וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים בלבנון על הכוונת: ארה"ב מנסה לחנוק את המימון לחיזבאללה

31.8.2019 / 11:05

במסגרת הרצון של וושינגטון להגביר את הלחץ הכלכלי על ארגון הטרור השיעי, הטיל משרד האוצר סנקציות על בנק מרכזי בלבנון שסייע לחיזבאללה במימון טרור. הלחץ בביירות עולה בעקבות המשבר הכלכלי במדינה, והחשש מפגיעה עתידית בבנקים ובמוסדות הקשורים לארגונו של נסראללה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הבנק המרכזי בלבנון כי הוא ערב לכל החשבונות בבנק "ג'מאל טראסט" עליו הטילה ביום חמישי ארצות הברית סנקציות בעקבות קשריו עם חיזבאללה. וושינגטון הטילה את הסנקציות לאחר שהצביעה על הכספים שהעביר הבנק לטובות פעילות ארגון הטרור, בין היתר בעזרת העברת כספחם למשפחות של מחבלים מתאבדים. שר החוץ האמריקני מייק פומפאו אמר כי ארצו נחושה לעצור את המימון הרב שמקבל חיזבאללה, המוגדר ארגון טרור בארצות הברית.

יו"ר הבנק המרכזי של לבנון ריאד סלמה אמר לסוכנות רויטרס כי ארצו ערבה לחשבונות הנמצאים בבנק. בהנהלת בנק ג'מאל הגיבו "בפליאה" להאשמות ודחו את טענות ארצות הברית על מימון פעילות טרור. בהצהרה מטעם הבנק נמסר כי עובדיו "מחויבים לתקנות בינלאומיות נגד הלבנת כספים ומימון טרור. לבנק הוותיק יש יותר מ-25 סניפים בלבנון וכמה נוספים באפריקה, וסכום החשבונות בו מוערך בכמיליארד דולרים.

תומכת מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה במהלך נאומו בכפר אל-עין, לבנון, 25 באוגוסט 2019.. רויטרס
תומכת חיזבאללה עם תמונתו של נסראללה, השבוע/רויטרס

הממשל האמריקני מבקש להגביר את הלחץ הכלכלי על חיזבאללה ועצור את נתיב במימון העולמי שמקבל הארגון ברחבי העולם בעזרת סנקציות המכוונות בעיקר נגד איראן. ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על ההחלטה להטיל סנקציות על הבנק, ומסר: "אני מברך את הנשיא טראמפ ואת הממשל האמריקני על ההחלטה החשובה להטיל סנקציות על בנק לבנוני שמשמש כזרוע מימון איראנית לארגון הטרור חיזבאללה. זהו מהלך חשוב שנועד להפעיל לחץ על איראן וגרורותיה שפועלות נגד מדינת ישראל".

בחודש יולי הטילה ארצות הברית סנקציות על שני חברי פרלמנט של חיזבאללה, כחלק מהמשך הלחץ הכלכלי. בנוסף לכך, הוטלו עיצומים על גורם ביטחוני בחיזבאללה. לפי משרד האוצר, השלושה ניצלו את מעמדם "כדי לקדם את האג'נדה המרושעת של חיזבאללה ולפעול בשם איראן".

עוד בוואלה!

"סופה עצומה ומסוכנת ביותר": הוריקן "דוריאן" התחזק לדרגה 4

לכתבה המלאה
"ג'מאל טראסט בנק" בלבנון שעליו הטילה ארצות הברית סנקציות. רויטרס
סניף "ג'מאל טראסט בנק" בלבנון/רויטרס

חברי הפרלמנט שהוכנסו לרשימת תומכי הטרור הם מוחמד חסן ראאד ואמין שרי, שנראה בתמונה שפרסם משרד האוצר לצדו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, קאסם סוליאמני. הבכיר השלישי הוא וואפיק ספא. הסנקציות האמריקניות על חיזבאללה ועל איראן מקשות על פעילות הארגון השיעי, שלפי כמה דיווחים נאלץ לקצץ במשכורות של אנשיו.

בכיר באיגוד הנקים של לבנון הצהיר כי "יש בידינו הבטחות אמריקניות לכך אין בנקים נוספים בלבנון שנמצאים תחת איום הסנקציות". המדינה מתמודדת לאחרונה עם משבר כלכלי נרחב, ובתחילת החודש הורד פעם נוספת דירוג האשראי של לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully