וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצה לחלק את ארה"ב לפי גזעים: המניפסט של המחבל מטקסס

19 דקות לפני השיחה הראשונה על הירי ההמוני באל פאסו, פורסם מצע גזעני נגד מהגרים ברשת. "ההיספנים ישתלטו על השלטון המקומי ועל טקסס האהובה שלי, הם יהפכו אותנו למעוז דמוקרטי"

צילום: רויטרס

הרשויות בארצות הברית טרם קבעו רשמית מה היה המניע שהוביל את המחבל שהרג 20 איש בסניף וולמארט באל פאסו, אך לפי הדיווחים הוא פרסם מניפסט גזעני ברשת זמן קצר - 19 דקות - לפני מסע ההרג. המחבל, פטריק קרוסיוס בן ה-21 הגיע לעיר מאלן, פרבר של דאלאס, מרחק של כאלף ק"מ משם.

המניפסט, שנכתב תחת הכותרת "האמת הלא נוחה", הביע תמיכה בחמוש שרצח 51 מתפללים מוסלמים במסגד בניו זילנד במרץ האחרון. מתוארים בו הפחדים מפני עלייה בכוח ההיספני בארצות הברית, ונראה כי הוא עוסק בפרטים ספציפיים וטכניים של הפיגוע, כולל כלי נשק. המסמך בן ארבעה עמודים והוא פורסם באתר 8chan שבו הודיע היורה מניו זילנד על כוונותיו.

"ההיספנים ישתלטו על השלטון המקומי ועל טקסס האהובה שלי, וישנו את המדיניות כך שתתאים לצרכים שלהם", כך במניפסט. עוד נכתב כי הפוליטיקאים של שתי המפלגות אשמים בכך שארצות הברית "נרקבת מבפנים לחוץ" וכי "האוכלוסייה ההיספנית תהפוך אותנו למעוז דמוקרטי".

היורה בוולמארט טקסס - פטריק קרוסיוס בן 21. 4/8. אתר רשמי
טען שעמדותיו קדמו לטראמפ. היורה מטקסס/אתר רשמי

המחבר תקף גם רפובליקנים בשל "קשריהם הקרובים לתאגידים" ובשל הפגיעה באיכות הסביבה. בחשבון טוויטר שככל הנראה היה שייך לו, היו פוסטים שתמכו בנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ובתכניתו להקים חומה בגבול עם מקסיקו, אבל במניפסט נכתב שעמדותיו על גזע קדמו לקמפיין של טראמפ.

הוא הכחיש שהוא לאומן לבן, אבל הוא כתב ש"עירוב גזעי" הורס את ארצות הברית והוא הציע לחלק את ארצות הברית לטריטוריות על פי גזע. האזור שבו התרחש הטבח שוכן כמה קילומטרים בלבד ממעבר הגבול המרכזי עם סיודאד חוארז. ראש העיר אמר כי עשרות אלפי אזרחי מקסיקו חוצים בכל יום באופן חוקי את הגבול כדי לעבוד ולקנות באל פאסו.

עוד בוואלה!

המחבל בטקסס פרסם מניפסט גזעני: "רצה לירות בכמה שיותר מקסיקנים"

לכתבה המלאה
זירת הירי באל פאסו טקסס - 4/8. רויטרס
20 בני אדם נהרגו. זירת הירי בטקסס, הלילה/רויטרס

תקרית הירי הקטלנית ביותר בארצות הברית מתחילת השנה מגיעה ימים אחרי ששלושה בני אדם נורו למוות בפסטיבל אוכל בקליפורניה. סוגיית כלי הנשק צפויה להיות אחת המרכזיות ביותר במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות בשנה הבאה, כשמועמדים דמוקרטים לנשיאות קראו להגביר את הפיקוח ותקפו את הרטוריקה של טראמפ נגד מהגרים ומיעוטים.

בטו א'ורורק, חבר קונגרס לשעבר מטעם טקסס ואחד המועמדים הדמוקרטים, קטע את קמפיין הבחירות שלו כדי לשוב לעירו. הוא אמר כי "ישנה עלייה בפשעי השנאה בשלוש השנים האחרונות, תחת שלטונו של נשיא שקורא למקסיקנים גנבים ואנסים. הוא מנסה לגרום לנו לפחד מהם וזה יוצר במידה מסוימת אפקט וגם השלכות. הניסיון שלו להחרים מוסלמים מהמדינה הזו הביא לשריפה של מסגד בטקסס. גם האמירות שלו בווירג'יניה על נשים מוסלמיות שנבחרו לקונגרס. הוא גזען והוא משריש גזענות למדינה שלנו וזה מוביל לאלימות".

היורה נכנס לקניון עם נשק ואטמים מהתקרית בעיר אל פאסו, טקסס, 3 באוגוסט 2019. טוויטר, אתר רשמי
היורה נכנס לסניף וולמרט ופותח באש/אתר רשמי, טוויטר

חוקי פיקוח הנשק בטקסס הם מהחלשים ביותר בכל רחבי ארצות הברית: אין צורך בבדיקות רגע, אין איסור על רכישת כלי נשק עם מחסניות גדולות, אין צורך ברישיון או ברישומים של בעלי נשק ואין הגבלה על מספר כלי נשק שאפשר לרכוש בפעם אחת. עם זאת, הרפובליקנים ולובי הנשק ה-NRA טוענים כי פיקוח על כלי נשק לא מונע מסעות ירי כאלו ומציינים את התיקון השני לחוקה, המקנה את הזכות לשאת כלי נשק. התובע הכללי של טקסס, קן פקסטון, אמר אחרי הירי באל פאסו כי אם "משוגע" מבצע כזו מתקפה, אין שום דבר שאנשי אכיפת החוק יכולים לעשות כדי לבלום אותו. "הדרך הטובה ביותר היא להיות מוכן להגן על עצמך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully