וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות אחרי הטבח בטקסס: תשעה הרוגים בירי בבר באוהיו

16 איש נוספים נפצעו במסע הירי בעיר דייטון, והחמוש, שזהותו והמניע שלא טרם התבהרו, נהרג בידי שוטרים. עדת ראיה: "זה היה הדבר הנורא ביותר שאי פעם שהרגשתי"

צילום: רויטרס, עריכה: רענן פוגל

לפחות תשעה בני אדם נורו למוות היום (ראשון) ועוד 16 נפצעו בעיר דייטון שבמדינת אוהיו - כך מסרו הרשויות במדינה, זאת כמה שעות אחרי הטבח בטקסס. היורה, שזהותו והמניע שלא טרם ידועים, נהרג גם כן, על ידי כוח סיור שהגיע למקום ומנע ממנו להיכנס לאחד הפאבים במקום.

ראשת העיר, נאן ווהיילי, אמרה כי היורה לבש אפוד מגן ונשא מחסנית נוספת. "אני שבורת לב. תודה לכל המגיבים הראשונים לאירוע על כל מה שעשיתם. אנו נמשיך למסור עדכונים כשיהיה לנו עוד מידע", כתבה בטוויטר. היא אמרה כי "מאות בני אדם" היו יכולים להיהרג ללא התערבות השוטרים.

הדיווחים הראשונים על ירי באזור שכונת אורגון החלו בשעה 1:00 לפי שעון מקומי. בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות נראו אנשים נמלטים על נפשם בזמן שעשרות יריות נשמעו ברחובות. ככל הידוע, הירי התרחש מחוץ למועדון "נד פפרס", וייתכן שגם בתוכו. משטרת דייטון אמרה כי השוטרים שהיו בסמוך לזירה "שמו סוף במהירות" לירי. בהמשך, סוכנים של ה-FBI הגיעו לזירה.

זירת הירי בעיר דייטון, אוהיו, 4 באוגוסט 2019. AP
עשרות יריות נשמעו ברחוב. זירת הירי באוהיו, היום/AP

דניאל ויליאמס, חבר לשעבר בלהקת "השטן לובשת פראדה", סיפר על הירי. "אני כל כך שבור לב ממי שהושפעו מזה. לא הייתי כל כך מפוחד בחיי", אמר. האנה ריי, שהייתה יחד עם ויליאמס בעת הירי, אמרה ש"זה היה הדבר הנורא ביותר שאי פעם שהרגשתי".

בציוץ שכתבה ריי בטוויטר היא הוסיפה: "שמענו יריות כשהיינו בפאטיו. רצנו פנימה רק כדי להידחף שוב החוצה בגלל היריות שהגיעו מתוך הבר. נמלטנו על נפשנו וקפצנו על הגדר תוך כדי מעיכת אנשים רבים".

ג'יימס ווילסון, שישב בחצר של המועדון, סיפר כי "הוא (היורה) ניסה להיכנס לבר, אבל הוא לא הצליח לעבור את הדלת". בפוסט שכתב בפייסבוק הוא סיפר כי "מישהו לקח ממנו את הרובה והוא נורה ונהרג".

התקרית התרחשה שעות אחרי הטבח בסניף וולמארט באל פאסו, טקסס, שבו נהרגו 20 בני אדם. החשוד בירי, פטריק קרוסיוס בן ה-21 מאלן, פרבר של דאלאס, נעצר על ידי השוטרים בזירה, לאחר שנכנע. הרשויות בארצות הברית טרם קבעו רשמית מה היה המניע, אך לפי הדיווחים המחבל פרסם מניפסט גזעני ברשת זמן קצר - 19 דקות - לפני מסע ההרג.

עוד בוואלה!

המחבל בטקסס פרסם מניפסט גזעני: "רצה לירות בכמה שיותר מקסיקנים"

לכתבה המלאה

זאת הייתה תקרית הירי הקטלנית ביותר בארצות הברית מתחילת השנה, והיא התרחשה ימים אחרי ששלושה בני אדם נורו למוות בפסטיבל אוכל בקליפורניה. סוגיית כלי הנשק צפויה להיות אחת המרכזיות ביותר במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות בשנה הבאה, כשמועמדים דמוקרטים לנשיאות קראו להגביר את הפיקוח ותקפו את הרטוריקה של הנשיא דונלד טראמפ נגד מהגרים ומיעוטים.

מסע הירי בדייטון, שבה חיים כ-140 אלף תושבים, היה ה-22 בארצות הברית מתחילת השנה, לפי הגדרה של ארבעה הרוגים או יותר, לא כולל התוקף, וללא קשר לסוג כלי הנשק או המניע.

(עדכון ראשון: 8:50)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully