וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה: שני מל"טים ישראליים התרסקו בביירות, אחד מהם היה ממולכד

גורמים בארגון הודיעו כי ההתרסקות גרמה נזק למרכז התקשורת של הארגון בבירה, וטענו כי אחד מכלי הטיס נמצא בידיהם. דיווח: 3 פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפות בסוריה. במקביל, באיראן הכחישו כי מטרותיהם נפגעו במהלך התקיפה בסוריה. נסראללה יישא נאום ב-17:00

עריכה: ניר חן

בכיר בחיזבאללה אמר היום (ראשון) כי שני מל"טים ישראליים התרסקו במעוז הארגון שבדרום ביירות, בירת לבנון. תושבי המעוז, המגובה על ידי איראן, העידו כי שמעו פיצוץ גדול שלאחריו פרצה שריפה. הם אמרו כי אופי הפיצוץ בשכונת מועוואד לא היה ברור מיד, וייתכן כי נגרם על ידי מל"ט ישראלי שנפל בסוריה, שבה תקפה חיל האוויר אמש. לפי דיווח בלבנון, שלושה פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפה.

עם זאת, בסוכנות החדשות האיראנית אילנא דווח כי מפקד בכיר במשמרות המהפכה הכחיש היום כי מטרות איראניות נפגעו בתקיפה. "לישראל וארצות הברית אין את העוצמה הנדרשת כדי לתקוף מטרות איראניות ולא נגרם נזק למתקנים צבאיים שלנו", אמר מוחסן רזאי, מזכיר המועצה לקביעת האינטרסים של המשטר.

בחיזבאללה טענו כי אחד המל"טים היה ממולכד ונפילתו גרמה נזק למרכז התקשורת של הארגון. עוד הוסיפו כי אחד מכלי הטיס הישראליים נמצא בידיהם, וכעת אנשי הארגון מנתחים את מסלולו ומנסים להתחקות אחר המשימות שניסה לבצע. בתוך כך, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הודיע כי יישא נאום בשעה 17:00 במהלכו ישיב ב"תגובה קשה".

המל"ט הישראלי שחיזבאללה טוענת שהתרסק בביירות שבלבנון. אתר רשמי
המל"ט הישראלי שלדברי חיזבאללה התרסק הלילה בביירות/אתר רשמי

בהודעת צבא לבנון נמסר כי "בשעה 02:30 שני רחפנים של האויב הישראלי חדרו את המרחב האווירי הלבנוני מעל שכונת מועוואד שבדרום ביירות. הראשון נפל על הקרקע והתפוצץ, והשני התפוצץ באוויר וגרם נזק לרכוש. למקום הגיע מיד כוח צבא שכיתר את המקום ונקט בצעדים הכרחיים. המשטרה הצבאית פתחה בחקירה בפיקוח הרשות המשפטית".

עוד בוואלה!

חיל האוויר תקף מטרות בדמשק כדי לסכל פיגוע רחפנים של איראן

לכתבה המלאה
המל"ט הישראלי שחיזבאללה טוענת שהתרסק בביירות שבלבנון. אתר רשמי
המל"ט שהתרסק הלילה בלבנון, לדברי חיזבאללה שייך לישראל/אתר רשמי

אמש תקף חיל האוויר מטרות איראניות ליד דמשק שבסוריה. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה נגד פעילי כוח קודס האיראני ומיליציות שיעיות שעסקו בימים האחרונים בקידום פיגוע נגד מטרות ישראליות משטח סוריה. מתווה הפיגוע שסוכל כלל בתכנון שיגור מספר רחפנים חמושים נגד מטרות ישראליות". בטלוויזיה הממלכתית הסורית נמסר כי ההגנה האווירית של המדינה הגיבה ליעדים "עוינים" מעל דמשק והפילה טילים נכנסים לפני שהגיעו ליעדיהם.

מרכז התקשורת של חיזבאללה שנפגע ממל"ט ישראלי, 24 באוגוסט 2019. צילום מסך
מרכז התקשורת של חיזבאללה שנפגע מהתרסקות המל"ט, היום/צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהגיע לקריה לביצוע הערכות ביטחוניות, אמר בתגובה כי "במאמץ מבצעי גדול, סיכלנו תקיפה נגד ישראל של כוח קודס האיראני ומליציות שיעיות. אני חוזר ואומר: לאיראן אין חסינות בשום מקום. כוחותינו פועלים בכל גזרה נגד התוקפנות האיראנית. הקם להורגך השכם להורגו. הנחיתי להיערך לכל תרחיש. נמשיך לפעול נגד איראן ושלוחותיה בנחישות ובאחריות למען ביטחון ישראל".

(עדכון ראשון: 04:52)

משרדי חיזבאללה שנפעו בפיצוץ המנ"ט. צילום מסך
נזק שנגרם למשרדי חיזבאללה בביירות, היום/צילום מסך
משרדי חיזבאללה שנפעו בפיצוץ המנ"ט. צילום מסך
נזק שנגרם למשרדי חיזבאללה בביירות, היום/צילום מסך
משרדי חיזבאללה שנפעו בפיצוץ המנ"ט. צילום מסך
נזק שנגרם למשרדי חיזבאללה בביירות, היום/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully