וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה מאיים: התגובה נגד ישראל תגיע מלבנון

31.8.2019 / 21:36

מזכ"ל חיזבאללה נושא דברים ברקע המתיחות הביטחונית בגבול הצפון, במהלכם הכריז כי יפיל מל"טים ישראליים שיחדרו לשטח האווירי של מדינתו. נסראללה הכחיש את חשיפת צה"ל בדבר פרויקט הטילים המדויקים של הארגון והכריז: "יש לנו בלבנון מה שאנחנו צריכים בשביל כל עימות"

עריכה: עמית שמחה

נאום נסראללה - כל הפרטים

  • נסראללה איים: "התגובה נגד ישראל תגיע מלבנון"
  • "המרחב האווירי שלנו לא פתוח למל"טים של ישראל"
  • "נתניהו קיבל אחריות על התקיפות מתוך מניעים פוליטיים"
  • "אין לנו מפעלים לדיוק טילים, יש לנו מה שאנחנו צריכים לעימות"

ברקע המתיחות הביטחונית בגבול הצפון, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה איים הערב (שבת) כי "התגובה נגד ישראל תגיע מלבנון". בנאום שנשא הערב הכריז נסראללה כי התגובה הראשונה תהיה להפיל מל"טים ישראליים. "ישראל צריכה לדעת שהמרחב האווירי שלנו לא פתוח למל"טים שלה. ההתנגדות תבחר את המקום ואת הזמן הנכונים להפיל את המל"טים. הנקמה על התוקפנות הישראלית היא בלתי נמנעת".

"נתניהו קיבל למעשה אחריות על התקיפות בסוריה, בלבנון ובעיראק מתוך מניעים פוליטיים", תקף נסראללה את ראש הממשלה בנימין נתניהו. כמו כן, מזכ"ל הארגון השיעי הודה לבכירי ממשלת לבנון על גינוי הפיצוץ בביירות שיוחסה לישראל. לדבריו, "העמדה שהביעו גורמים רשמיים ובכירים בלבנון חשובה מאוד, מאחר והאויב שואף להסית אנשים נגד ההתנגדות. אנחנו רוצים להשאיר את האויב מבולבל כפי שהוא עכשיו".

צה"ל חשף שלשום את תשתית פרויקט הטילים המדויקים של חיזבאללה. לוואלה! NEWS נודע כי הפיצוץ שאירע בליל שבת ברובע הדאחיה בביירות, מעוז חיזבאללה, פגע ברכיבים וגרם לעיכוב משמעותי בפרויקט. עם זאת, נסראללה טען הערב כי "אין לנו מפעלים לדיוק טילים, יש לנו בלבנון מה שאנחנו צריכים בשביל כל עימות".

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה בנאומו בלבנון. 31 באוגוסט 2019. אתר רשמי
נסראללה, הערב/אתר רשמי

מוקדם יותר השבוע איים נסראללה לנקום את מותם של שני פעילי הארגון על אדמת סוריה, שהיו מעורבים בפיגוע הרחפנים של כוח קודס האיראני, ואת פיצוץ הרכיב לייצור טילים מדויקים בביירות, אותה ייחס לישראל.

ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי, אמר לשר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי התקיפה הישראלית עלולה להביא להסלמה מסוכנת עם תוצאות בלתי צפויות. נשיא המדינה, מישל עאון, טען כי התקיפה שיוחסה לישראל היא "הכרזת מלחמה".

הרמטכ"ל אביב כוכבי מסייר בפיקוד הצפון עם מפקד פיקוד הצפון אמיר ברעם ומפקד עוצבת הגליל שלומי בינדר. דובר צה"ל
הרמטכ"ל כוכבי בהערכת מצב בפיקוד הצפון, אתמול/דובר צה"ל

בימים האחרונים מפעיל הארגון השיעי צוותי צילום לאורך גבול הצפון ומתעד את פעילות חיילי צה"ל ואזרחים בקרבת הגדר. לדברי גורמים שנעו לאורך הגבול, פעילי חיזבאללה עושים שימוש באמצעי צילום מתקדמים ועדשות גדולות במיוחד כדי לתעד את הפעילות ממרחק רב. באחד המקרים זוהתה חוליית צילום ותצפית באזור מוצב טורמוס.

במקביל, צה"ל ממשיך לתגבר את גבול לבנון בכוחות ארטיליריה ושריון ונערך לאפשרות שחיזבאללה יבצע פעולה צבאית בגבול או בעורף מדינת ישראל באופן שיחייב תגובה רחבה. כמו כן, במסגרת הערכת מצב הוחלט בצה"ל על דחיית תרגיל צבאי והחלפת דובר צה"ל.

(עדכון ראשון: 20:44)

ההרס בלבנון אחרי פיצוץ המל"טים, 25 באוגוסט 2019. AP
הרס אחרי הפיצוץ בביירות, בשבוע שעבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully