וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין שביתה בתיכונים: צו מניעה הוצא נגד ארגון המורים

28.8.2019 / 12:30

בית הדין הארצי לעבודה הוציא את הצו לאחר שהארגון איים שלא לפתוח את שנת הלימודים. בהמשך היום ידון בית הדין בבקשת האוצר להוציא צווי מניעה גם להסתדרות המורים, המאיימת להשבית את בתי הספר היסודיים. "משרד האוצר אינו מקדם את המשא ומתן בתום לב, אלא מורח את הזמן"

עריכה: רענן פוגל

בית הדין לענייני עבודה בירושלים החליט היום (רביעי) להוציא צווי מניעה נגד ההחלטה להשבית את הלימודים בבתי הספר התיכוניים ב-1 בספטמבר על ידי ארגון המורים. הבקשה הוגשה על ידי מרכז השלטון המקומי. על פי החלטת השופט לעת הזו נדחית בקשת ארגון המורים להתיר לנקוט צעדים ארגוניים בעילת סביבת עבודה. הוא שלח את הצדדים להמשך מו"מ והם ידווחו על התקדמות הטיפול בנושא עד 1 אוקטובר.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, בירך בתגובה על מתן צו המניעה לארגון המורים: "החלטת בית הדין מנעה שביתה מיותרת. עם ישראל לא יהיה בן ערובה בידי יו"ר ארגון המורים המנהל אג'נדה אישית ללא כל קשר להסכמים שהוא חתום עליהם ולמציאות בשטח. השלטון המקומי בראשותי ימשיך לפעול על מנת ששנת הלימודים תיפתח כסדרה".

במקביל, צפוי להתקיים אחר הצהריים דיון בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בעניין החלטת הסתדרות המורים להשבית את הלימודים. הסתדרות המורים הגישה בקשה דחופה לדחיית הדיון למחר בבוקר, "על מנת שנוכל להגיש תגובה בכתב לבית הדין עד לשעות הערב, במטרה לאפשר לבית הדין להכיר את מכלול הסכסוך ולהדוף את בקשת המדינה למנוע את השביתה". בהמשך לדברים, אמרה היום מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד: "הבקשה של המדינה הוגשה בחוסר תום לב ואנו מקווים שבית הדין ייעתר לבקשתנו להציג את עמדתנו כהלכה".

משרד האוצר הגיש אתמול את הבקשה בעקבות האיומים שלא לפתוח את שנת הלימודים החדשה כסדרה. בתוך כך, צו מניעה הוצא נגד ארגון המורים, שאיים מצידו להשבית את התיכונים. הדרישות של הסתדרות המורים עוסקות בשינוי חישוב ימי המחלה, ושינוי חישוב הפנסיה למקבלי פנסיה תקציבית. במשרד האוצר טוענים כי אין עילה מספקת להשבתת מערכת החינוך, בעוד שהסתדרות המורים דורשת לשנות את ההסכמות שעליהן היא חתומה. בנוסף, באוצר טוענים כי בעת ממשלת מעבר יש קושי ממשי להיענות לדרישות הסתדרות המורים.

מזכל הסתדרות המורים יפה בן דוד. הסתדרות המורים, מערכת וואלה! NEWS
"אף פקיד לא נמצא מעל החוק". מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד/מערכת וואלה! NEWS, הסתדרות המורים

בהסתדרות המורים אמרו היום, מנגד, כי "משרד האוצר אינו מקדם את המשא ומתן בתום לב, אלא מורח את הזמן. בעוד הם יושבים עם נציגי ההסתדרות בפגישה, פקידים אחרים עסוקים בהכנת הבקשות לצווי מניעה נגד השביתה המתוכננת ביום ראשון הקרוב בפתיחת שנת הלימודים". הסתדרות המורים הגישה בקשה דחופה לדחיית הדיון עד מחר בבוקר. זאת, אמרו בהסתדרות המורים, "על מנת שנוכל להגיש תגובה בכתב לבית הדין עד הערב בשעה 22:00 במטרה לאפשר לבית הדין להכיר את מכלול הסכסוך ולהדוף את בקשת המדינה למנוע שביתה". "הבקשה של המדינה הוגשה בחוסר תום לב ואנו מקווים שבית הדין ייעתר לבקשתנו להציג את עמדתנו כהלכה", אמרה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד. במקביל הודיעה הסתדרות המורים על הפגנה של עובדי ההוראה שתיערך מחר ב-18:30 בערב נגד "הפגיעה המתמשכת ובמחאה על עושק ימי המחלה וגזל הפנסיה". ההפגנה צפויה להתקיים ברחבת מוזיאון תל אביב.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, אמרה כי "לא ניתן לאף גורם להתייחס ככה לעובדי הוראה, שהם חוד החנית של עובדי המדינה. עם כל הכבוד ויש לנו הרבה כבוד לפקידי האוצר, גם הם מחויבים לפעול לפי הסכמים וחוקי המדינה. אף פקיד לא נמצא מעל החוק". בן דויד הוסיפה כי "אנחנו לא מפחדים להילחם על זכויות עובדי הוראה ונעשה זאת בכל דרך שנוכל. איפה ראש הממשלה, למה הוא לא דואג ששנת הלימודים תיפתח?".

מהסתדרות המורים נמסר אתמול כי "הפניה לבית הדין מעידה כי שלטון פקידי האוצר מעוניין להמשיך בעושק עובדי הוראה עם אישור מבית הדין. זאת באמצעות נטרול אחד מהכלים שיש לעובדי הוראה במאבק להשבה של מה שנגזל מהם שלא כדין במשך שנים. אנו מקווים שבית הדין לא ייתן יד לשערורייה הזאת ויאפשר לעובדי ההוראה להמשיך במאבק".

(עדכון ראשון: 11:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully