וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחת שנה"ל בסכנה? מבוי סתום במו"מ בין האוצר להסתדרות המורים

26.8.2019 / 20:11

פחות משבוע לתחילת שנת הלימודים והצדדים לא הגיעו להסכמות שימנעו את השביתה המתוכננת ב-1 בספטמבר. באוצר טוענים: "בימים האחרונים הוגשו הצעות רבות להסתדרות המורים". מזכ"לית ההסתדרות: "לא מפחדים להילחם על זכויות עובדי הוראה ונעשה זאת בכל דרך שנוכל"

עריכה: רענן פוגל

המשא ומתן בין משרד האוצר להסתדרות המורים בניסיון למנוע את השביתה המתוכננת בפתיחת שנת הלימודים נקלע למבוי סתום. באוצר טענו כי בימים האחרונים הגישו הצעות רבות לראשי ההסתדרות, אולם אלו לא התקבלו. "מתוך דאגה לתלמידים ולציבור ההורים, נערכת המדינה להגשת צווי מניעה על מנת להבטיח את פתיחת שנת הלימודים כסדרה", הודיעו.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, תקפה בתגובה את משרד האוצר. "לא ניתן לאף גורם להתייחס ככה לעובדי הוראה, שהם חוד החנית של עובדי המדינה", הבהירה. "עם כל הכבוד ויש לנו הרבה כבוד לפקידי האוצר, גם הם מחויבים לפעול לפי הסכמים וחוקי המדינה. אף פקיד לא נמצא מעל החוק. אנחנו לא מפחדים להילחם על זכויות עובדי הוראה ונעשה זאת בכל דרך שנוכל. איפה ראש הממשלה, למה הוא לא דואג ששנת הלימודים תיפתח?".

חזרה ללימודים בבית ספר למוזיקה בן גוריון, בת ים. אוגוסט 2016. ראובן קסטרו
שישה ימים לפתיחת שנת הלימודים/ראובן קסטרו

בהסתדרות הוסיפו כי "משרד האוצר אינו מקדם את המשא ומתן בתום לב, אלא מורח את הזמן. בעוד הם יושבים עם נציגי הסתדרות המורים בפגישה, פקידים אחרים עסוקים בהכנת הבקשות לצווי מניעה נגד השביתה המתוכננת ביום ראשון הקרוב בפתיחת שנת הלימודים". עובדי ההוראה צפויים להפגין ביום חמישי בשעה 18:30 ברחבת מוזיאון תל אביב במחאה על "עושק ימי המחלה וגזל הפנסיה".

עוד בוואלה!

פרסום ראשון: התקדמות במגעים בין נתניהו ופייגלין לקראת פרישת זהות

לכתבה המלאה
מזכל הסתדרות המורים יפה בן דוד. הסתדרות המורים, מערכת וואלה! NEWS
"איפה ראש הממשלה?". בן דוד/מערכת וואלה! NEWS, הסתדרות המורים

מזכ"לית הסתדרות המורים, המאגדת את הגננות והמורים בבתי הספר יסודי וחטיבות הביניים, מנהלת משא ומתן מול האוצר כבר חודשיים בעניין חישוב ימי מחלה ופנסיה לעובדים ותיקים. כבר לפני חודש הודיעה בן דוד על השבתת הלימודים ב-1 בספטמבר, תוך דרישה לשינוי בחישוב הפנסיה התקציבית ממנה נהנים חלק מהמורים.

דרישות אלו מוערכות על פי האוצר במאות מיליונים לקופת המדינה. בתקופה האחרונה קיימה בן דוד שיחות עם שר האוצר משה כחלון ונציגי האוצר. במשרדי הממשלה השונים אמרו לאחרונה כי יפנו לבית הדין לעבודה להוציא צו מניעה לאיומי בן דוד, אם לא תתגמש בדרישותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully