחוני על גבול המערכת באזור מרכז המועצה נשמעים הדי פיצוצים וישנה תנועה ביטחונית ערה באזור. היישובים הסמוכים למוקד האירוע מעודכנים ומתבקשים להישמע להנחיות אנשי הביטחון".

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, התייחס הבוקר לתקרית בגדר המערכת. "הלילה כוח צה"ל זיהה חשוד שחצה את גדר המערכת. כוחות הוקפצו למקום והתפתחו חילופי אש, במהלכם חוסל החשוד החמוש ושלושה חיילי צה"ל נפצעו. המועצה עודכנה לגבי האירוע והוכרזה כוננות בשני ישובים הסמוכים לאירוע. חיילים אבטחו את הישובים הסמוכים והתושבים הונחו להישאר בבתים". עם סיום האירוע לפנות בוקר, הוסרו ההנחיות בישובים.

פלסטינים ליד עמדת חמאס שהותקפה על ידי צה"ל בתגובה לחדירת המחבל בדרום רצועת עזה. אתר רשמי
עמדת חמאס שהותקפה באזור חאן יונס, הבוקר/אתר רשמי

אוגדת עזה קיימה השבוע תרגיל נרחב לקראת מערכה אפשרית ברצועת עזה. התרגיל, שרובו כלל הפעלה רחבה של מפקדת אוגדה עזה, החל ביום ראשון בשעות הבוקר והסתיים ברביעי והוגדר על ידי הרמטכ"ל כשיא ברמת המוכנות (אימונים, הכשרות, רכש של אמצעי לחימה ושכלול שיטות ופיתוח מענה מבצעי בשטח) לקראת מערכה אפשרית בעזה. התרגיל דימה עימות של צה"ל במספר זירות (בצפון ובדרום) באופן שיחייב את האוגדה להפעיל יותר כוחות מילואים ופחות כוחות סדירים נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה.

בין היתר, כלל התרגיל האוגדתי מגוון רחב של תרחישי איום, לרבות התמודדות עם שיגור רקטות לטווח קצר ובינוני ששוגרו מרצועת עזה לעורף מדינת ישראל, ביניהן גם רקטות בעלות ראש נפץ קרבי (רש"ק) גדול במיוחד, בדומה לרקטות שברשות חיזבאללה. הארגון השיעי בלבנון ייצר והשתמש בסוריה ברקטות שכאלה, אשר הרש"ק שלהן מכיל חומר נפץ במשקל מאות ק"ג.

פלסטינים נוגעים בנפלים ליד עמדת צה"ל שהותקפה בחדירת המחבל בדרום רצועת עזה. אתר רשמי
פצצות תאורה שירה צה"ל באזור חאן יונס, הבוקר/אתר רשמי

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, וסגנו האלוף איל זמיר, סיירו השבוע ברחבי אוגדת עזה ונפגשו עם מפקדי החטיבות, הגדודים, הקצינים והחמ"לים וחזרו על מסרים ברורים לקראת מערכה אפשרית: כדי להגביר את הקטלניות, להרוג יותר מחבלים ולבצע הרס רחב של תשתיות טרור צריכים הכוחות להגביר את השילוב בין המטה הכללי לפיקוד הדרום ויחידות אוגדת עזה כמו גם בין החילות והאגפים כמו אמ"ן, חיל האוויר, חיל הים, תקשוב, לוגיסטיקה ורפואה.

בתוך כך, על רקע מאמצי ההסדרה בצה"ל מדגישים כי היקף האלימות לאורך גדר המערכת, ירד ובהתאמה גם מספר ההרוגים הפלסטינים, בדגש על ההפגנות האלימות בימי שישי המוגדרות בצבא כ"טרור אפור" (השלכת מטעני חבלה מאולתרים, בקבוקי תבערה, חדירות כפרובוקציה והשלכת גולות מתכת שחדרו מיגון כלי רכב).

(עדכון ראשון: 4:52)

פלסטינים נוגעים בנפלים ליד עמדת צה"ל שהותקפה בחדירת המחבל בדרום רצועת עזה. אתר רשמי
פצצות תאורה שירה צה"ל באזור חאן יונס, הבוקר/אתר רשמי
המחבל האני אבו צאלח שחדר לישראל מדרום רצועת עזה. אחיו נהרג בתהלוכות השיבה. אתר רשמי
המחבל האני אבו סאלח/אתר רשמי
עמדת חמאס שנפגעה מאש צה"ל בתגובה לחדירת המחבל בדרום רצועת עזה. אתר רשמי
עמדת חמאס שהותקפה באזור חאן יונס, הבוקר/אתר רשמי
חייל צה"ל בתקרית בגבול הרצועה 1.8.2019. דובר צה"ל, אתר רשמי
חייל צה"ל בעוטף עזה, הלילה/אתר רשמי, דובר צה"ל
  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully