וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה את עושה כאן?": מנהלת החזירה תלמידה לביתה עקב מחלתה

2.9.2019 / 22:47

בשנה שעברה חלתה י' ונאלצה ללמוד בבית, אך הוריה עשו עבודה מאומצת על מנת לאפשר לה להתחיל את שנת הלימודים ואף קיבלו אישור מגורמי החינוך. כשהגיעה הנערה לבית ספרה בדימונה, הוחזרה לביתה ולטענתה הושפלה. מהעירייה נמסר: "היא תשוב בכפוף לתנאים שייקבעו בפגישה"

צילום: רוני כנפו, יותם רונן ואבי כהן, עריכה: עמית שמחה

תלמידה בתיכון בדימונה הגיעה אתמול (שני) לבית הספר עם תחילת שנת הלימודים, אך הוחזרה לביתה על ידי המנהלת עקב מחלתה. במשפחתה טוענים כי הוא הושפלה אף על פי שקיבלה אישור להתחיל את כיתה י"א.

בשנה שעברה, כשהייתה בכיתה י', חלתה הנערה וסבלה מבעיות קשות שהצריכו את קיום הלימודים בביתה. כשהיא מגובה במסמכים רפואיים, שובצה הנערה לתכנית "קדימה מדע" ובמהלך השנה הגיעה לביתה מורה כדי ללמדה. במקביל, הוריה עשו עבודה מאומצת יחד עם מטפלים על מנת שהיא תוכל לחזור לספסל הלימודים עם תחילת כיתה י"א אתמול.

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
תלמידים בכיתה/בן קלמר

לדברי משפחתה, אימה של הנערה נפגשה לפני תחילת שנת הלימודים עם גורמי החינוך בעיר שאישרו לתלמידה לחזור ללימודים בכיתתה. הם סיפרו כי "ב-1 בספטמבר היא הגיעה לבית הספר והושפלה על ידי רכזת השכבה שעמדה מולה כשהיא עם חברותיה ושאלה אותה: 'מה את עושה כאן? הוצאנו לך הפסקת לימודים, לא קיבלת מכתב?'". דודתה סיפרה כי הנערה התקשרה בבכי לאימה, שבאה לקחת אותה במידית מבית הספר, כשהיא נוטשת את ביתה הקטנה בטקס כיתה א'.

ח"כ יעקב מרגי התערב בנושא ובמשך כל היום ניסה להחזיר את הנערה לכיתה. "כל מה שהילדה וההורים מבקשים הוא להשיב את הילדה לספסל הלימודים", הוסיפה הדודה. לדבריה, בעקבות המקרה התלמידה זקוקה לטיפול תרופתי.

מעיריית דימונה נמסר בתגובה כי "ראש מנהל החינוך שוחח עם האימא ועם מנהלת בית הספר. השלושה קבעו פגישה למחר בבוקר שבמהלכה יסוכם ויוסכם כי הילדה תשוב לבית הספר בכפוף לכמה תנאים שהיא גם מסכימה להם".

  • עוד באותו נושא:
  • דימונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully