וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במזרח ירושלים זועמים על ביטול טורניר כדורגל: "שיקולי בחירות"

לאחר שטורניר דומה פוזר לפני כשבועיים ושופטי בג"ץ קיבלו את טענת המדינה כי הרשות הפלסטינית מעורבת, ניסתה העמותה לערוך טורניר חדש למשפחות ללא סממנים של הרשות. אך גם הפעם הגיעו שוטרים ומנעו אותו. המארגנים: "תוכנן לשחק כדורגל נטו"

השר לבטחון הפנים ארדן ביקר בחפ"ק המשטרה  במצעד הגאווה ועמד  על היערכות הכוחות וסידורי האבטחה בירושלים, 6 ביוני 2019. אתר רשמי
בצו נאמר כי הטורניר מפר אתת האיסור על פעילו תהרשות הפלסטינית בירושלים. השר ארדן/אתר רשמי

המשטרה פיזרה היום (שבת) בפעם השנייה טורניר כדורגל למשפחות ממזרח ירושלים, שצפוי היה להתקיים בעיר העתיקה, בטענה שהוא נעשה בחסות הרשות הפלסטינית. מארגני הטורניר שנערך ללא מניעה בשנתיים האחרונות, אמרו מצדם כי המשחק מומן על ידי איש עסקים פרטי. אך בצו שהוציא השר לביטחון פנים גלעד ארדן נטען כי הוא מפר את חוק היישום של הסכמי אוסלו, האוסר על פעילות של הרשות הפלסטינית בירושלים.

בעקבות הוצאת הצו, עתרו ביום ראשון האחרון מארגני האירוע מעמותת ברג' אל-קלק לבג"ץ. בדיון שנערך בעתירה במעמד חד צדדי, אמר השופט נעם סולברג כי קיים מידע מודיעיני לפיו איגוד בראשות ג'יבריל רג'וב מעורב בטורניר ומטרת האירוע היא לפגוע בריבונות של ישראל ולחזק את הנוכחות הפלסטינית. בסיום הדיון קיבלה העמותה את המלצת השופטים, חזרה בה מהעתירה והסכימה להוריד כל סממן שעלול לקשור את הטורניר לרשות הפלסטינית.

לאחר שפוזר הטורניר בשנית וארבעה ממארגני האירוע עוכבו לחקירה, אמר עורך הדין מוהנד ג'בארה המייצג את העמותה: "על אף שנציגי העמותה פעלו להורדת כל הסממנים שכביכול קושרים את הרשות הפלסטינית לטורניר הכדורגל ועל אף שבוטלו כל נאומי הפתיחה כך שתוכנן להתחיל פשוט לשחק כדורגל נטו, אסרו כוחות הביטחון היום באופן תמוה את פתיחת הטורניר".

עוד הוסיף עו"ד ג'בארה כי "יש לחץ אדיר של הילדים לקיים אירוע ספורט בדומה לאירועים שהיו בשנים שעברו, ויש לחץ לקיים אותו עוד השנה". במשחקי הכדורגל שבמסגרת הטורניר, צפויים היו להשתתף השנה שחקנים מ-153 משפחות ממזרח ירושלים. לדבריו של ג'בארה, השיקול המכריע לאי קיום טורניר הכדורגל בשנה הנוכחית, היה הבחירות שיתקיימו בעוד כששלושה שבועות. "לא ברור הכיצד יש בקיום טורניר כדורגל כדי לפגוע בריבונות מדינת ישראל בירושלים, ואין מנוס מלומר שזה קשור לשיקולי בחירות. זאת בשים לב שבשנתיים האחרונות אותו טורניר התקיים באותה מתכונת ממש".

מלשכת השר לבטחון הפנים נמסר: "מארגני האירוע הינם מפירי חוק המשקרים ביודעם שהרשות הפלסטינית מעורבת באירוע. רק השבוע נאלצו מארגני האירוע למחוק את עתירתם לבג"צ, לאחר שהשופטים שנחשפו לחומר המודיעיני המשטרתי, עמדו לקבל את עמדת המשטרה והשר לבט"פ. וגם הפעם הצו מגובה במידע מודיעיני המוכיח את מעורבות הרש"פ באירוע ונבדק ע"י יועץ משפטי".

"הרש"פ מעורבת באירועים בירושלים במטרה לערער את ריבונות ישראל ולחזק את מעמדה בקרב תושבי הבירה. השר ארדן ימשיך לנקוט מדיניות תקיפה כנגד ערעור ריבונותנו וכנגד כל הפרתה מצד הרש"פ", נמסר בהודעתם.

עוד בוואלה!

למרות הסכנה: האבטלה והעוני דוחקים את צעירי עזה להגר לאירופה

לכתבה המלאה
מודעה על טורניר כדורגל של עמותה ממזרח ירושלים שמתקיים בעיר העתיקה בירושלים, אוגוסט 2019. מתוך עמוד הפייסבוק של עמותת ברג' אל-קלק, מערכת וואלה!
פוסטר שפורסם לקראת טורניר הכדורגל בירושלים/מערכת וואלה!, מתוך עמוד הפייסבוק של עמותת ברג' אל-קלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully