וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתח הבטחוני התחלף בהתרגשות: בצפון מקווים לשנת לימודים שקטה

1.9.2019 / 13:39

ברקע ההתחממות באזור הצפון, שנת הלימודים נפתחה כסדרה בבתי הספר באזור - אך הדריכות נותרת בעינה. בצפת בדקו את המקלטים לקראת השנה החדשה, בקרית שמונה קלטו משפחה שעשתה את כל הדרך מאילת, ובעמק הירדן הזכירו את אורון שאול. "מקדישים את כל האנרגיות שלנו לפתיחת השנה"

צילום: רוני כנפו, יותם רונן ואבי כהן, עריכה: עמית שמחה

דריכות רבה שוררת בצפון המדינה נוכח המתח הביטחוני לאורך הגבול של ישראל עם לבנון - אך עם זאת, הדבר לא העיב על היום הראשון של שנת הלימודים. ביום חמישי נפגש אלוף פיקוד הצפון אמיר ברעם עם ראשי הרשויות בגזרה הצפונית והציג להם את עיקרי הערכת המצב והיערכות הכוחות למול השמירה על השגרה בעורף האזרחי, ואילו היום (ראשון) נפתחו כסדרם הלימודים בכל יישובי הצפון וללא כל תקלות או אירועים יוצאי דופן.

"בצל המתיחות בגזרה הצפונית פתחנו את שנת הלימודים בצפת באופן מלא וללא תקלות", אמר שוקי אוחנה, ראש עיריית צפת, אשר זו לו שנת הלימודים הראשונה הנפתחת תוך כדי כהונתו. 11,144 ילדים נמצאים במערכת החינוך בעיר, מתוכם 790 ילדים הצועדים לראשונה לכיתה א'. לדברי אוחנה, "השנה למערכת החינוך בעיר הקצנו תקציב של 80 מיליון שקלים, עליהם מתווספים סכומים משמעותיים נוספים של תקציבי בינוי, פיתוח ותוכניות לימודיות וחינוכיות. סיירתי במוסדות החינוך, פגשתי את העולים לכיתה א' ואת כלל התלמידים וכחלק מההערכות לפתיחת השנה בדקנו גם את כשרות המרחבים המוגנים. צפת ערוכה לכל מצב בתקווה שלא נזדקק לכך".

ראש עירית צפת, שוקי אוחנה, בפתיחת שנהל. צילום: עיריית צפת. עיריית צפת,
"השנה נפתחה באופן מלא וללא תקלות". ראש עיריית צפת שוקי אוחנה עם תלמידים/עיריית צפת

גם לאביחי שטרן, ראש עירית קריית שמונה, הייתה זו פתיחת שנת לימודים ראשונה בתפקידו. לדבריו, "המתח היחיד שהורגש באוויר הוא המתח של הילדים העולים לכיתה א' - מתח שהתחלף בהתרגשות גדולה. אנחנו סומכים על הצבא שלנו שהוא הטוב בעולם ומקדישים את כל האנרגיות שלנו לפתיחת שנת הלימודים המוצלחת והשקטה בקריית שמונה".

"זו הרגשה נפלאה לפתוח את הבוקר ואת שנת הלימודים ולראות כל כך הרבה חיוכים ואושר", הוסיף שטרן, "ההתרגשות רבה. יש לנו ילדים מדהימים ונעשה הכל כדי להעניק להם את הכלים להצליח". בין הילדים שהוא ליווה היום היו גם בני משפחת שלואן שעשו את המעבר הכי גדול שאפשר לעשות בארץ: המשפחה הגיעה לעיר הצפונית - מאילת. שלושת ילדיהם, הלומדים בכיתות א', ד' ו-ה', החלו את שנת הלימודים בבית ספר "המגנים" בעיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
משפחת שילואן שעברה לק"ש מאילת עם ראש העיריה, אביחי שטרן- משמאל.. צילום: דוברות עירית ק"ש,
מאילת - אל קריית שמונה. משפחת שלואן פותחת את שנת הלימודים/צילום: דוברות עירית ק"ש

בבית הספר התיכון בית-ירח שבעמק הירדן, בו למד החייל אורון שאול, ביקש ראש המועצה האזורית עמק הירדן , עידן גרינבאום, להזכיר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולכל שרי ממשלת ישראל: "משפחת שאול, המורים והמחנכים של אורון וכל תושבי עמק הירדן עדיין ממתינים לשובו". בדבריו בפני התלמידים וצוות המורים בתיכון בית ירח, הזכיר גרינבאום כי "אורון יצא לקרב בשליחותנו וחלה עלינו החובה המוסרית לשוב ולקרוא להשבתו מידי החמאס".

על רקע מערכת הבחירות הסוערת גרינבאום גם פנה לתלמידי בית ירח בקריאה להשפיע על החברה ולא להיות אדישים. "תלמידים יקרים, אתם שמתבוננים בנו ורואים את מה שעובר על החברה הישראלית רגע לפני סיומה של עוד מערכת בחירות - אל תיקחו מאיתנו דוגמה", אמר גרינבאום, "אל תתנהלו כמו אלה המסיתים או כמו אלה האדישים. שיסוי וביזוי הם לא הדרך, רמיסת האחר והשונה רק כי תרבותו או מוצאו זרים לנו הם דבר פסול ואסור. בימים בהם הרשתות החברתיות מוצפות בשיח אלים ובימים בהם ויכוח על מקום חנייה עלול להיגמר ברצח, מוטלת על כולנו החובה להתייצב ולהגיד: עד כאן. אין לנו את הפריביליגיה להיות אדישים. אני קורא לכל אחת ואחד מכם לעשות את הדבר הנכון ולהשפיע על סביבתו הקרובה, על המעגל שסובב אותו בבית הספר ומחוצה לו. כשאתם עדים לעוול אל תעמדו מנגד, כשאתם רואים אי-צדק תזעקו ותמחו בקול גדול".

עידן גרינבאום, ראש המוא"ז עמק הירדן בבי"ס תיכון בית ירח.. מוא"ז עמק הירדן,
"כשאתם רואים אי-צדק - תזעקו". פתיחת השנה בבית ירח/מוא"ז עמק הירדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully