וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון המורים הודיע על עיצומים; המרכז לשלטון מקומי ביקש צווי מניעה

3.9.2019 / 20:24

למרות צווי המניעה שהוציא בית הדין, יו"ר ארגון המורים רן ארז הודיע על עיצומים וקרא שלא להגיע ללימודים בתיכונים לפני השעה 10:00. בתגובה, המרכז לשלטון מקומי פנה לבית המשפט בבקשה שיוציא צווי מניעה. גורמים באוצר: "ארז פוגע במורים ובהורים"

עריכה: רענן פוגל

ארגון המורים העל יסודיים הודיע הערב (שלישי) על פתיחה בעיצומים - בניגוד להחלטת להחלטת בית הדין. בעקבות ההודעה, משרד החינוך והמרכז לשלטון מקומי פנו לבית הדין הארצי לעבודה על מנת שיוציא צווי מניעה. במשרד החינך הדגישו כי בכל מקרה, הלימודים בחטיבות הביניים יתקיימו מחר כרגיל.

בבקשתם, טענו מרכז השלטון המקומי, משרד האוצר ומשרד החינוך כי כי פנו לבית הדין בעקבות החלטת יו"ר הארגון רן ארז, "להתעלם מהוראות בית הדין ולהכריז על עיצומים בשעות הבוקר מחר". בפנייה נכתב כי "בית הדין מתבקש להורות למורים החברים בו (להלן הארגון) שלא לנקוט בצעדים ארגוניים החל מה- 4.9.19 ועד להחלטה אחרת וזאת עד לקיום דיון בבקשה". עוד נכתב כי "התנהלות הארגון מהווה התנהלות שבחוסר תום לב קיצוני במערכת יחסים הקיבוציים".

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס, הגיב למהלך ואמר כי"רן ארז מפר באופן בוטה את החלטת בית הדין שקבע כי אין בדבריו עילה מספקת להשבתה. כדי להציג הישגים, הוא מוכן לפגוע בתלמידים ולשבש את שנת הלימודים בכל מחיר. פנינו לבית הדין במטרה למנוע את הפגיעה והזלזול במערכת החינוך כולה. לא ייתכן שכולנו נהיה בני ערובה בידי יו"ר ארגון המורים".

תיכון עירוני י"ד, תל אביב, אוגוסט 2015. ניב אהרונסון
בקשה לצווי מניעה/ניב אהרונסון

מוקדם יותר פרסם יו"ר ארגון המורים רן ארז פוסט בעמוד הפייסבוק של הארגון, ובו קרא למורים ולתלמידים שלא להגיע ללימודים בתיכונים ובחטיבות הביניים לפני השעה 10:00. זאת, אף על פי החלטת בית הדין לעבודה שהוציא צווי מניעה בשבוע שעבר נגד כוונת הארגון להשבית את הלימודים.

גורמים באוצר הצטרפו לביקורת נגד ארז ואמרו הם רואים בצעדיו "ביזיון בית המשפט". הם אף הביעו תמיכה בכוונת השלטון המקומי להוציא צווי מניעה למורים. "רן ארז מפר היום את החלטת בית המשפט עם צווי המניעה שניתנו לו נגד השביתה ובעצם מייצר מסלול עוקף להחלטת בית המשפט", אמרו. "אנו מתכוונים לפעול עוד הלילה באמצעות השלטון המקומי שהוא המעסיק להגיש את צווי המניעה. צר לנו שלמרות החלטת בית המשפט רן ארז פוגע בהורים, בתלמידים ללא כל הצדקה. אנו קוראים לו להתעשת ולקיים את החלטת בית הדין".

עוד בוואלה!

מתחם ייצור ובקרת איכות: צה"ל חושף מתחם חיזבאללה לדיוק טילים בלבנון

לכתבה המלאה
רן ארז, מסיבת עיתונאים בנוגע להכרזת מועד שביתה במגזר הציבורי. 16 בדצמבר 2015. מגד גוזני
פתח בעיצומים בניגוד לחוק. ארז/מגד גוזני

בשבוע שעבר בית הדין לעבודה בירושלים הוציא צו מניעה לבקשת המרכז לשלטון מקומי, לאור החלטת ארגון המורים להשבית את הלימודים ב-1 בספטמבר. השופט דחה את בקשת ארגון המורים להתיר לנקוט צעדים ארגוניים בעילת סביבת עבודה. הוא שלח את הצדדים להמשך מו"מ והם ידווחו על התקדמות הטיפול בנושא עד 1 באוקטובר.

ארז איים בטרם הסתיים החופש הגדול כי אם הכרזותיו על סכסוכי העבודה לא יקבלו מענה במשרד החינוך והאוצר ישבית את הלימודים, זאת למרות שהוא חתום על הסכם קיבוצי מול האוצר עד שנת 2022, מה שמחייב אותו לשקט תעשייתי. ארז בתגובה טען כי סכסוכי העבודה שהכריז עליהם בשל אי שיפוץ חדרי המורים, גמלה להשתתפות מורים בטיולים שנתיים, שמירה בלילות בטיולים שנתיים, חוסר תום לב ביחסי עבודה, הכבדה שרירותית על עבודת המורה וטופסולוגיה.

(עדכון ראשון: 18:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully