וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ארגון המורים מאיים: "אנחנו קורסים, לא נפתח את הלימודים"

21.8.2019 / 14:04

במסיבת עיתונאים שכינס יו"ר הארגון רן ארז, הצהיר כי משרדי האוצר והחינוך מתעלמים מהבעיות מהן סובלת מערכת החינוך. "המורים מסרבים להיות שק החבטות של הממשלה", אמר ארז, שחתום על הסכם לפיו הוא אינו יכול להכריז על שביתה עד 2022. גם עובדי משרד החינוך מאיימים לשבות

עריכה: רענן פוגל

יו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז איים הבוקר (רביעי) כי שנת הלימודים בבתי הספר התיכוניים ובחטיבות הביניים לא תיפתח כסדרה ב-1 בספטמבר, זאת מאחר שלדבריו משרדי האוצר והחינוך "מתעלמים מבעיות אקוטיות של המורים בישראל". במסיבת עיתונאים שכינס הסביר כי "בשש השנים האחרונות התקיימו ארבע מערכות בחירות בישראל".

"מי שנפגעים יותר מכל הם המורים, שמעמיסים עליהם בכל פעם עוד משימות ולא פותרים להם בעיות קיימות במערכת החינוך", אמר ארז.

"המורים מסרבים להמשיך להיות שק החבטות של הממשלה", הצהיר ארז. "רוב הדרישות של ארגון המורים נוגעות בקבלת החלטות הכרחיות ואינן דורשות עלות תקציבית נוספת". עם זאת, יצוין כי ארז חתום על הסכם לפיו הוא אינו יכול להכריז על שביתה עד 2022, ובמשרד האוצר הדגישו כי סכסוכי עבודה שהכריז עליהם כבר נמצאים בבית הדין לעבודה, ועל חלקם הוצא צו מניעה.

רן ארז, מסיבת עיתונאים בנוגע להכרזת מועד שביתה במגזר הציבורי. 16 בדצמבר 2015. מגד גוזני
רן ארז/מגד גוזני

חלק מסכסוכי העבודה שהוכרזו עליהם נוגעים בגמול לנסיעות לטיולים והשמירה בהם בלילה, הכבדה על המורה, וסביבת עבודה לא ראויה.

האיומים מצטרפי לאיומים הסתדרות המורים להשבית את הלימודים, לאור סיום תכנית "אופק חדש" ב-1 ביולי, ואי חידושה לאור כהונת ממשלת המעבר. בדיון ועדת החינוך, התרבות והספורט שנערך בתחילת החודש בכנסת קראה המזכ"לית יפה בן דוד לחיזוק מעמד המורים החדשים והוותיקים והעלאת שכרם. כמו כן, היא תיארה את עומסי הבירוקרטיה על המורים ודרשה למנוע מהורי התלמידים להתערב בהחלטות המורים.

אמנם בפועל, דרישותיה של מזכ"לית הסתדרות המורים לקראת תחילת שנת הלימודים כלל לא עוסקות בנושאים אלה, אלא בחיזוק מעמד המורה הוותיק שמקבל פנסיה תקציבית ובשינוי שיטת חישוב ימי החופש שנחתמו והוסכמו על ידה מימים ימימה - דרישות שיעלו למשלם המסים מאות מיליוני שקלים.

עוד בוואלה!

מהומה במשפט הגננת המתעללת: ההורים קיללו - השופט עזב את האולם

לכתבה המלאה

עובדי משרד החינוך מאיים לשבות: "נפח העבודה גדל"

בד בבד עם איומי יו"ר ארגון המורים, גם עובדי משרד החינוך מאיימים לשבות לקראת פתיחת שנת הלימודים, זאת כחלק ממאבקם על שיפור תנאי שכרם. לדבריהם, נפח העבודה גדל בעקבות הטמעת רפורמות שונות במערכת, המצריכה שעות עבודה נוספות. בשל כך, העובדים הודיעו כי אם דרישותיהם לא ייענו - יישבתו מעבודתם ב-1 בספטמבר.

במשרד החינוך דחו את טענות העובדים ומסרו בתגובה כי "ערב פתיחת שנת הלימודים אין מקום לנקוט בעיצומים. המשרד וכל עובדיו מחוייבים לתלמידים, למורים ולהורים כדי לפתוח את שנת הלימודים כסדרה ובאופן מלא".


(עדכון ראשון: 10:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully