וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוע ירי בטקסס: חמישה הרוגים, בהם אחד החשודים; 21 איש נפצעו

לפי המשטרה, באירוע היו מעורבים שני חשודים ואחד נורה למוות. לפי ההערכות, החשוד ירה בשוטר ופצע נוספים, ואילו השני גנברכב דואר וירה ממנו. המשטרה דחקה בציבור שלא לנסוע בכבישים, "ולהתנהל בזהירות יתרה". הנשיא טרמפ עודכן במתרחש

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

אירוע הירי בטקסס - כל העידכונים

  • שני חשודים ביצעו ירי בשני מוקדים בטקסס
  • חמישה נהרגו ועוד 21 נפצעו
  • המשטרה: אחד מההרוגים הוא החשוד בירי
  • הנשיא טראמפ עודכן במתרחש

חמישה בני אדם נהרגו ועוד 21 נפצעו באירוע ירי באזור הערים מידלנד ואודסה שבטקסס, ארצות הברית - כך דיווחה היום (ראשון) התקשורת המקומית. המשטרה בטקסס אישרה את התקרית, ומסרה כי ייתכן ומדובר בשני יורים, וכי אחד ההרוגים, בשנות ה-30 לחייו, הנו החשוד בירי.

על פי החשד, אחד החשודים ירה בשוטר בכביש המהיר ובכמה עוברי אורח נוספים באזור, ולפי הערכות, אדם נוסף במקביל השתלט על רכב של הדואר וירה ממנו גם כן, כך נמסר ברשת CBS. על פי המשטרה, האירוע החל סביב השעה 15:17 בצהריים, אז עצרו שוטרים את רכבו של החשוד האחד, שהחל לירות לעברם ופצע שוטר. הוא המשיך בנסיעתו לכיוון העיר אודסה, בעת שמתנהל אחריו מרדף. היורה עצר באחד הרחובות, שם המשיך לירות בעוברי אורח, אז חזר לרכבו. לאחר נסיעה קצרה סמוך לבית הקולנוע בעיר, איתרה אותו המשטרה, ולאחר קרב יריות הוא נוטרל ונורה למוות.

רגע ניטרול אחד החשודים בירי

משטרת אודסה הודיעה מוקדם יותר באמצעות הפייסבוק כי "חשוד (ייתכן ושניים) מסתובב באזור אודסה ויורה באנשים אקראיים. כרגע יש מספר נפגעי ירי. החשוד חטף משאית דואר ונראה לאחרונה באזור דרך 38 וולנאט". המשטרה דחקה בציבור שלא לנסוע בכבישים, "ולהתנהל בזהירות יתרה". עוד מסרה המשטרה כי "גורמי אכיפת החוק מחפשים אחר החשוד ומידע נוסף יופץ ברגע שיהיה זמין".

זירת הירי סמוך לעיר אודסה, טקסס - ה-1 לספטמבר. AP
חמישה הרוגים, ביניהם היורה. זירת האירוע הירי בטקסס , שבת/AP

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עודכן במצב וכי הוא עוכב אחר המתרחש. טראמפ צייץ כי "הרגע עודכנתי על ידי היועץ המשפטי בר על הירי בטקסס. האף.בי.איי וגופי אכיפת החוק מעערבים. עדכונים בקרוב".

זירת הירי סמוך לעיר אודסה, טקסס - ה-1 לספטמבר. AP
זירת אירוע הירי בטקסס, אמש/AP

ב-4 באוגוסט התרחשו שני מסעות ירי בארצות הברית. האחד, במרכז הקניות "וולמארט" בעיר אל פאסו, שבטקסס גם כן, בו נורו 20 בני אדם למוות. באירוע נפצעו עוד 26 בני אדם בדרגות שונות, והם נלקחו לטיפול בבית החולים.

היורה, פטריק קרוסיוס בן ה-21 מאלן, פרבר של דאלאס, נעצר על ידי השוטרים שלא נאלצו לירות לעברו. ברשת ABC דווח כי הוא סיפר לחוקרים שהוא "רצה להרוג כמה שיותר מקסיקנים", ולפי הדיווחים, הוא פרסם מניפסט גזעני זמן קצר לפני הטבח.

כמה שעות לאחר מכן התרחש האירוע השני בעיר דייטון שבמדינת אוהיו, בו נורו למוות תשעה בני אדם ועוד 16 נפצעו. היורה נהרג גם כן על ידי כוח סיור שהגיע לזירה ומנע ממנו להיכנס לאחד הפאבים במקום.

גורמים במערכות אכיפת החוק אמרו כי החשוד בתקיפה הוא קונור בטס, בן 24 מבלברוק שבאוהיו. המשטרה בעיר המרוחקת 18 קילומטרים מדייטון עורכת חיפושים בבית על מנת למצוא קשר לירי. עוד דווח כי הוא הספיק להרוג את אחותו, מייגן בת ה-22, ושמונה נוספים בהם גם חבר שלה עד שנורה על ידי השוטרים. מייגן היא הצעירה מבין קורבנותיו.

(עדכון: 01:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully