וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני זוג נורו למוות ליד באר שבע; בן 35 חוסל בהרצליה

יניר יגנה ובועז אפרת, כתבנו באזור המרכז

31.7.2019 / 22:15

ערב עקוב מדם ברחבי הארץ: במועצה המקומית לקיה נורו גבר ואישה בעת שנסעו ברכבם עם ילדם - שלא נפגע. מאוחר יותר, גבר נורה למוות בהרצליה: "הפציעה שלו הייתה אנושה ובסופה נאלצנו לקבוע את מותו"

צילום: מד"א

חשד לרצח כפול בלקיה: כל העדכונים

  • גבר ואישה כבני 40 נורו ברכבם בכניסה ליישוב לקיה
  • מותה של האשה נקבע במקום, הגבר פונה לסורוקה - אך מת מפצעיו
  • ילדם, שהיה אף הוא ברכב, לא נפגע
  • על פי החשד, מדובר בנקמת דם
  • מאוחר יותר נורה למוות גבר ברחוב צלע צפון בהרצליה
זירת הרצח בלקיה 31 ביולי 2019. אתר רשמי
"הגבר שנפצע באורח אנוש פונה כשהוא מחוסר הכרה"/אתר רשמי

אישה כבת 40 נורתה למוות אמש (רביעי) במועצה המקומית לקיה שליד באר שבע. צוות מד"א שהגיע למקום קבע את מותה ופינה גבר כבן 40 המצב אנוש לבית החולים סורוקה בבאר שבע תוך פעולות החייאה - אך בהמשך נקבע מותו בבית החולים. על פי החשד, השניים, שנסעו ברכב עם ילדם, נורו בכניסה ליישוב לקיה. הילד שישב במושב האחורי לא נפגע.

החובשים הבכירים במד"א אמיר אבו סיאם והיימן אבו קרן סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו גבר ואישה מחוסרי הכרה עם פצעי ירי בגופם. ביצענו בדיקות רפואיות אבל לצערנו האישה הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה. הגבר שנפצע באורח אנוש פונה לבי"ח כשהוא מחוסר הכרה".

בתוך כך, גבר כבן 35 נורה אמש למוות ברחוב צלע צפון בהרצליה. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום החלו בהענקת טיפול רפואי לגבר מחוסר ההכרה. נסיבות האירוע טרם התבהרו. חובש רפואת חירום במד"א רפאל נהרי והפראמדיק עידן שינה סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 35 שוכב על הכביש בסמוך לאופנוע כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפצעי ירי בגופו. אזרחים שהיו במקום ביצעו בו פעולות החייאה בסיסיות בהדרכת מוקד מד"א. המשכנו את הטיפול הרפואי אבל הפציעה שלו הייתה אנושה ובסופה נאלצנו לקבוע את מותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מפה - זירת הרצח בלקיה. אתר רשמי
מפה - זירת הרצח בלקיה/אתר רשמי

עשרה בני אדם מהמגזר הערבי נרצחו מתחילת חודש יולי, המספר הגבוה ביותר לחודש מתחילת השנה. מתחילת השנה נרצחו כבר 45 בני אדם במגזר הערבי, מהם 37 גברים ו-8 נשים. מדובר בעליה של 50% מול 2018, אז בשבעת החדשים הראשונים נרצחו 30 מבני המגזר.

"כאילו שאנחנו לא חיים במדינת ישראל", אומר לוואלה! NEWS כמאל ריאן, מייסד "אמאן", המרכז הערבי לחיים בטוחים ולמאבק באלימות, העוקב אחר הסטטיסטיקה העקובה מדם. "תאר לעצמך שמיעוט יהודי במדינה אירופית היה חווה עליה של 50% במספר הנרצחים", הוא מבקש להמחיש את המצוקה ברחוב הערבי, "עם פי שמונה מקרי רצח מאשר בחברה היהודית, מה עוד דרוש עד שתקום ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט שתבחן את הנושא? אני מודה שאני כעוס מאד. מדברים מדברים מדברים, ולא רואים שיפור. רק החודש היו שתי ועידות בנושא הרציחות ובכלל האלימות, בשתיהן השתתפה משטרת ישראל ובינתיים רק דיבורים ושינוי לרעה: אנחנו נרצחים ודם נשפך ברחובות בסיטונאות". הוא הוסיף: "אנחנו כנראה לא חיים באותה מדינה שמבטיחה בטחון לאזרחיה, אז תנו לנו עצמאות להקים שיטור משלנו".

זירת הרצח בלקיה 31 ביולי 2019. אתר רשמי
זירת הירי בלקיה, אמש/אתר רשמי

מלבד המקרים הללו, שלושה בני אדם נרצחו השבוע ברחבי הארץ. בצהרי יום ראשון הוזעקו כוחות משטרה גדולים לקניון ברמלה. הדיווחים שהתריעו על ירי בקומת החניון, כאילו היו סימן להתרחשויות בהמשך היום. אופיר חסדאי, בן 40 המתגורר בעיר, נורה למוות במקום.

מחקירת המשטרה עלה החשד כי בחניון החל ויכוח בין חסדאי לויקטור קטן, בן 74 המתגורר בלוד, על מקום החנייה, כאשר בשלב מסוים, על פי החשד, שלף קטן אקדח וירה לעבר אופיר, לעיניי אשתו ובנותיו. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום פינו אותו לבית החולים, אולם שם, למרות מאמצי הרופאים - נקבע מותו.

זירת הרצח בלקיה 31 ביולי 2019. אתר רשמי
זירת הירי בלקיה, אמש/אתר רשמי

שעה חלפה, ובעוד החוקרים עסוקים במקרה ברמלה, בצפון התקבל דיווח על חשד לרצח אישה בת 83 - הפעם באום אל פחם. סמוך לשעה 15:30 התקבלה במרחב גלבוע של מד"א קריאה על פצועה בדירה בעיר. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום דיווחו על אישה מבוגרת עם פצעי דקירה, ללא סימני חיים, וקבעו את מותה. על פי המידע שהיה בידי המשטרה החשוד ברצח הוא בנה בן ה-47. הרקע למעשה עדיין לא ידוע. כעבור כשעה נעצר החשוד במהלך סריקות המשטרה ברחובות הסמוכים ונלקח לחקירה במשטרה.

כשעה וחצי אחר כך התקבלה קריאה במרחב ירדן של מד"א על צעיר בן 19 שנפצע קשה מאוד מדקירות סכין במפעל "עוף הגליל" שבאזור התעשייה הדרומי בעיר. בתום פעולות החייאה, פרמדיקים של מד"א קבעו את מותו של הצעיר. הנרצח הוא בשאר חכרוש מכפר כנא, קרוב משפחה של ניצב ג'מאל חכרוש, ראש המנהלת לשיפור שירותי המשטרה ביישובים הערביים.

במקביל, למקום הגיעו גם חוקרי תחנת המשטרה בקרית שמונה ופתחו בסריקות אחרי החשוד שנמלט מהמקום. כעבור זמן קצר הוא נעצר. מדובר בצעיר בן 21 מדיר אל אסד. החקירה הראשונית העלתה כי בין השניים התעורר ויכוח שהסתיים בדקירה הקטלנית. בתום הערכת מצב שבוצעה בזירת האירוע, מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא, הטיל את חקירת האירוע על מחלק הרצח ביחידה המרכזית.

(עדכון ראשון: 21:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully