וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום השביתה יוסר? צו מניעה נגד סכסוך העבודה של ארגון המורים

22.8.2019 / 17:30

המרכז לשלטון מקומי ועיריות ירושלים, תל אביב וחיפה, הגישו בקשה לצו מניעה נגד סכסוכי העבודה עליהם הכריז יו"ר ארגון המורים ולפיהם ישבית את הלימודים ב-1 בספטמבר בחטיבות העליונות. בין הנימוקים לבקשה: התחייבותו של ארז בהסכמים קודמים שלא לשבות עד 2022

עריכה: רענן פוגל

איומי השביתה - כל העדכונים:

  • מרכז השלטון המקומי ועיריות י-ם, ת"א וחיפה הגישו בקשה לצו מניעה נגד כוונת ארגון המורים לשבות
  • בין נימוקי הבקשה: התחייבות יו"ר ארגון המורים ל"שקט תעשייתי"
  • יו"ר הארגון רן ארז: "המרכז לשלטון מקומי מזלזל בבית הדין לעבודה"

מרכז השלטון מקומי הגיש היום (חמישי) יחד עם עיריות ירושלים, תל אביב וחיפה בקשה לצו מניעה נגד סכסוכי העבודה עליהם הכריז יושב ראש ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז, ולפיהם הוא ישבית את הלימודים ב-1 בספטמבר בחטיבות הביניים ובתיכונים בהם מלמדים מורי הארגון.

מרכז השלטון המקומי והעיריות נימקו את הבקשה בהתחייבותו של רן ארז במסגרת ההסכמים עליהם חתם בעבר לשקט תעשייתי ולא לשבות עד לשנת 2022.

רן ארז מסר בתגובה: "לצערי הרב, שוב המרכז לשלטון מקומי מזלזל בבית הדין לעבודה ומבקש צווים באופן אוטומטי, כדי לחמוק מפתרון הבעיות הרבות ולפגוע במורים, בתלמידים ובהורים. הם מזלזלים כי הם בטוחים שיקבלו צווים, הם רואים בבית הדין לעבודה חותמת גומי וכך הם מתנהגים. הגיע הזמן לשים לזה סוף".

רן ארז, מסיבת עיתונאים בנוגע להכרזת מועד שביתה במגזר הציבורי. 16 בדצמבר 2015. מגד גוזני
לא תהיה שביתה? ארז/מגד גוזני

ארז איים אתמול כי שנת הלימודים בבתי הספר התיכוניים ובחטיבות הביניים לא תיפתח כסדרה ב-1 בספטמבר, זאת מאחר שלדבריו משרדי האוצר והחינוך "מתעלמים מבעיות אקוטיות של המורים בישראל". במסיבת עיתונאים שכינס הסביר כי "בשש השנים האחרונות התקיימו ארבע מערכות בחירות בישראל".

בין סכסוכי העבודה שארז הכריז עליהם: סביבת עבודה לא ראויה כמו אי שיפוץ חדרי מורים, בקשה לגמלה על השתתפות בטיולים שנתיים, שמירה בלילה בטיולים שנתיים, חוסר תום לב ביחסי עבודה, הכבדה שרירותית על עבודת המורה וטופוסולוגיה.

עוד בוואלה!

עשרות אלפים נמלטים מאידליב לגבול; צבא אסד תקף עמדה טורקית

לכתבה המלאה
תיכון עירוני א', חיפה. שלומי גבאי
בקשה לצו מניעה./שלומי גבאי

לדבריו, "מי שנפגעים יותר מכל הם המורים, שמעמיסים עליהם בכל פעם עוד משימות ולא פותרים להם בעיות קיימות במערכת החינוך". ארז הצהיר כי "המורים מסרבים להמשיך להיות שק החבטות של הממשלה. רוב הדרישות של ארגון המורים נוגעות בקבלת החלטות הכרחיות ואינן דורשות עלות תקציבית נוספת".

עם זאת, ארז חתום על הסכם קיבוצי עם המדינה, לפיו הוא אינו יכול להכריז על שביתה עד 2022. במשרד האוצר הדגישו כי סכסוכי עבודה שהכריז עליהם כבר נמצאים בבית הדין לעבודה, ועל חלקם הוצא צו מניעה. ארז טוען מצדו כי סכסוכי העבודה שהכריז עליהם הם אינם כלולים בהסכם הקיבוצי.

(עדכון ראשון 16:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully