וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל הדרך אל גובה 5,416 מטר": המסע המיוחד של נכים ישראלים בנפאל

2.9.2019 / 9:51

מפיק הסרטים ילון גורביץ תיעד את דרכם של ארבעה ישראלים על כסאות גלגלים שהובלו ע"י חברים ומתנדבים אלפי קילומטרים ברכס האנאפורנה. לשם הפקת הסרט נפתח קמפיין מימון המונים לפרסום התיעוד היחיד מסוגו במעלה ההימלאיה. "שיר הלל לרוח האדם, לכוח הרצון והאהבה"

צילום: ילון גורביץ וגיל איזקוב, עריכה: ניר חן

מסע מיוחד של ארבעה נכים ישראלים שטיפסו על רכס האנאפורנה בנפאל בדרכו להפוך לסרט תיעודי. בפרויקט מימון המונים שפתח ילון גורביץ, מפיק הסרט, הוא מבקש לאסוף כ-140 אלף שקלים לצורך פרסום תיעוד המסע. "באוקטובר האחרון נפלה בחלקי הזכות להתלוות ולתעד מסע יחיד מסוגו, שלא נעשה כמותו מעולם", סיפר גורביץ. "אל המסע הצטרפו חברים ומתנדבים ששירתו בסיירת גולני וביחידת האלפיניסטים, וסחבו נכים המרותקים לכיסאות גלגלים כל הדרך אל גובה 5,416 מטרים. זה היה כמו מרכבות האש. נישאנו על ידי כוחות על-אנושיים שהובילו אותנו לפסגה".

הסרט, ששמו המיועד הוא "גיבורי על", מתאר את הקשיים הרבים של הנכים ובני משפחותיהם, שיצאו למסע. באוויר הדליל של ההימלאיה הם חשפו את סיפוריהם האישיים. "זהו סיפור אופטימי ומעורר השראה המוכיח שגם אנשים עם נכות קשה יכולים לפעול מעבר לגבולות שהציב להם הגורל, אבל לא רק הם, זהו סיפורם של אלו שהתלוו למסע ואתגרו את כוח הרצון להוות דוגמה אישית ולהמשיך למרות הקושי. זהו שיר הלל לרוח האדם, לכוח הרצון והאהבה", אמר גורביץ.

מסע נכים ישראלים שטיפסו על רכס האנאפרונה בנפאל. עיבוד תמונה
"יכולים לפעול מעבר לגבולות שהציב להם הגורל"/עיבוד תמונה
מסע נכים ישראלים שטיפסו על רכס האנאפרונה בנפאל. עיבוד תמונה
"שיר הלל לרוח האדם, לכוח הרצון והאהבה". מתוך המסע לאנאפורנה/עיבוד תמונה

גורביץ עצמו נכה צה"ל. לפני כ-40 שנה הוא נפצע באורח קשה בפשיטה על מפקדות מחבלים, בסמוך לבופור שבלבנון. "בזמן ששכבתי בבית חולים שמעתי לגמרי במקרה שיחה של הצוות הרפואי שטיפל בי. 'עם פציעה כזאת, בגיל 40 הוא לא יעמוד על הרגליים'", שחזר. "זה משפט שמלווה אותי כל חיי ואיתו השאלה - מתי זה יקרה? מתי הרגליים לא יוכלו לשאת אותי יותר? מאז השעון מתקתק ואני מנצל כל אפשרות שיש לי לעשות דברים שהם בגדר הבלתי אפשרי".

לדברי גורביץ, שעות של צילומים המתעדים את המצבים הקשים והמרגשים ממתינים אצלו בדרכם להפוך לסרט. "כדי להוציא את הסרט לאור נותרו לי להשלים עוד מספר ימי צילום, שעות בחדר עריכה, שילוב קטעי קריינות, סאונד, עיצוב פס קול וכל הפרטים הקטנים שהופכים חומר גלם איכותי לסרט דוקומנטרי מרתק", הסביר.

עוד בוואלה!

שלב אחר שלב: כך הצליח נסראללה לשבש את סדר היום של צה"ל

לכתבה המלאה
מסע נכים ישראלים שטיפסו על רכס האנאפרונה בנפאל. עיבוד תמונה
צילום מתוך תיעוד המסע לאנאפורנה/עיבוד תמונה
מסע נכים ישראלים שטיפסו על רכס האנאפרונה בנפאל. עיבוד תמונה
"מסע יחיד מסוגו, שלא נעשה כמותו מעולם". ילון גורביץ/עיבוד תמונה

בראש המשלחת לאנאפורנה עמד שמעון פריינטה, ששירת גם הוא בסיירת גולני, ולאחר מכן פיקד על יחידת האלפינסטים במשך שנים. לפני כעשור הוא הקים את עמותת "ארז" שמטרתה לקיים ימי כיף לילדים חולים נכים ואוטיסטים בחרמון. "הפשיטה בה נפצעתי קשה, הותירה גם בו צלקות עמוקות", שיתף גורביץ. "זה היה כשגיא שלו, חברי הטוב, מת לו בידיים מצרור שנורה לעברם. זהו רגע שגם אני וגם שמעון הינו מעדיפים להחזיר לאחור, רגע שהשפיע על חיי שנינו בכל כך הרבה מובנים".

https://headstart.co.il/project/52995' target='_blank'>לתרומה לפרויקט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully