וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר הגיש צווי מניעה נגד השבתת הלימודים; הסתדרות המורים: שערוריה

27.8.2019 / 23:02

במשרד האוצר טוענים כי אין עילה מספקת להשבתת מערכת החינוך וכי בעת ממשלת מעבר יש קושי ממשי להיענות לדרישות הסתדרות המורים. "אנו בטוחים שגם שופטי בית הדין לא מעוניינים שהמחנכים של ילדי ישראל יגיעו ב-1 בספטמבר זועמים וממורמרים לבתי הספר", אמרו בהסתדרות המורים

כיתה ריקה בעקבות שביתת מרצים במכללת עמק יזרעאל , 12 במרץ 2017. אגודת הסטודנטים, מערכת וואלה! NEWS
השביתה תבוטל?/מערכת וואלה! NEWS, אגודת הסטודנטים

משרד האוצר הגיש הערב (שלישי) בקשות לצווי מניעה נגד ההחלטה להשבית את הלימודים ב-1 בספטמבר על ידי הסתדרות המורים. באוצר טוענים כי אין עילה מספקת להשבתת מערכת החינוך, בעוד הסתדרות המורים דורשת לשנות את ההסכמות שעליהן היא חתומה. עוד הוסיפו כי בעת ממשלת מעבר יש קושי ממשי להיענות לדרישות הסתדרות המורים.

הדרישות של הסתדרות המורים עסקו בשינוי חישוב ימי המחלה, ושינוי חישוב הפנסיה למקבלי פנסיה תקציבית. מהסתדרות המורים נמסר בתגובה כי "הפניה לבית הדין מעידה כי שלטון פקידי האוצר מעוניין להמשיך בעושק עובדי הוראה עם אישור מבית הדין. זאת באמצעות נטרול אחד מהכלים שיש לעובדי הוראה במאבק להשבה של מה שנגזל מהם שלא כדין במשך שנים. אנו מקווים שבית הדין לא ייתן יד לשערורייה הזאת ויאפשר לעובדי ההוראה להמשיך במאבק".

"אנו בטוחים שגם שופטי בית הדין אינם מעוניינים שהמחנכים של ילדי ישראל יגיעו ב-1 בספטמבר זועמים וממורמרים לבתי הספר כי לא משלמים להם פנסיה כראוי וכי ממשיכים לנכות להם מהשכר 1.4 ימים בממוצע על כל יום מחלה במקום יום כמו לכל שאר האזרחים במדינה", הוסיפו בהסתדרות המורים. "אנו שבים וקוראים לראש הממשלה להתערב במשבר בדחיפות. לא ייתכן שמשבר במערכת החינוך, ערב פתיחת שנת הלימודים, לא יקבל את מלוא תשומת ליבו", נכתב בהודעה.

במשרד האוצר כי המשא ומתן עם הסתדרות המורים בניסיון למנוע את השביתה המתוכננת בפתיחת שנת הלימודים נקלע למבוי סתום. באוצר טענו כי בימים האחרונים הגישו הצעות רבות לראשי ההסתדרות, אולם אלו לא התקבלו. "מתוך דאגה לתלמידים ולציבור ההורים, נערכת המדינה להגשת צווי מניעה על מנת להבטיח את פתיחת שנת הלימודים כסדרה", הודיעו.

מזכ"לית הסתדרות המורים, המאגדת את הגננות והמורים בבתי הספר יסודי וחטיבות הביניים, מנהלת משא ומתן מול האוצר כבר חודשיים בעניין חישוב ימי מחלה ופנסיה לעובדים ותיקים. כבר לפני חודש הודיעה בן דוד על השבתת הלימודים ב-1 בספטמבר, תוך דרישה לשינוי בחישוב הפנסיה התקציבית ממנה נהנים חלק מהמורים.

דרישות אלו מוערכות על פי האוצר במאות מיליונים לקופת המדינה. בתקופה האחרונה קיימה בן דוד שיחות עם שר האוצר משה כחלון ונציגי האוצר. במשרדי הממשלה השונים אמרו לאחרונה כי יפנו לבית הדין לעבודה להוציא צו מניעה לאיומי בן דוד, אם לא תתגמש בדרישותיה.

(עדכון ראשון: 20:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully